Световна компания, лидер в сектора си, обяви неочакван фалит
Tupperware, 78-годишната американска марка за пластмасови кутии за храна, обяви фалит и търси нови собственици, докато се опитва да привлече по-млади клиенти, съобщава The Guradian. Компанията, основана от химика Ърл Тупър през 1946 г. и станала известна с патентования си печат, започна процедура по обявяване на несъстоятелност.
Tupperware става известна през 50-те и 60-те години на миналия век, когато търговски представители, предимно жени, организират партита на Tupperware, за да продават своята гама от пластмасови кутии. За мнозина това е възможност да печелят допълнителни пари за домакинствата си по гъвкав график, който не изисква работа на пълен работен ден извън дома.
Компанията със седалище в Масачузетс в крайна сметка се превърна в синоним на домашно съхранение на храна и преживя възраждане по време на пандемията от коронавирус, когато клиентите прекарваха повече време в готвене у дома. Оттогава обаче претърпя спад в продажбите, тъй като се бори да се справи с конкурентите, които популяризират продуктите си на по-млади хора в TikTok и Instagram.
Миналата година компанията предупреди, че е изложена на риск да фалира, освен ако не набере спешни средства. Шефовете казаха, че търсят потенциални купувачи, които биха могли да "защитят емблематичната марка и да продължат да напредват трансформацията на Tupperware в дигитална компания, ръководена от технологии“.
Цената на акциите на Tupperware падна с повече от 50% тази седмица, след като се появиха новини за фалита.Основателите на компанията първоначално са продавали продукти на Tupperware в универсални магазини, но се борят да пробият на пазар, където хората са свикнали да използват стъклени или керамични буркани за съхранение на храна. Компанията стъпи на краката си, след като продавачката Брауни Уаиз, включи Tupperware в своите партита, където обикновено продава почистващи продукти, и отвори нова платформа за продажби.
Партитата на Tupperware достигат Великобритания през 60-те години на миналия век, като първото се организира от Мила Понд в Уейбридж. Дистрибуторите тогава водят присъстващите на игри, като например хвърляне на запечатана купа, пълна с гроздов сок из стаята, за да демонстрират силата на печата за затваряне. Последното парти на Tupperware се провежда във Великобритания през 2003 г., когато компанията прекрати договорите с 1500 души, продаващи продуктите ѝ в цялата страна.