Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Шофьорите намериха цаката на промените при ГТП, трябва само да решат ...

Ключови думи: шофьор, автомобил, промяна, цена, гтп, годишен технически преглед, катализатор

Катализатор с кратък живот от Китай или нов катализатор, но под наем за прегледа. Това е дилемата пред онези собственици на автомобили, които имат притеснения, че не биха минали годишния технически преглед.

Министерството на транспорта затегна мерките за изгорелите газове преди месец. Но и започна промяна в наредбата, за да може все пак шофьорите да имат време да отстранят проблемите си.

За месец, откакто в сила са новите правила за прегледи на колите, през пунктовете са минали 260 хиляди автомобила. 3 558 от тях са изпратени да си дооправят установени проблеми (които са и други, освен проблеми с газовете). 245 коли направо са спрени, пише БНР. 

Статистиката показва, че за месеца от въвеждане на мярката само 1,35% от колите не са преминали успешно периодичен технически преглед, поради установени значителни неизправности. И 0,09%  поради констатирани опасни технически неизправности.

Само за месец интернет се напълни със съвети, критики и препоръки, които да улеснят шофьорите при преминаването през вече автоматичната система за отчитане на газовете. Дори и при най-новите бензинови коли, за които се предполага, че не би трябвало да имат проблеми с катализаторите при прегледите.

И докато цялата ситуация е супер субективна и различна за всеки от близо четирите милиона регистрирани у нас автомобила (над половината от които са на повече от 20 години), то сервизите у нас отчитат – ама наистина има проблем. Без тях идвали и вносните коли. Които обаче през преглед нямат шанс въобще да минат.

За по-леките случаи, като наличните, но неизправни катализатори, изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ пусна наредбата за обществено обсъждане. А мерките в нея дават не 15, а 30 дни за отстраняване на нередностите. 

Още преди общественото обсъждате на промените в документа, пунктовете за ГТП обаче отчетоха, че "Автомобилна администрация" е настроила така системите си, че ако има проблем с емисиите в отработените газове, колата не отива на репатрак до сервиза. А поставени в по-ниската категория - "значителни", на собствен ход хората са си закарат колата за отстраняване на проблемите.

Но докато законодателите чакат средата на септември, когато е крайният срок за обществено обсъждане на промените в наредбата, то шофьорите с проблемни коли съвсем не чакат. И търсят заобиколни варианти.

Само с просто търсене в интернет излязоха предложения за катализатор под наем. "Чисто нов 300 лева депозит, 50 на ден, както пишеше човекът в обявата за София.

 Цяла седмица чакахме отговор от него дали просто не се шегува. Коментарите пък съвсем не можем да ги цитираме… Но оказа се наемът на катализатор, за да се мине прегледът не е нещо, което и Владислав Терзиев от пловдивски сервиз е чувал… ама за района на морето …

Всъщност, клиентите на Владислав Терзиев искат подмяна на катализаторите. Но да е на бюджетна цена. Това е лесно, обяснява той.
Обаче понякога по-евтиното излиза по-скъпо. Това отчита колега на  Владислав Терзиев.

Внимавайте какво купувате, казва Владислав Терзиев от пловдивски сервиз. Автомонтьорът обяснява - дори и да минете прегледа с рециклиран катализатор, рискът от проблеми за колата остава…

Според Владислав не само ниските доходи създават проблеми на клиентите му, ако не успеят да минат през новата цедка на годишния технически преглед. Проблемът е и заради регулациите.

Досега Министерството на транспорта не е посочвало качествата на горивата като причина за проблемите при ГТП. Агенцията за технически надзор няма скорошни публични доклади за качеството на горивата. А последната проверка за качеството е на горивата е била поискана от Върховна административна прокуратура преди 4 години. 
 

10
Коментара по темата
10.
Климбо
05.09.2024 09:08:11
Всичката Мара втасала...това ли ни е проблема???Да,без съмнение е важно да дишаме чист въздух,но едва ли ще станем някакъв "остров" като се правим на по- европейци....да намсляха ПТП- тата,като караме вече 12 години на фарове????
9.
Ганчо
01.09.2024 18:30:35
Всичко е театър пак всичко понася бедния грешен народ .. А те педерасите карат нови и нови лимузини от гърба на тарода
8.
П.пвтров
01.09.2024 07:41:10
Монтаж на Т тръба. Подаване на чист въздух от компресор в багажника в ауспуха. Подобен заводски номер има фолцваген бора. Вентилатор в ауспуха.
7.
Велев
31.08.2024 10:17:43
А проблема при автомобилите с газови уредби, защо се премълчава в статии и интервюта?
Вредните емисии при такива автомобили, в повечето случаи, при различните измервани газове е от 10, 20 до 70% по-ниски от нормите, но се измерва при работа на бензин. Освен това, огромно влияние оказва възрастта на автомобила и изминатите километри, а не реалното състояние на отделяни вредни емисии. Абсурдно е автомобил с газова уредба да му бъде определяна по-ниска екологична категория, при положение, че е по-екологичен отколкото когато е излязъл от завода.
В други държави, например Южна Корея и Словакия, на държавно ниво провеждат кампании за газифициране на превозните средства,.. А тук се опитват да изнудят хората да изхвърлят годни автомобили, за да пробутват принудително партийната линия на зелените терористи...
6.
Иван
31.08.2024 06:10:21
Газове, та газове! Изправността на автомобила не е само газове.
5.
do 4
30.08.2024 21:47:28
ми прочети 2 ,само Ти мвр гдбоп и прокъратурата , не сте разбрали
4.
Mwed
30.08.2024 21:33:40
През цялото време около мен по пътя минават дизели, дето е черен облак като от Икарус едно време. Те тия минават преглед, обаче моето нещастно Рено бензин с откраднат катализатор, което не гори масло, няма дим, и не замърсява, не може да мине само защото няма катализатор. Голяма наредба голямо чудо. Поне да предложат сваляне в по-долна еко категория! Ама не, запънали се като магаре на мост чантаджиите. Само Възраждане от всички партии се мъчат да решат проблема. Другите "еколози" им е все тая, всички са коли по половин милион.
3.
do 2
30.08.2024 21:22:30
ха познай дали кат мвр гдбоп ,не са чували за такова нящо , А прокуратуратае абсурд да знае за това. САМО ВСИЧКИ ВАРНАЛИИ , ГО ЗНАЯТ
2.
gaos
30.08.2024 19:59:04
във Варна от години в сервиз близо до КАТ ИМА СЕРВИЗ КОЙТО МОНТИРА КАТАЛИЗАТОРИ ПОД НАЕМ НА КОЛИ НОВОВНОС И СЛЕД РЕГИСТРАЦИЯТА ГИ ВРЪЩАШ ,А ТЕ ТИ ДРЪЩАТ КАПАРОТО
1.
zigra
30.08.2024 19:58:12
745a6
  Добави Коментар
За по-качествен секс: Мастурбирайте поне веднъж седмично Редовните физически упражнения също  подобрят качеството на интимния живот 5 техники за флирт, с които да накарате мъжа да ви хареса Ето кои са те 
Могат ли двама души с една и съща зодия да имат успешен брак? Дали астрологичните прилики са рецепта за вечна любов или вещаят катастрофа Леля ми прави този вкусен свинско-славянски гювеч, уникален е Ето я нейната рецепта
Владимир Путин с извънредно обръщение Говори към руския народ, но и не само Как можем да отслабнем и да избегнем увисналата кожа Пластичен хирург съветва да си набавяме много вода, докато отслабваме
Ще се шокирате какво се твърди за него Животът му е като от филм След 14 г. издирване: Намериха убиеца на камериерката Роза Мачокова Бездомникът Генчо ръгал 30 пъти с нож жената и я изнасилвал
Вдигане на акциза за алкохола е сред мерките за "саниране" на бюджета МФ иска да принуди и по-малките фирми да се регистрират по ДДС "Нефтохимик" се бори здраво в Турция, но... Грандът "Анкара" продължава напред в Чалъндж къп
Дъщеря й възражда най-големите й хитове 25 години след смъртта на певицата Румяна, песента „Kолко те обичам“ ще звучи с нов аранжимент Хвърли 7 бона за регистрационен номер с нейните инициали Софи Маринова ще кара нов скъпарски Мерцедес