Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Родители, внимавайте! Търговци примамват с „несъществуващи“ отстъпки преди първия учебен ден

Ключови думи: първи учебен ден, отстъпки, фалшиви отстъпки

Изчисляването на отстъпката при продажбата на ученически раници, облекла и пособия в кампании от типа „обратно на училище“ се оказва математическа задача с неизвестно. В някои случаи „търсеното число“ е намалената цена, тъй като на етикета са посочени само старата цена и процентът на намалението. Друг път пък на етикета е изписана само старата цена и нищо не подсказва за по-евтина покупка, въпреки поставена на витрината на обекта или в търговската зала реклама за провеждане на кампания за промоция на „всички“ ученически стоки.

За това предупреждават от онлайн платформата „Ние, потребителите“ във връзка със започналата вече подготовка на децата за новата учебна година.

Един от примерите е инициативата „20% отстъпка на раници“, която е обявена на входа и на обособен щанд в търговските зали на верига магазини за облекла и обувки. В зоната с раниците обаче една част от тях са с намалени цени, друга – с редовни. Аналогична е ситуацията и с подобното послание на друг бранд: "Раници -20%“. По начина на представяне подобни практики могат да въведат в заблуждение потребителя, че съобщението се отнася за всички, поставени в близост артикули от съответната продуктова група, но де факто това не е така, обясняват от "Ние, потребителите“.

Създаването на погрешно впечатление, че обявеното намаление важи за всички посочени видове артикули се постига и с надписи като: "Намаление на всички детски продукти и раници“ и "-20% на всички детски и дамски артикули“, без това да е така. В обектите на тези вериги се срещат редица стоки от уж намалените продуктови групи, които се предлагат само на редовните им цени.

„В тази ситуация е трудно да дадем на родителите работещ съвет, защото покупките за учениците обикновено се случват съвместно с тях. Когато детето си хареса раница или дреха от щанда с уж намалените артикули, а се окаже, че точно за тях отстъпките не важат, е много трудно да му бъде отказано. И така, покрай кампанията за намаления за учебната година в крайна сметка се продават много неща на редовните им цени. Затова контролът от страна на Комисията за защита на потребителите върху тези стоки в момента трябва да е много сериозен“, коментира Габриела Руменова от "Ние, потребителите“.
 

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
„Хлебарка“ налази ефира на БНТ и дори изпълзя на трето място в „Ново 10+2“ Песента на Диди и Мони от бургаския дует „Парадокс“ дебютира в класацията и едва не я оглави Не му върви срещу Джокович, защото... Изпълнява бекхенд с една ръка
Това са истинските причини жените да привличат емоционално недостъпни мъже Те се влюбват в партньори, които изглеждат чаровни, загадъчни и привлекателни, но с времето се оказва, че тези мъже не могат да предложат дълбока емоционална свързаност Вече не купувам хляб, от 2 кг брашно правя 45 броя от тези памук питки Лесни са, практични и толкова вкусни, че ще се чудите защо изобщо сте купили хляб
Макрон с призив към Нетаняху Френският президент иска спиране на огъня в Газа Ужасна вест от Мианмар Бременна жена издъхна след земетресението
Шокиращ финал Сбогуваме се с хитовия сериал "Златно момче" Кола се запали в движение в голям роден град За щастие няма пострадали
Най-злобните зодии Те могат за нула време да превърнат живота ви в истински ад Малък самолет падна върху къща Пожарна и полиция евакуираха района 
Подробности за важната дискусия с министър Боршош в Бургас Ето какво се случи на разговор за туризма Отиде си голямо име в киното Почина Денис Арнт