Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Кои са босовете на мигрантските канали

Ключови думи: Новини, Флагман, Западна Европа, Турция

6000 евро е била таксата, за да бъде прекаран нелегално бежанец през разбития от Европол и ГДБОП канал от Турция през България за Западна Европа.  Босовете на трасето били сирийци и йорданци, българите отговаряли за логистиката по намиране и регистриране на автомобили, а шофьори били молдовски граждани. Това разказаха антимафиоти, цитирани от „Телеграф“. Акцията срещу канала по „Балканския път“ беше проведена миналата седмица съвместно със спецполицаи от Румъния и Молдова. 

Задачи 

Босовете на организираната група пребивавали основно в Пловдив. Четиримата арабски граждани живеели в луксозни апартаменти и водили нереално висок стандарт на живот.

Миналия понеделник обаче маскираните спецченгета ги изненадали призори, буквално по бели гащи, и им щракнали белезниците. В хода на разследването се оказало, че за няколко месеца успели да преведат нелегално над 130 бежанци от Турция към Германия и Франция.

От Европол съобщиха, че от април до момента били извършени 17 трансфера на мигранти. Имало и случай, при който мъже от арабски държави броили първо по 6000 евро, за да бъдат вкарани нелегално в Босна и Херцеговина, а после над Е4000, за да ги закарат до Сърбия.

Ролята на българите в канала била да намират превозни средства за малко пари и да ги регистрират на неграмотни нашенци, за да си скрият следите. Молдовските шофьори пък били наемани по интернет. 

Тарифа 

При акцията срещу международната мрежа били задържани общо 12 души. Един от главните лидери вече бил известен на правоприлагащите органи, тъй като е бил разследван в миналото за контрабанда на мигранти в Австрия и Хърватия, обясниха от Европол.

Интересното е, че нелегалният превоз ставал или през българо-сръбската граница, или през тази с Румъния. На шофьорите били давани колите и GPS координатите на крайната дестинация. Винаги карането било през нощта.

Молдовците комуникирали през Телеграм, като била зададена опцията за „изчезващи съобщения“. Шофьорите взимали по 100 евро на бежанец, като си докарвали между 700 и 1000 евро на курс.

4
Коментара по темата
4.
Антон
26.08.2024 20:28:31
Периодична ротация на началниците трябва да има .
3.
1312
26.08.2024 19:55:25
Отговора се крие във въпроса,кой е отговорен за контрола на достъпа до граница и прилежащи територии,..такава касичка няма как да остане на някви шматки в анцузи и камуфлажи!
2.
А1
26.08.2024 19:48:14
И без участие на директори и началници на ГПУ та също не става !!!!!
1.
anon
26.08.2024 19:09:38
а калинчо и сие кога? нали разбирате че няма как такива канали да съществуват без чадър отгоре...
  Добави Коментар
Заплашват го с убийство Колев с разтърсващи думи Много е чувствителна Веселка от "Биг Брадър" с фраза за любовта
Става бизнесмен Модрич купи... Премериха му кръвното Гришо победи трудно Серундоло за място на 1/2-финалите на Мастърс, българинът изцеди много сили
Рибари хванаха "чудовище" Интересна ситуация в САЩ Ядоса любимия си На Синди не й остава време за годеника
Иска бой срещу Кобрата в... Фабио желае да се срещнат в Ипсуич Става много напечено в "Ергенът" Косара отклони усилия на Виктор и Мартин, ще я спечели ли Васил?
Показа огромно сърце Джордан има 6 титли от НБА, любимец е на милиони и прояви характер и извън спорта Жестоко природно бедствие удари... Боливия
Росен Желязков с много важно предложение в Париж В България може да бъде създаден многонационален щаб за сигурността в Черно море Нападение с нож в центъра на Амстердам Полицията води разследване