Инж. Йордан Вълчев, АПИ: Няма да позволя пътната администрация да е дъвка в предизборната кампания
Позиция на председателя на УС на АПИ инж. Йордан Вълчев бе разпространена до медиите по повод изказване на Кирил Петков след среща в институцията.
“Като Председател на УС на АПИ искам да изразя моята позиция и тази на агенцията във връзка с проведената на 16.08.2024 г. среща с г-н Кирил Петков. На първо място категорично възразявам срещу опитите на всезнаещи, но всъщност нищо неразбиращи от материята политици да внушават, че работата на Агенция “Пътна инфраструктура” се ръководи от техния предизборен график. Като председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна администрация" няма да позволя държавната пътна администрация да е дъвка в предизборната кампания на партиите.
Зад всеки пътен проект стои трудът на много висококвалифицирани експерти и съпредседателят на ПП г-н Кирил Петков, въпреки своята изключителна компетентност, не е сред тях.
Срещата беше по негово настояване и на нея е получил информация за определени проекти, за реализирането на които няма никакъв принос.
Няма да допуснем усилията на пътната администрация да бъдат омаловажавани. Към изпълнението на обектите се пристъпва, когато има техническа готовност и финансова обезпеченост, а не когато един или друг политик реши да си прави пиар на гърба на Агенцията, без дори да е наясно с тяхното местоположение.
С оглед на предстоящата предизборна кампания заявяваме, че АПИ няма да позволи да бъде въвличана в нея."
Припомняме, че среща на съпредседателя на "Продължаваме промяната" Кирил Петков в Агенцията за пътна инфраструктура доведе до емоционална размяна на реплики посред нощ в социалните мрежи.
Вчера Кирил Петков се срещна с председателя на УС на АПИ Йордан Вълчев, за да обсъди напредъка по проект за изграждане на система за автоматизирано реверсивно движение на републикански път София-Владая-Перник. След което описа във Фейсбук как се движи проектът - обществената поръчка ще бъде обявена до края на септември, избор на изпълнител се очаква до края на декември, срокът за изпълнение е 378 календарни дни, а стойността е 16 000 000 лв. без ДДС, без възможност за надвишаване. "Ако всичко върви по план, перничани и софиянци ще наблюдават изграждането през 2025 г., а в началото на 2026 г. системата ще бъде в експлоатация, улеснявайки всички пътуващи. Като водач на листите за Перник и София от ПП-ДБ, поемам ангажимент да следя отблизо реализацията на този важен инфраструктурен проект", написа Петков.
Постът му неочаквано предизвика взрив от възмущение сред организациите на ГЕРБ, пише "Сега". А МРРБ пусна странно опровержение, в което заявява, че "категорично се противопоставя срещу опитите на политически лидери и партии да използват институцията и нейните агенции за манипулация с цел политически дивиденти". И обвини Кирил Петков, че се меси в работата на министерството и пречи на изпълнението на инфраструктурните проекти, които са от съществено значение за развитието на страната.
Всъщност не е ясно защо една чисто информативна среща се възприема като намеса в работата на АПИ и защо изобщо е била проведена, ако ръководството на МРРБ е толкова чувствително на тази тема. Както и не е ясно защо МРРБ изрично уточнява, че Кирил Петков не е участвал в разработването на инфраструктурните проекти или други дейности на МРРБ, вкл. и изграждането или ремонтни дейности на пътища. "Също така никога не е търсено „експертното“ му мнение по темата за реверсивното движение на пътя София-Перник, както и по други теми", пише МРРБ, без да е ясно кой го е твърдял.
След снощната позиция на МРРБ днес с такава излезе и самият шеф на УС на АПИ, с който Петков публикува общата снимка.
Ако искаме да изчистим държавата си, да пратим за дълго и на топло всички крадци, да направим съда и прокуратурата работещи за нас, да имаме високи доходи и нормален живот, трябва масово да излезем и гласуваме. Масово. Само така Тиквата и Шиши няма да ни манипулират избора, Калинчо Стоянов няма да пренареди нещата и ще успеем да върнем нормалността в държавата. Иначе си оставаме на същото положение
Що за "експерти " са това, щом имаме най-лошите пътища на континента и от тези проекти се установяват кражби в гигантски мащаби, пита един обикновен Мангал'ориан?
Вълни, вълни, а той нямало да позволява.
Затвор за вас!
Затвор!
Ех, защо нямахме прокуратура!