Защо полицаи глобяват на крайбрежната алея
От няколко дни полиция глобява масово велосипедисти и водачи на тротинетки, навлезли в пешеходните зони на Бургас.
Причината, поради която немалко отговорни водачи на велосипеди си изпатиха с фишове обаче не са самите те - те са странична жертва на безразсъдните (не всички, които управляват ИЕПС се причисляват към това определение) тротинеткаджии, които препускат безумно по алеи и тротоари сред хората и създават предпоставки за сериозни инциденти. Нещо повече - те вече причиняват такива, а високата скорост, с която се движат прави ситуацията още по-опасна.
Всъщност точно този тип превозно средство е в основата на повечето реактивни действия, които сега подема полицията в морския град. Докато доскоро, буквално допреди 1 година, да се движищ с велосипед по пешеходните зони беше забранено, но при нормално управление се „подминаваше” от органите на реда, сега те са безкомпромисни. Можете да ги видите на входа на пл. „Тройката” откъм ул. „Ген. Гурко” и „Аспарух”, постови има и по протежението на ул. „Александровска” и по целия бул. „Алеко Богориди”, а от няколко дни - и в Морската градина, където фиш вече се връчва и за управление на колело по крайбрежната алея. Да, онази същата, която допреди няколко години бе окичена с жълта боядисана велоалея и покрай която се разрази сериозен скандал в Общинския съвет, тъй като и до днес не е ясно какъв е статутът ѝ.
Този проблем с липсата на обозначение и яснота за това кои места са забранени за всичко друго освен пешеходци, е наличен в Бургас от години, така е може би и в други градове, въпреки че в града уж има ясно изразено насърчаване на велотранспорта. И в действителност, преди няколко години в града сякаш имаше симбиоза, негласно разбирателство между пешеходците и велосипедистите - едните знаеха добре, че сред тях ще има колелета в някакъв момент, а другите знаеха, че трябва да пазят вървящите пеша и да не се набиват в големите потоци от хора. В същото време и велоалеите в голяма част от града, където има такива, се използваха от пешеходци и никой не правеше особено голям проблем за това.
Но при появата на ел.тротинетките, колкото и удобни да са те наистина, всичко се промени рязко. Защото една шепа хора, на които им липсва чувсто за отговорност - към себе си и към останалите около тях - направиха така, че целият град да намрази този вид транспорт. Така постепенно, както гласи българската поговорка, капка по капка - вир става: Инцидент след инцидент, спречкване поред спречкване, дойде ред за законодателни промени. Не помогна и въвеждането на тротинетките под наем, нито десетките дискусии, които се проведоха в Общината за тяхното ползване и неползване - захвърляне на безразборни места в градската среда.
Бе въведена нова точка в ЗДвП, която дефинира съкращението ИЕПС - Индивидуални електрически превозни средства. Бяха дефинирани и правила за употребата им - все пак и за депутатите трябва да има някаква работа, за да оправдаят заплатите си. Правилата - повече от безумни, все пак са правила и полицията с право следи за тяхното спазване. Постепенно бяха поставени и знаци на определени места в града, а отскоро - контролът от страна на полицията е затегнат.
Нищо обаче не се направи по повод даването на ясна категоризация за това къде МОЖЕ да се управляват този тип превозни средства. Освен по улиците, което си е на практика самоубийствено, предвид уменията на 90% от водачите и ясното им незнание какво прави лостчето от лявата страна на волана, останалите места остават с неизвестни правила, които още по-лошото - изглежда се менят често.
Такъв е проблемът с „глухата” велоалея от БСУ към ул. „Александровска”, която води до пешеходна пътека, обозначена за велосипедисти, но и блокирана от знак Г1.
Такъв е и казусът с крайбрежната алея, която сега е най-новата цел на полицията. Там, както е известно, преди няколко години и по инициатива на един общински съветник, боята бе изтрита от асфалта със специална машина, дирите от които все още стоят по пътя като спомен от жълтата боя. Бе гарантирано обаче, че това не означава, че велосипедистите няма да могат да ползват красивия и разпускащ път край морето в посока Морска гара или Солниците. А сега се оказва, че валят фишове за по 30 лева. Обсъждаше се и идея велоалеята да бъде преместена на по-горно ниво - в междинната алея, която води директно до гърба на Летния театър.
Същата е ситуацията и с Морската градина, където има начертани велоалеи с боя, чието предназначение остава неясно - може ли, на тях поне, да управляват хората колелета, или не може?
Като цяло - повече въпроси, отколкото отговори. Питанката обаче е докога ще е така?
Кога ще бъде обявено ясно и точно къде са веломаршрутите в Бургас? Къде са местата, на които е категорично забранено да се управлява този тип превозно средство? Как ще се реши проблемът с тротинетките, който е в основата на настоящия текст, защото към момента той изглежда нерешим? Има ли как да се върне миналото - да се измисли алтернатива, при която всичко да са доволни. И пешеходци, и велосипедисти, и тротинеткаджии?
И ще може ли в крайна сметка най-после да се създаде карта - такава, каквато има за градския транспорт, за това къде точно са истинските велоалеи в града? А, и не на последно място - като ще се упражнява контрол за това, че велосипедисти влизат в пешеходните зони, къде са глобените пешеходци, които навлизат в малкото останали велоалеи безнаказано?
Всяка насрана касиерка от театъра са и дали чип да влиза в Морската и да гази децата.
Доставките на заведенията са не през нощта, а по обяд хвърчат с 50км/ч
Аре дърпай ватник!
Източния фронт вече уверено се придвижва на Запад , така , че ако някой ще ходи някъде , то това си ти !
Аре ходи се ваксинирай !
Слава России !
Като е много хубаво и правилата там се "спазват", чимоданите и марш към "просперираща" руZпия.
Полицията ще глобява ли пешеходците коитоп вървят по велосипедните алеи?
Освен това, на какво основание глобяват велосипедистте?
В Моркската може да се влезе от 100 места, на които няма знак че това е пешеходна зона.
Сигурен съм, че в съдът всички глоби ще паднат.
Колелото е транспорт....
Урбанизмът е мъртъв, ще го усетим по децата, след 10-15 години. Автомобилът е привилегия на бедността. Заради нея няма място за ходене пеша и каране на колело - като транспорт, повтарям, защото отвъд това няма никакви физиологични предимства пред ходенето. Но в този мръсен век да инвестираш в престъплението да се движиш в автомобил, е меко казано, незряло. Това е градът.
Но няма да е все така.
Повече - на есен, темата : "Автомобилът алиенира."
Спомята кръвообращението
подобрява сърдечната дейност
гори излишни килограми
подобрява притока ва кръвобращение на мозъка
Увеличава се производството на хормони на щастието-допамин и серотонин
Подобрява дейност на белите дробове
Изхвэрля се токсини с пота
Укрепва мускулатурата и сухожилията
Карането на велосипед на стенд кардио 1 час ÷2часа е НАЙ-модерния и здравословен начин на живот в САЩ сред милионерите
В същото време ЗАНЛЪСТЕЛИ нагли БГ чичаци с куп болести от оБЕЗдвижвани мразят всеки който не с кола и искат ако могат да си паркират таралясника направо в хола за дя НЕ се изморят от ходене
Едните, които не слизат от колите са против всичко друго , което се движи, защото трябва да се съобразяват с него, Отиват на разходака в морската и виждат същите велосипедисти и тротонеткаджии да обикалят свободно, а те не могат да джиткат с колата вътре, пуснат наследството, о о ужас, то е свободнорастящо, ходи където си иска, защото мама и тати са джендъри и искат никой да не му дава съвети и да го учи, то ще се сети, Как? никой не знае, но поне засега другите трябва велосипедистите да са виновни, после учителите, после обществто, че детето им нищо не знае и поема шамарите на обществто. Дръжте си децата за ръка и ги научете на нещо, поне да вървят в права линия. Народа е казал: "Бии дупенце, да не биеш дупище".
Но тези дето не слизат от колите са най-озлобени и мразещи вело и тротонеткаджии, защото като срещне такъв, вместо да внимава, да намали и да пази човека, той дава газ и се приближава и псува... За какво такава злоба и омраза. Това, че хората са на две колела какво ви пречи.
От друга страна вело и тротонеткаджии. От както нцапаха тея ленти станаха по-велики, на велоалея не стъпвайте, не се приближавайте, ние сме единствени. Виждал съм да карат с бясна скорост, а някое дете да се отскубне от майка си и тръгне да разгледа "жълтото". Какво правим? 5-6 деца с велосипеди, каратбързат, заели цялата улица и всички са длужни да се пазят... пак поради липса на възпитание и обучение. Тати го научи за един час да пази равновесие.. готов си и отиде да се друса, а кой. ще го научи, че на улицата не е само той. А ве българска работа.
А бях и свидетел как двама "бързака" полу голи на тротинетки лавираха между колите на светофара на билковата , минаха на червено пред тръгналите откъм трапезица коли и караха в средната лента към новата поща, те затова и шофьорите се дразнят: тротинетката ли да пазиш, знаците да гледаш...
Но там полицаи да глобяват няма, къде са им каските и не само те.
Общинската трябва да е и на светофарите, не само в морската по команда да глобява.
Хвани ме ако можеш.
Няколко пъти правя забележка да дръпнат помияра с повода защото не е здравословно за псето, а те ми се дървят все едно са в парка. Баси и нахалното племе. Накрая ще играя някоя каска в някоя празна кратуна, ама да видим кой ще е "късметлията".
Черноморски град с крайбрежна алея и да не позволяват преминаването на велосипеди!
Полицаите нямат вина, наредено им е.
Града трябва да се РАЗРАЗСТВА към Ветрен,Крайморие,Твърдица,Димчево а НЕ да се ПРЕзастроява и да са блъскаме като в Китайско мегро в Морската градина
Няма да карам в морската по начертани линии, където не ми харесва и то всеки ден по един и същ маршрут. Колелото на багажника и на по- приятни места. Жалко за хората които нямат кола с багажник и колелото им е единствено разнообразие, което вече е ограничено.
Щото юли бях 3 дни там и ги видях-долу на асфалта..до бордюра.
-----------
нещо изречението ви куца :-)))))))
ПРАЗНОГЛАВИ ТРОТИНЕТКАДЖИИ
САМО ТАКА...ГЛОБИ ДО ДУПКА
Има и нещо друго.Всики втори родител е нарамил я колело я тротинетка и дава на детенцето си да кара където му скимне.Едно такова сладурче удари на Александровска петата на мой близък.Точно на тази пета той има декубитални незарастваща рана.
Човекът хем се преви от болка, хем “благодари” на родителите за нея.
От малки ги учим, че могат да карат и блъскат където и когото си искат , а после се чудим защо безмозъчно препускат.