Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Защо една стара таратайка минава технически преглед, а автомобил на 4 години - не

В социалните медии се появи информация за много случаи, когато нови коли с бензинови двигатели, произведени през последните 4-5 години, не минават техническите прегледи
Ключови думи: Технически прегледи, новини, Флагман, бензинови коли

Годишните технически прегледи на леки автомобили предизвикаха смут сред българските шофьори, защото се оказа, че много коли не могат да ги преминат и трябва да бъдат спрени от движение. Масовата истерия настъпи след ключовата дата 22 юли. Тогава всички пунктове за извършване на годишни прегледи трябваше да бъдат свързани с Държавна агенция "Автомобилна администрация“ (ДАИ) в противен случай не могат да работят. Повечето от тях все пак се свързаха в рамките на една седмица, защото другият вариант беше да затворят врати, пише БГНЕС.

Инсталирането на новия софтуер средно струва около 1000 лева, но тези пари много бързо се възстановяват. Самите прегледи, които миналата година струваха средно около 50 лева, сега вече скочиха почти двойни и се извършват за около 90 лева, показа нашата проверка. Това естествено породи голямо недоволство сред шофьорите.

Преди беше възможно една кола да мине преглед и без катализатор или ако има някакви други технически неизправности, това вече е минало. В момента компютърът установява дали леката кола покрива критериите, няма възможност данните да бъдат подправени.

Според експертите, с които се свързахме, дори една кола да не е "първа младост“, ако е поддържана, тя ще издържи годишния изпит.

Къде е проблемът с бензиновите коли?

В социалните медии се появи информация за много случаи, когато нови коли с бензинови двигатели, произведени през последните 4-5 години, не минават техническите прегледи. В същото време автомобили на по 10-20 години с дизелови двигатели преминават тестовете безпроблемно.

Една от причините за появата на този проблем е, че е различно измерването при бензиновите и дизеловите автомобили. При дизеловите се измерва само дима, който излиза от ауспуха и те минават на този етап с това. По тази причина върнатите коли там са далеч по-малко.

При бензиновите коли дори некачественото гориво, което е било сипано преди няколко дни, може да повлияе на крайния резултат от прегледа. Така че някой може да пострада дори, ако си е сипал евтин бензин, опитвайки се да спести някой лев. Съветът на експертите в този случай е като в поговорката да не бъдем евтини на брашното, а скъпи на триците. Новите коли с катализатори нямат проблем с техническия преглед

Новите автомобили, когато са изправни, покриват емисиите съответно. Това заяви Георги Караджов, собственик на пункт за технически прегледи на леки коли. Той не знае откъде идват тези твърдения за бензиновите коли, които се провалят на тестовете. "Не знам на какво се дължат тези твърдения. Колата когато е изправна, има катализатори и всичко е налично, двигателят е в кондиция, нямат проблем с измерванията. Особено когато става дума за тези нови коли, които са още в гаранция“, сподели Караджов своите лични наблюдения.

Проблемът с катализаторите е, че те липсват от по-старите автомобили. Има и други причини, като например горивата не винаги са качествени, маслата също. Те също оказват влияние.

"Най-масовият проблем е липсата на катализатори. Липсата съществува, защото тази резервна част е много скъпа за подмяна. Струва хиляди левове и не е оправдано човек със стар автомобил да замени катализатора“, каза Георги Караджов.

Той все пак също е чувал за проблеми и го отдава преди всичко на автомобилния парк. "На различните места, според зависимост от парка, хората наистина се сблъскват с такива проблеми. Слушам колеги, които имат на други места по 7-8 коли, които трябва да спрат от движение, което не е приятно“, заяви Георги Караджов.

Според него трябва да се помисли по въпроса и да се вземе предвид факта, че в България автомобилният пак е стар: "Това предвещава да има проблем с такива стари автомобили при затегнатите мерки. Когато говорим за нов автомобил, проблеми няма. Когато говорим за стар, естествено възникват проблемите“.

Той смята, че държавата трябва да помисли за някакъв компромисен вариант. "Наистина има стари автомобили, които не са в нормите, но в същото време те минават страшно малък пробег през една календарна година. Това ги прави не чак толкова замърсяващи. Би било редно да има някакъв толеранс. Може би да се ограничи достъпа им до центровете на градовете, да им се увеличат данъците. Да се измисли регламент, с който да бъдат ограничавани, но хората да могат да карат тези коли. Понякога за да се възстанови подобен автомобил, стойността, която ще му излезе на човек, е колкото стойността на целия автомобил“, заяви Георги Караджов.

23
Коментара по темата
23.
124
05.08.2024 09:10:30
Според данните от пунктовете под 1% от проверените до момента автомобили не са покрили нормите и директно са спрени, което си е съвсем в реда на нещата. Дори според мен като гледам какви кенефи се движат по улиците доста повече трябва да се спрат от движение. Целият рев отново се дължи на мисирките от телевизиите и доза евтин популизъм от някои съмнителни политици и народът кълве ли, кълве и отново вижда конспирация. Не знам колко 4 г. коли не са минали, но ако гори масло примерно, както повечето с директно впръскване и е заминал катализатора, какво чудно има, че не минава прегледа, то има и нови коли неизправни , не са само старите. Колите на газ също могат да са неизправни и да горят масло, антифриз и т.н и пак няма да минат. Иначе всеки се кълне, че неговата е много изправни, ама тая работа я казва прегледа и така трябва да бъде.
22.
Ил Кане
05.08.2024 01:36:28
Автомобила е лукс и е крайно време шофьорите на разни димилници с избушени катализатори да си го набият в кратуните. Масово се купуват по 2-3 бараки на семейство, които в крайна сметка не могат да се подържат. Ей така за да има и за дитету и за жината.
Бракувате си дръгелите, купувате си една кола до 10 години, поддържате я и проблем с прегледа нямате. Толкова е просто. А жината и дитету на училище и на работа с градски транспорт.
21.
тотално безвремие
04.08.2024 23:02:49
Ама едни тъпи въпроси задавате в тази тъпа , крадлива и населена с неграмотни бездушници държава .
20.
След колите идват хората
04.08.2024 19:06:45
Сега очаквам ,да започнат стриктно да следят профилактичните прегледи и който не отговаря на нормите ,ще си седи в къщи ,без пари ,без работа ,без забавления.Веднъж опитаха да затворят всички.
19.
До 18
04.08.2024 17:25:11
Точно от дизела са респираторните заболявания. Кроношпан, Нефтохим и екологичните ТЕЦове нямат нищо общо! Също така производството на литий и кобалт е най-щадящото природата защото като започне всички хора се изнасят от региона. Още по-голям факт е, че ако имаш мнение си или евроджендър или ватенка.
18.
Горд Ганьо
04.08.2024 17:07:29
Тъпите евроджендъри не искат дизел и карат електрически и хибриди , а аз им се хиля колко са прости, а не като нас да са на първо място по респираторни заболявания в Европа. БЪЛГАРИЯ ШАМПИОН!!!
17.
Луди
04.08.2024 17:01:49
Само в бг дупката може да кажат че дизела е по чист от бензина трагедия
16.
пропан бутан
04.08.2024 16:48:11
карам само на газ. защо ще ми я проверяват на бензин. от 3 години въобще нямам бензинова помпа .
15.
до 14
04.08.2024 16:19:34
))) ако и теб те бяха върнали с евро 6 б!)....
14.
Няма драма
04.08.2024 16:03:06
Онзи ден минах ГТП без проблем. 2017г, бензин. Води се Евро 6b. Проблемите са само при тези които не са ходили на ГТП и гледат телевизия.
13.
до 10
04.08.2024 15:58:15
Автомобила ти е Евро!,а те ти лепят Еко!-правиш ли разлика?
12.
Тончо
04.08.2024 15:06:01
" Защо една стара таратайки... "
Български език- Слаб 2 !!!
11.
До 6
04.08.2024 15:04:29
Ало крал Луи 16. Да не мислиш, че "ганьовците" карат 20годишни барутници щото не им харесва как светят фаровете на Електричката за 90 хил. лева ? Взимам три пъти над мин. заплата и в началото на годината си позволих 8 годишна бензинова кола, която ще изплащам 7 години за да не попадам в ограниченията . Сега не знам дали ще си взема техническия преглед. Кой е Ганьо ? Бай Ганьо с кредита за 7 години или бай Ганьо ДАИаджията дето всички му плащаме да си цъка с новата кола къде му е кеф? И още един въпрос да те питам ако ме скъсат заради некачествен бензин или тия дето са позволили някой да ми продаде такъв ? Щот и тях ги боли, все пак зареждат най-хубавия бензин . Нали ние го плащаме. Половината сме ганьовци със стари коли, другата станахме ганьовци-американци. Чудно дядо Алеко на коя страна би застанал ако беше жив. Чудно и дали незнайният автор на тази наредба някой ще му потърси сметка, че не го е еня какво пише. Или най-много да му купят нова кола - да не се притеснява.
10.
Ева
04.08.2024 14:59:45
Колата ми е хибрид с Евро 5 а ми лепят евро 4 .сба.и дремя че да включел моторо иначе не можуло да мине преглед че в талона пишело бензин.ТРАГЕДИЯ! Да съм си сменяла талона.но от Фимата искат пари зада дадат такава бележка.а и за смяна пак пари. Писна ми !и си карам с определените от НЯКОЙ си друга бг класификация
9.
WC Инженер
04.08.2024 14:56:34
Флегманите се събудиха. Флегми това е от 2 седмици вие новина пишете
8.
КоеНеЕТака
04.08.2024 14:55:22
Истината е, че и без технически прегледи от пръв поглед е видно, че много автомобили са грохнали таратайки и не им е мястото на пътя. Превърнаха ни в автоморгата на Европа. Това всеки го знае, но не иска да приеме факта.
7.
*********
04.08.2024 14:54:39
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
6.
999
04.08.2024 14:53:03
Смешни сте с тези нафтови печки, бе, ганьовци. Карате 20-30 годишни барутници. Има такива къде хвърля сажди от ауспуха и само 5 минути е нужно да си навреш слабоумната ганьовска муцуна за да заприличаш на коминочистач в селския фейс.
5.
agent 007
04.08.2024 14:52:53
Проблема е , защото нормативите са взети от заводските параметри на чисто нов автомобил току що слязъл от конвеера ( за всяка марка МПС ) . Не се отчита факта , че с всеки изминат километър автомобила се амортизира включително и катализатора .
Т.е. практически всички употребявани автомобили имат нормално изхабяване и износване на всички части и няма как да се иска от тях да отговарят на заводските параметри на чисто нов автомобил току що слязъл от конвеера ...
4.
Бай Онзи
04.08.2024 14:40:57
Тулуп, абсолютно си прав,друже! Само че повечето минуси под коментара ти говорят, че олигофрените с промити мозъци, расли в саксия и взели СУМПС за 20-30 дни никога няма да те разберат. Със здраве!
3.
Колю
04.08.2024 14:34:54
Затова се качвайте на Ту-сто-и-пеш и давайте яко газ.
2.
До 1
04.08.2024 14:34:16
Тулуп, пожелавам ти поне един час да дишаш изгорелите газове на стар автобус "Чавдар" и да си мислиш, че дишаш чист въздух!
1.
Тулупа
04.08.2024 14:16:38
ЗАЩОТО И ДА Е НОВА....БЕНЗИНОВАТА
КОЛА,ЗАМЪРСЯВА 290 ПЪТИ ПОВЕЧЕ ОТ
20 ГОДИШЕН ДИЗЕЛ.....
ТОВА Е ПРИЧИНАТА
ДИЗЕЛОВИЯ ДВИГАТЕЛ ИМА РЕСУРС ОТ 2000000 км,А БЕНЗИНОВИЯ-400000 км
ЕТО,ЗА ТОВА евроГЕЙОВЕТЕ ПЛАКНАТ
МОЗЪЦИ ОТНОСНО ДИЗЕЛА
А ИСТИНАТА Е ЕДНА,ДОЗЕЛА Е СТОТИЦИ ПЪТИ ПО-НАДЕЖДЕН И ЕКОЛОГИЧНО ЧИСТ.......,,НО НА АКУЛИТЕ ИМ ТРЯБВАТ ПАРИ,А НЕ ВЕЧНИ КОЛИ.....
НИКОГА НЕ КУПУВАЙТЕ БЕНЗИНОВИ БОКЛУЦИ,А ОЩЕ ПО-МАЛКО-ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ИЗПРАЖНЕНИЯ.....,
  Добави Коментар
Учени посочиха храните, които намаляват риска от деменция Тези храни са богати на антиоксиданти, имат противовъзпалителни и противоракови свойства 6 летища не стигат на Лондон Властите в Лондон наблюдават сравнителен скок на пътниците след пандемията и очакват да се счупи рекорда от 2019 г.
Скрита картина на Моне отива на търг за 35 млн. долара Шедьовърът е една от осемте творби от серията "Водни лилии" Купи си „Майбах“ за 400 бона от Миро Дзвера Певецът сам се похвали за новата си придобивка
Какво се случва с комарите през зимата? Няма еднозначен отговор, защото има много видове комари и голяма част от тях прекарват студените месеци по различен начин Кристина Агилера празнува 25 г. от дебютния си албум със специално издание Певицата си сътрудничи със Сабрина Карпентър и MGK в новия си EP
Зловеща нощ в Кърджали! Жена скочи от хотелска стая с дете на ръце, борят се за живота му Тя е в ареста, получила е само контузии Пребиха го Повече от година той получавал предупредителни бележки, чупили му и чистачките
Реанимираха я от моргата на западналите чалга звезди Всички медии и социалки гръмнаха с изпълнението на русокосата фурия, която без забавяне се възползва от безплатната реклама и вдигна хонорара си за участие на кръгло 5000 лева Връща се в ефир до Маги Халваджиян Известно е, че двамата се разделиха през 2012 година, след като предаването „Море от любов“, което се излъчваше по Би Ти Ви, бе спряно
Бургас ще отбележи празничния ден на Независимостта с молебен и концерт на площад „Атанас Сиреков” Преди 116 години в старопрестолната столица Велико Търново княз Фердинанд променя историята, прочитайки манифест, с който са отхвърлени последните васални връзки с Османската империя Какво крие в шкафа Тя къта над 100 обеци в три чекмеджета, но към другите аксесоари не проявява интерес