Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Eто защо ще трябва да забравим за двуетажните влакове в България

Ключови думи: Новини, Флагман, двуетажни влакове, Бургас, влакове, БДЖ

Идеята в България за първи път да се ползват двуетажни влакове за крайградските райони отпада. Това съобщава „Телеграф“, позовавайки се на източници в транспортното министерство. Причината е, че никой голям производител не се наема да ги произведе в изключително скъсените срокове, в които държавата ги иска доставени и сертифицирани - до август 2026 г. Страната е длъжна да се впише в този срок, ако не иска да изгуби парите от Европейския съюз по Плана за възстановяване и устойчивост – общо близо 3 млрд. лв.

До завоя се стига, след като полското подразделение на световния гигант „Щадлер“ се отказа от подписан договор за доставка на седем двуетажни мотрисни влака. Това оставя министерството с единствена опция да се откаже въобще от двуетажните влакове и да насочи парите към друг тип влак.

Това е възможно чрез опция за доставка на допълнителни състави по новообявенaта поръчка за доставка на 20 едноетажни мотрисни влака с капацитет от 300 седящи места за 1,2 млрд. лв. В поръчката специално е упоменато, че държавата си запазва правото да поръча още пет влака от изпълнителя. Поръчката е на етап подаване на оферти, а срокът за това е този петък.

„Щадлер“ се отказаха и от третия търг – за доставката на 35 едноетажни влака с по 200 седящи места – за дълги разстояния – за 1,1 млрд. лв. Очакванията са по тази причина поръчката да иде у втория класиран, полската компания Pesa, oт която вече са заявили, че имат подготовка да я изпълнят в срок. Досега поръчката бе блокирана от жалба в антимонополната комисия именно от самите Pesa.

4
Коментара по темата
4.
до 1
01.08.2024 18:46:56
Я бързо МАРШ към Севрна Корея при Кимовете да те возят на двуетажните влакове с кожените дисаги!
3.
до 1
01.08.2024 18:13:59
ха ха ха ха. абе пич, кога е имало такива вагони. Това мурзилките сте много кухи лейки.
2.
Флегма
01.08.2024 18:10:16
Имало е ... чушки
1.
Открихте Америка
01.08.2024 18:03:22
Флегми, флегми- навремето БДЖ имаше и двуетажни вагони. Това обаче беше в една по-развита държава. Казваше се НРБ.
  Добави Коментар
Земетресение в съседна страна Трус люшна румънци Отиде си твърде млад Леджър остава легенда на киното
Коментира визията на Мелания Тръмп Илиана Раева със суперлативи Професор го "уби" Тим Коулсън с тежки думи за Неси
ЕС се превърна в генератор на свръхбюрокрация и регулации за бизнеса АОБР представи приоритетите си за 2025 година Ще закрият ли Комисията за досиетата? Няма ДС, а 10 млн. лева потъват в нищото Председател на АБВ от коалиция „БСП-Обединена левица“ Румен Петков настоява да се махне и КПКОНПИ, но не само защото се използвала като бухлака
Правителственият "Еърбъс" лети за Оман да прибере освободените моряци Сред заложниците бяха капитан Любомир Чанев и старши помощникът му Данаил Веселинов Започват засилени проверки за пожарна безопасност на туристически обекти в цялата страна Министърът на туризма Мирослав Боршош ще работи активно с колегата му Даниел Митов от вътрешното ведомство
Бившият президент на Салвадор почина в изгнание Издъхна на 65-година възраст Почина последният жив член на The Band Новината беше потвърдена пред Rolling Stone от неговия дългогодишен приятел и колега Ян Хауст
Община Царево е против предложеното за разширение на ЗМ "Силистар" Разширението щяло да обхване имоти, чрез които се свързват двата полигона на съществуващата защитената местност Т. Йорданов към К.Костадинов: Колкото и да зяеш, тепърва ще става интересно, Коценце Голяма напрежение в НС