Невиждан хаос по летищата след глобалния IT срив, хиляди полети са отменени
Мащабен срив при компютрите, свързан с операционната система Windows и облачните услуги на Microsoft, доведе до глобален хаос в множество индустрии в петък. IT проблемът засегна и туристическия сектор по целия свят.
Повече от 1000 полета са били отменени досега, според компанията за авиационни анализи Cirium. В това число влизат и такива до България. По-рано през деня нискотарифната авиокомпания Ryanair предупреди за „потенциални смущения в мрежата“ заради спирането на системата на трета страна, а справка на сайта на столичния аеропорт показа, че полет от Берлин до София е отменен.
Междувременно Wizz Air съобщи за проблем с уебсайта и мобилното приложение на авиокомпанията; резервационната система; системата за онлайн чекиране и показване на бордни карти, както и с кол центровете.
По време на прекъсването се предлага безплатно чекиране на летището. Поради това Wizz Air съветва пътниците да пристигнат на летището поне 3 часа преди планирания час на излитане, за да имат достатъчно време за чекиране, преминаване през проверка за сигурност и други специфични за летището процедури“, се казва в съобщение на превозвача, разпространено до медиите.
От Летище София увериха, че столичният аеропорт не е засегнат от глобалния срив, но „някои заминаващи и пристигащи полети може да закъснеят поради ситуацията в Европа“.
Полезна информация за пътниците
В свой материал, посветен на хаоса по международните летища, Euronews дава няколко съвета към пътниците.
Проверете уебсайтовете и приложенията на вашата авиокомпания и летище, преди да тръгнете за летището, и следвайте всички дадени съвети:
Социалните медийни канали на авиокомпаниите и летищата също са добър източник на актуална информация
Ако няма информация, че полетът ви ще бъде отменен, отидете на летището два часа по-рано, както обикновено – освен в случаите, когато авиокомпанията изрично не е предупредила за по-ранно пристигане
Вземете вода и храна със себе си на летището, особено ако пътувате с деца или възрастни хора, в случай на дълги опашки или други закъснения
Уверете се, че имате зарядно устройство за телефона си, за да може да следите за
Уверете се, че имате със себе си зарядно устройство за телефон, в идеалния случай такова, което не е необходимо да се включва, за да можете да сте в крак с най-новата информация
Опашките в пунктовете за сигурност се увеличават в такива ситуации, затова се уверете, че ръчния ви багаж е изряден.
Холандската авиокомпания KLM спира полетите
KLM изглежда е една от най-засегнатите европейски авиокомпании досега. „Работим усилено, за да разрешим проблема. Дотогава ще трябва до голяма степен да спрем операциите“, написа авиокомпанията в социалната мрежа X.
Lufthansa има няколко закъснели полета, а Vueling съветва пътниците редовно да проверяват имейлите си за допълнителна информация.
Могат ли пътниците да поискат обезщетение, ако полетът им е закъснял или отменен?
За момента не е ясно дали на пътниците ще се дължат обезщетения.
Съгласно европейските закони, ако даден полет се забави с повече от три часа или е изцяло отменен, авиокомпанията трябва да предложи на пътника друг полет или да му върне пълно възстановяване на сумата, а понякога и компенсация.
Има обаче изключения от това правило, като метеорологичните условия, тъй като те са извън контрола на авиокомпаниите.
Засега няма информация за отменени полети за и от бургаското летище.
Източник: economic.bg
Micrо$oft винаги си е била тъпа фирма , но положиха много услилия наляха много пари, и най вече агресивна пропаганда за да могат да хванат колкото си може повече балъци за техният облак. Всичко това се прави за да се централизира и контролира всичко що е ИТ , а зад тях стои Blackrock, който пък цели глобална доминация.
Като виждам раззмерът на щетите - събрали са вече доста балъци.
Но мога да ви уверя , че и много други фирми разбраха за капана и бягат презглава от глобалистичната кочина.