Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Надяваме се до края на годината да стартираме работните проекти за етажни паркинги в жк „Възраждане”

В офиса на зам.-кмета по строителство, инвестиции и регионално развитие инж. Чанка Коралска Флагман разговаря с нея за бъдещето на паркирането в Бургас и за новите кръгови движения
Ключови думи: чанка коралска, бургас, етажни паркинги, възраждане, кръгови кръстовища

Инж. Чанка Коралска е зам.-кмет по строителство, инвестиции и регионално развитие на Община Бургас. Разговаряме с нея във връзка с идеята на екипа на Димитър Николов за изграждането на етажни паркинги в ж.к."Възраждане".

- Инж. Коралска, трафикът в Бургас от дни е истинско изпитание за нервите на шофьорите. Паркирането също е невъможно. Какво прави Община Бургас за решаването на тези проблеми?

- Това е в резултат на факта, че хората стават все по-материално състоятелни и си купуват повече автомобили. Така се поражда другият въпрос - трябва да се намери място, където тези коли да нощуват. Община Бургас работи по този проблем усилено и не от днес, а от години. Виждате, че там, където правим нови улици, винаги опитваме да увеличим паркоместата. С ремонтите на междублоковите пространства също се опитваме да осигурим на живущите максимална възможност за паркиране. Знам, че това е недостатъчно и затова търсим всеки възможен свободен общински терен да бъде превърнат в подходящо място за пракинг.

Така възникна идеята за проведената анкета. Избраните в нея терени Димитър Николов преди няколко години забрани да бъдат продавани, въпреки че са отредени за жилищно строителство. Те са потенциално подходящи да бъдат изградени етажни паркинги. Направихме обратна връзка с гражданите - имаме идентифицирани три терена, които получиха най-много гласове като потенциално възможни. Те са разположени между други сгради и изграждането трябва да се случи на калкан с вече съществуваща сграда.

Процедурата е сложна - преминава освен през обществено обсъждане, през изменение и на Подробния устройствен план (ПУП). Надяваме се да нямаме жалби в съда, след като всичко бъде одобрено и процедурата премине за няколко месеца, ще пристъпим към същинското проектиране.

Изграждането на три такива паркинга няма да реши на 100% проблема с паркирането. Община Бургас продължава да идентифира и други терени.

- А какво се случва с идеята за паркинг над пазара "Краснодар"?

- За района на "Краснодар" има и одобрения и несъгласия. Там идеята е да се изгради едно надземно ниво, което да запази пазарната площ и да се направи второ ниво, използвайки денивелацията между двете улици, между които е изграден пазарът. Но това, като че ли, е един процес, който ще бъде малко по-дълъг, защото изисква повече предпроектно проучвателни работи, за да може отново да предложим на гражданите една по-изчистена концепция.

- Каква е вашата идея? Да запазите напълно пазарът и върху него да има паркинг?

- Идеята е половината терен да бъде върху нивото на съществуващата сграда, да се преустрои пространството, да има помещения, които да са много по-удобни за хората, които ползват пазара. В момента смятам, че има още какво да се желае като организация на това пространство.

- Хората изразиха притеснения, че там така трафикът ще влезе по малките улички на жк „Възраждане”.

- Трафикът така или иначе го има. Реално няма да вкараме допълнителни хора вътре, защото там ще паркират хората, които ползват пазара и търговските обекти, както  хората, които живеят в комплекса. Нека да стане ясно, че паркингите в жк „Възраждане” ще обслужват основно тези, които живеят наоколо.

- За колко места ще бъдат паркингите, които сте идентифицирали като терени?

- Касае се за 50-60 места в позиции 1, 2 и 5 от анкетата. Възможно е тази бройка да бъде увеличена, в зависимост от начина, по който ще се преминава от едно ниво на друго. Когато терените не са с голяма площ, подходящ начин за качване на автомобилите по етажите е с асансьорна платформа. Но когато е факт изменението на Подробния устройствен план и няма жалби по него, тогава с конкретното проектно решение ще можем да дадем яснота кой паркинг с какъв капацитет ще е.

- От картата, предоставена от Община Бургас като част от анкетата, паркинг 3 изглежда като най-голям. С колко места ще разполага той?

- Това е паркингът на "Краснодар", който може да реализира между 100 и 150 места. Пред нас предстои предизвикателството да предложим достатъчно добър вариант като концепция за това място, за да могат хората да го разберат и осмислят, и да ни дадат възможност да тръгнем напред с реализацията.

- Тези паркинги ще бъдат част от Синята зона, ще се заплащат допълнително? Каква е вашата концепция?

- Има различни варианти. По всяка вероятност няма да са напълно безплатни. Обсъждали сме вариант, с който и аз съм съгласна, да има възможност да се паркира по същия начин, по който в момента е организирано паркирането в жк „Възраждане”. Т.е. - запазва се както почасовото паркиране, така и годишния абонамент.

- Кога може да започне реалното изграждане и откъде идва финансирането?

- Финансирането ще бъде смесено. Ще търсим държавни средства, които се предоставят на общините за проекти, както и ще вложим собствени. По-важно е наистина да направим тази промяна на ПУП-а, да се отредят терените и в края на годината да стартираме с работните проекти.

- На друга тема - къде предстои да се изградят кръгови движения в Бургас и ще облекчи ли това трафикът, според вашите експерти?

- Кръговите кръстовища се доказаха като един доста добър начин за регулиране на трафика. Това е и европейска тенденция. Преди 15 години стартирахме плахо с кръговото кръстовище на "Трапезица", но виждаме колко лесно вече е движението там. Сега, в етап изграждане, е кръгово кръстовище, което се намира на едно доста проблематично място за Бургас - между улиците „Димитър Димов” и „Никола Петков” в жк „Изгрев”. Там се развързва цялото движение за комплекса и към околовръстното. Получи се добър вариант и се надявам до края на годината да сме готови. В момента съвсем умишлено забавяме строителството, защото не искаме да възпрепятстваме летния сезон.

- Другите, които се предвиждат, къде ще бъдат?

-Предвиждаме две кръгови кръстовища на бул. „Захари Стоянов” - първото е на връзката за кв. Горно Езерово, а второто на първия вход към жк „Меден рудник”. Комплексът е доста голям и доста населен - един малък град, който има нужда от оптимизация на тези две кръстовища, които към момента са светофарно регулирани.

 

За по-качествен секс: Мастурбирайте поне веднъж седмично Редовните физически упражнения също  подобрят качеството на интимния живот 5 техники за флирт, с които да накарате мъжа да ви хареса Ето кои са те 
Могат ли двама души с една и съща зодия да имат успешен брак? Дали астрологичните прилики са рецепта за вечна любов или вещаят катастрофа Леля ми прави този вкусен свинско-славянски гювеч, уникален е Ето я нейната рецепта
Владимир Путин с извънредно обръщение Говори към руския народ, но и не само Как можем да отслабнем и да избегнем увисналата кожа Пластичен хирург съветва да си набавяме много вода, докато отслабваме
Ще се шокирате какво се твърди за него Животът му е като от филм След 14 г. издирване: Намериха убиеца на камериерката Роза Мачокова Бездомникът Генчо ръгал 30 пъти с нож жената и я изнасилвал
Вдигане на акциза за алкохола е сред мерките за "саниране" на бюджета МФ иска да принуди и по-малките фирми да се регистрират по ДДС "Нефтохимик" се бори здраво в Турция, но... Грандът "Анкара" продължава напред в Чалъндж къп
Дъщеря й възражда най-големите й хитове 25 години след смъртта на певицата Румяна, песента „Kолко те обичам“ ще звучи с нов аранжимент Хвърли 7 бона за регистрационен номер с нейните инициали Софи Маринова ще кара нов скъпарски Мерцедес