50% от пациентите в неврохирургията в Бургас след инцидент с тротинетка
Расте броят на хората, приети в Отделението по неврохирургия на УМБАЛ Бургас след инцидент с електрическа тротинетка. Случаите са през ден, а преди две седмици половината от леглата в отделението са били заети от такива пациенти. Повечето от пострадалите са мъже.
Тревожното е, че освен без каска, те са карали електрическите возила и след употреба на алкохол. Това разказа пред БНТ началникът на Отделението по неврохирургия д-р Стефан Шишков. Той и колегите му са категорични, че въпреки законовите промени, регламентиращи управлението на тротинетки, няма дисциплиниращ ефект – инцидентите не намаляват, а се увеличават.
Само за месец през Многопрофилното спешно отделение на УМБАЛ Бургас са преминали 71 пациенти с травма на глава от различен произход. Сред тях - падане от тротинетка, мотор, катастрофи, побои, припадък. От тях 32 са деца.
Половината от пациентите са насочени за домашно лечение, но 30 са приети в неврохирургично отделение и в реанимация. Сред тях има и сериозно пострадали, със счупен череп, претърпели спешни операции. Констатиран е и смъртен случай вследствие от управление на електрическо превозно средство – мъж на 29 години.
Още преди четири години Законът за движение по пътищата регламентира, че водачите на тротинетки трябва да имат навършени 14 години. До навършване на 16 г. децата могат да се движат само по велоалеи. След това – и по улици, но задължително с каска, ако нямат навършени 18 години.
Миналото лято отново след множество инциденти с тротинетка неврохирурзите на УМБАЛ Бургас призоваха всички родители задължително да слагат на децата си каски, но не всички послушаха този съвет. По улиците на града често могат да се видят и деца под 14 години, които управляват тротинетки по двама и трима едновременно, макар че и това е забранено от закона.
https://time.com/6995488/prince-william-riding-scooter-video-windsor-castle-internet-reactions/
В Сингапур електрическите скутери всъщност са забранени, с изключение на движението по велосипедни алеи. За нарушение - глоба от 1,4 хиляди щатски долара, или до три месеца затвор.
В Холандия беше въведена глоба от 360 евро за шофиране по обществените пътища, а в Япония изискват шофьорска книжка, скутерите трябва да са регистрирани в полицията и редовно да плащат транспортен данък.
В Париж от 1 септември фирмите за наем на скутери спират да работят.
В Русия от 2019 г. насам броят на инцидентите с електрически скутери се е увеличил над 40 пъти. Коментира се, че най-вероятно това се дължи на културата на експлоатация или по-скоро на нейното отсъствие:
"Най-често недоволството е свързано с обективни причини: превишена скорост и липса на подходяща инфраструктура за използване на превозното средство - елементарни велоалеи, поради което скутерите са принудени да се возят по пътищата и по обществените тротоари. Освен това проблемът е, че тротинетките не подлежат на ограничения - всеки може да наеме тротинетка независимо дали е в състояние на алкохолна или наркотична интоксикация, или в състояние на страст. Не е нужно да научите нищо, да преминете сертифициране, да получите документи, които ви позволяват да се возите със скутер.
Ми изтрепете се бе,нещастници...така ви се пада...!!!
Чл. 80а. (Нов - ДВ, бр. 60 от 2020 г., в сила от 07.07.2020 г.) (1) Водачът на индивидуално електрическо превозно средство при движение е длъжен:
1. да ползва в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост светлоотразителни елементи върху видимата част на облеклото, позволяващи да бъде лесно забелязан;
2. да се движи по изградената велосипедна инфраструктура, а при липса на такава - възможно най-близо до дясната граница на платното за движение;
3. в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост да управлява индивидуалното електрическо превозно средство с включени светлини;
4. да се движи с изправна спирачна система на управляваното индивидуално електрическо превозно средство;
5. да ползва каска, ако е на възраст до 18 години.
(2) На водача на индивидуалното електрическо превозно средство е забранено:
1. да се движи по пътища и улици, на които максимално разрешената скорост за движение е над 50 km/h; ограничението не се прилага за улици с изградена велосипедна инфраструктура;
2. да се движи в зони, обозначени с пътен знак В9 - "Забранено е влизането на велосипеди";
3. да се движи по улици, обозначени с пътен знак Г13 - "Пътна лента или платно за движение само на превозни средства от редовните линии";
4. да развива скорост, по-висока от 25 km/h;
5. да превозва други лица;
6. да се движи успоредно до друго индивидуално електрическо превозно средство или двуколесно пътно превозно средство;
7. да управлява превозното средство, без да държи кормилото с ръка;
8. да се движи в непосредствена близост до друго пътно превозно средство или да се държи за него;
9. да превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на управлението на превозното средство или създават опасност за другите участници в движението;
10. да управлява превозното средство по площите, предназначени само за пешеходци;
11. да използва мобилен телефон при управлението на индивидуално електрическо превозно средство.
(3) Минималната възраст на водача за управление на индивидуално електрическо превозно средство е:
1. шестнадесет години - по велосипедна инфраструктура и по пътища и улици с максимално разрешена скорост до 50 km/h;
2. четиринадесет години - само по велосипедни алеи.
(4) С наредба на общинския съвет се определят:
1. по-ниски максимално допустими скорости от определените в ал. 2, т. 4;
2. редът за определяне на задължителните зони за паркиране на индивидуални електрически превозни средства, включително и максимално допустимия брой, както и условията и реда за тяхното предоставяне и ползване.
Трябва ли да започнат да им гърмят червата като балони, за да се усетят какви ръбове са?
Само силно закърнял и изключително прост човек би се качил на електрическо превозно средство и би го карал ПО ПЕШЕХОДНИТЕ ЗОНИ И АЛЕИ......
Мързела и тъпотията са толкова вкоренени у вашите съзнания, че генът на беднотията бледнее.