25 учебни компании представиха иновативни идеи за бъдещето
Green Filters е най-добрата ученическа компания на България за 2023-2024 учебна година. Учениците от ЧЕГ „Иван Апостолов“ в София спечелиха журито на предприемаческата програма на Джуниър Ачийвмънт България (JA Bulgaria) „Учебна компания“ с иновативна идея. Те разработиха прототип на процес, преработващ цигарените филтри в активен въглен, който след това може да бъде използван за пречистване на въздух и вода. В рамките на 16-ото издание на инициативата се включиха стотици ученици от 20 населени места от цялата страна, като 25 учебни компании влязоха в оспорвана надпревара на финала, който се проведе в комплекс „Флора“ в Морската градина в Бургас. Green Filters ще представят страната ни на най-голямото предприемаческо събитие в Европа - Европейският финал GEN-E на 2-4 юли в Катания, където ще се изправят срещу млади предприемачи от 43 страни.
„Учебна компания“ има за цел в рамките на една учебна година да научи учениците от средните училища как да развиват и материализират своите идеи, превръщайки ги в бизнес. По време на програмата участниците реализираха своите учебни компании в три приоритетни направления – STEAM образование, зелено предприемачество и високотехнологични решения за градове и общности, а на финала презентираха своите бизнес планове, прототипи и продукти.
Учениците представиха 25 впечатляващи проекта, които варираха от използването на съвременни технологии до устойчиви решения за околната среда и социални инициативи с трайно въздействие. Учениците на възраст 14-19 г. демонстрираха не само бизнес умения, но и дълбоко разбиране на глобалните проблеми и стремеж към тяхното разрешаване.
„Събития като това показват крайния резултат от едно смислено образование. Получаваш знания, учиш се да работиш и това ти харесва, вдъхновява те – и теб, и твоите приятели, с които цяла година заедно разработвате учебната си компания. Както показаха и сълзите в очите на отличените учители, тази програма осмисля и тяхната роля. Благодаря на нашите корпоративни партньори, че правят възможно да провеждаме смислени и полезни образователни инициативи в България!“ коментира Георги Илиев, мениджър ключови партньорства в JA Bulgaria.
Като част от стратегията си да подпомага младите хора в развитието на знания и умения, необходими за бъдещата им реализация, Vivacom бе един от основните партньори на инициативата. Представители на компанията участваха в експертното жури в регионалните кръгове и на финала, което помогна за подбора и оценяването на всички проекти в конкурса.
„За поредна година подкрепяме програмата „Учебна компания“ на JA Bulgaria, защото вярваме, че младите хора са ключът към бъдещето и че техните иновативни идеи ще имат положителен принос за развитието на нашето общество. Vivacom подкрепя развитието на таланти както чрез редица вътрешни програми, така и чрез множество страхотни инициативи като тази. Сигурни сме, че знанията и уменията, които учениците придобиват по време на програмата, ще им бъдат много полезни и занапред“, сподели Елица Георгиева, директор Корпоративни комуникации във Vivacom.
За поредна година Vivacom връчи и специална награда на една от компаниите, като тази година наградата спечели учебна компания „АДЕТ” от МГ „Академик Кирил Попов“, гр. Пловдив. В рамките на програмата учениците разработиха тематични комплекти за изработка на ръкоделия и предмети за бита. QR код върху комплекта води до специално разработен уебсайт с интерактивна информация за празника или обичая, вдъхновил комплекта. Една интересна идея, която е комбинация от традициите на миналото и възможностите на новите технологии.