Саботьорът, който сряза спирачките на локомотива в Лом, е служител на БДЖ, отмъщавал на колеги
Саботьорът, който сряза спирачките на локомотива в Лом, се оказа служител на БДЖ. Пред бТВ окръжният прокурор на Монтана Олег Димитров разкри, че мотивите на задържаният за престъплението, са абсурдни и дори парадоксални. Искал е да отмъсти на колегите си и да им напакости, макар че е бил един от най-добрите служители и е бил награждаван.
Той е на 49 години, уточни кореспондентът Рени Христова.
„В района на местопрестъплението не е имало видеонаблюдение, но вследствие на предприетите действия на криминалистите от РПУ-Лом е разкрит човека, прерязал спирачките. Привлечен е като обвиняем. Направил е признания. Първоначално бе задържан за 24 часа, но в този момент не е с мярка, тъй като е с установена самоличност и адрес. Няма опасност да се укрие“, уверява Олег Димитров.
„Обвиняемият е съдействал на следствието. Разказал е какво е направил. Воден е бил от някаква лична мотивация. Налице е вътрешен служебен конфликт в тази система. Заради желанието да им напакости и отмъсти е предприел тези абсурдни и брутални действия с нагласата, че няма да бъде разкрит“, добави той.
Обвинението е по чл. 340 от Наказателния кодекс, а той гласи, че който повреди подвижен железопътен състав или железен път, въздухоплавателно средство, автомобил, електротранспортно средство (тролейбус, трамвай и други такива, предназначени за масов превоз) или съоръжения, или принадлежности към тях, тунел, мост или подпорна стена по пътищата, или повреди или допусне да се повреди, заседне или потъне кораб и с това създаде опасност за живота на другиго или за значително повреждане на чужд имот, се наказва с лишаване от свобода от пет до петнадесет години.
„Причинени са имуществени щети в размер на около 5000 лева, но по-голямата опасност е това, че така застрашава сигурността на железопътния транспорт“, коментира прокурорът.
Рени Христова пък добави, че експерт, с когото разговаряла, е казал, че е можело да се стигне до голяма трагедия, тъй като цялата композиция (б.а. локомотива с двата вагона) става общо 150 тона и без спирачна система става неуправляема.
Според разследващите, заради срязаните пет маркуча, които захранват спирачките на локомотива, е имало и сериозна опасност за живота на пътниците, съобщава пък Нова телевизия.
„Той е локомотивен машинист на гара Лом от 20 години. Тези негови действия могат да се окачествят и като саботаж", коментира в интервю за „Здравей, България” Олег Димитров.
до 1