Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

"Боинг" принуждава служителите си да си мълчат за проблемите със сигурността

Ключови думи: боинг, предупреждава, служители, да мълчат, проблеми, сигурност

Най-голямата фабрика на "Боинг" е в "режим на паника", твърдят служители и профсъюзи, а мениджърите са обвинявани, че заставят техниците да мълчат за проблемите, които компанията има с качеството на самолетите, предава СЕГА.

Американският производител на самолети се бори с криза в безопасността, след като панел от кабината на самолет падна по време на полет през януари. Заради това регулаторите започнаха поредица от разследвания.

Фабриката в Евърет, Вашингтон, която е най-голямата производствена сграда в света, е в центъра на дейността на "Боинг". Там се правят самолети като 747 и 767 и се ремонтира моделът 787 Dreamliner.

Механик в комплекса, който е работил за компанията повече от 30 години, твърди, че фабриката е пълна с дефектни самолети 787, които се нуждаят от ремонт. Много от тези самолети се доставят от завода на "Боинг" в Южна Каролина, където компанията премести окончателното сглобяване на 787 през 2021 г. като мярка за намаляване на разходите. Пред "Гардиън" механикът, който иска да остане анонимен, казва, че за нищо на света не би се наел да управлява самолетите от Южна Каролина. Мениджърите в Евърет карали механиците да мълчат относно качестното и потенциалните ремонти, наблягайки на скоростта и ефективността пред безопасността. Механикът добавя: "Боинг" трябва да се погледне в огледалото и да признае, че греши".

От "Боинг" не коментират твърденията, че персоналът е бил притискан да не изразява загриженост относно качеството. Работата в Евърет върху самолети 787 се извършва като част от установена програма за проверка, се казва в съобщение.

Компанията се срещна тази седмица с американски регулатори, за да обсъдят как планира да се справи с проблемите, свързани с контрола на качеството. Според ръководителите, служителите са били насърчавани да говорят от януари насам, като сигналите им за безопасността и качеството, пратени до вътрешния портал на фирмата, са се увеличили с 500%.

По-рано тази година група от експерти, назначена от Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA) след две фатални катастрофи на Boeing 737 Max през 2018 г. и 2019 г., при които загинаха 346 души, описа "разрив" между ръководството на "Боинг" и работната ръка по отношение на безопасността, и направи 53 препоръки, за да помогне за разрешаването на проблема. Майк Уитакър от FAA, каза пред репортери, че "Боин" е приел всички препоръки.

Според FAA културата на безопасност на "Боинг" е "ерозирала" през последните две десетилетия, в резултат на сливането  с McDonnell Douglas в края на 90-те години, под прякото наблюдение на неговите лидери и борда на директорите, които са били съучастници и в крайна сметка отговорни за настоящите проблеми.

Инженерът Сам Салехпур свидетелства пред Конгреса през април, че моделът 787 е пълен с качествени дефекти и призова всички 787 да бъдат спрени за проверка. "Боинг" отрече обвиненията  и заяви, че е "напълно уверен в безопасността и издръжливостта" на самолета.

Механикът, който разговаря с "Гардиън", описва как "гигантските повреди" в производствената линия на 787 са оказали огромен натиск върху компанията, докато се бори да успокои регулаторите, авиокомпаниите и пътниците. Товй твърди, че в момента всички в Евърет са в режим на паника, защото мениджърите на "Боинг" най-сетне са проумели, че имат повече хора, които нямат представа какво се случва, отколкото хора, които имат.

 

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Котка стана световен рекордьор на „Гинес” Собственичката признава че е кръстила двегодишният си Мейн Кун на култовия герой от „Семейство Адамс” Кристиан Вигенин: Трябва съдействие от нашите институции, за да може европрокуратурата да стигне докрай за „Чирен“ Вместо да изчистваме постепенно нашата среда, ние замърсяваме европейската, констатира евродепутатът 
Кой печели "Живот на кантар" В теб виждам потенциален победител, каза той на таксиметровия шофьор Славко Внукът на Симеон II отива в манастир В Шаолин младият княз ще усъвършенства своите кунг-фу умения
Кои се разболяват от менингит? Доц. Мангъров каза как микробите "подивяват" Не е нужно менингококова ваксина да бъде задължителна, не е нужно да бъде за всички, но би трябвало най-малкото да я има, категоричен е той Арестуваха един от най-големите наркобарони Съоснователят на "Меделин" получил доживотна присъда
Гола жена, обляна в кръв, вилня на летище Очевидци разказват, че инцидентът се е разиграл в Тексас Заключен мъж почина в болница в Стара Загора Работата по изясняване на всички факти и обстоятелства по случая продължава
Над 100 души се разболяха от мистериозна пяна на плаж Заразените имат странни симптоми: замъглено зрение, сърбящи очи, кашлица и затруднено дишане Forbes: Русия удари по-една от най-силните страни на Украйна в битката Започна да заглушава украинските прецизни бомби със системи за радиоелектронна борба
Лоша новина за 13-годишното дете с менингит в София В тежко състояние е ISW: Защо Путин поставя нови искания в мирните преговори Кремъл продължава да "държи преговорите като заложник“ и се опитва да ''изнудва'' Запада за допълнителни отстъпки