Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Ето колко пари на данъкоплатците изкарчиха партиите за реклама

Средствата за медийно отразяване на кандидатите заемат най-голям дял от общите разходи за предизборните кампании
Ключови думи: партии, избори 2024, медии, реклама, Флагман

В първите 10 дни от предизборната кампания 40 участници в местните избори са похарчили общо 830 635 лв. без ДДС. Това сочат данните от традиционния за  (ИРПС) мониторинг на медийната реклама по време на предизборната кампания. В него са включени официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.

Най-много средства за реклама са отделили парламентарно представените формации. Първи са партия ГЕРБ с 220 005 лв. без ДДС. С малко под 100 000 лв. ги следва коалицията ПП-ДБ с 93 630 лв., „Възраждане“ с 92 703 лв. и БСП за България с 91 386 лв.Така разходите за медии на четирите формации представляват 60% от всички средства, вложени до момента за медийна реклама.

Докато кандидатите на ГЕРБ, ПП-ДБ и „БСП за България“ избира разнообразни медийни канали – електронни, печатни и онлайн, за да достигат до избирателите си, то „Възраждане“ е насочила 72% от разходваните досега ресурси за реклама в телевизия Евроком. Към 9 октомври 25 от включените в мониторинга медии са публикували информация за сключени договори с участници в изборите.

На първо място по разходвани средства се оказва в. „24 часа“, където формациите са насочили 154 783 лв. Вестникът е предпочетен както от парламентарно представени формации като ГЕРБ, „БСП за България“, ПП-ДБ, така и от по-малки и нови субекти.

На второ място е БНТ с 139 287 лв., следвана от телевизия Евроком със 109 806 лв. Тарифите на БНТ и БНР се приемат от Министерския съвет, като цените за отразяване на кампанията на двете обществени медии обичайно са значително по-ниски от тези на търговските медии.

Средствата за медийно отразяване на кандидатите заемат най-голям дял от общите разходи за предизборните кампании. За партиите е изключително важно как подбират медийните канали, през които да достигнат своите избиратели и потенциални симпатизанти.

Според изборното законодателство тарифите на медиите „не могат да надвишават средните пазарни цени за търговска реклама през последните 6 месеца преди началото на предизборната кампания”. Освен това цените и условията за отразяване трябва да са едни и същи за всички партии, коалиции, инициативни комитети и регистрирани кандидати. Според изборното законодателство медийните услуги се заплащат от политическите субекти преди съответното излъчване или публикуване.

*В случаите на договор, сключен от местна коалиция, сумите са причислявани към водещата формация – обичайно тази, която е дала името си на местната коалиция или пък е по-голяма. Така, ако в дадена община имаме коалиция между ГЕРБ и СДС, средствата са начислени в графата на ГЕРБ.

Данните са от традиционния за Институт за развитие на публичната среда (ИРПС) мониторинг на медийната реклама по време на предизборната кампания. В него са включени официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.

7
Коментара по темата
7.
А ДПС не са изхарчили и стотинка?
02.06.2024 12:34:37
Иначе за ДПС не се споменава хихи. Що ли? Я кажете колко ви платиха, за да ги прибавим към другите разходи за билбордове, черен PR и т.н. Има кой да им следи разходите, нищо, че повечето медии са техни
6.
ЗА СВЕЩИ ДА ГИ ДАДЕТЕ
02.06.2024 08:15:57
Вашта мама....!!!!
5.
Разкешват яко
02.06.2024 06:05:28
С наши пари ли си купуват ромски глас .
4.
ТБС
02.06.2024 01:56:44
Това значи, че герберастите и педерастите не плащат за реклама у флегмани, а им пускат безплатно. Въпреки това уродите не спират да харчат пари, които не са заработили. Паразити.
3.
Хахаха
02.06.2024 01:42:21
Ми то затова няма пари за елементарни неща като например веднъж годишно да се профилактира градската канализация за да не стават наводнения например . И т.н.
2.
до 1
01.06.2024 20:08:19
Що думаш? Ужасих се като ми се crash-на ad blocker-ът и видях на какво всъщност прилича този сайт!
1.
Професорът
01.06.2024 19:45:06
Ех флагман тъжно, че никой не Ви базари за реклама.
  Добави Коментар
Има ново гадже, но го крие Това подсказва най-новата песен на певицата – „Сините ти очи“ Тази турска звезда заведе семейството си на скъпа почивка Плащат по 500 долара на вечер на Малдивите, ще останат там поне до март
Риалити звезди станаха родители Неделчо записва подкаст, докато Ния ражда Тази кифла от Ергенът е новата на милионера Гущеров Високата блондинка и милионерският син повече от два часа се забавляваха в заведение на малка уличка, успоредна до булевард Витоша
Спешни мерки след този бой ММС осъди хулиганските прояви Новият сезон на това предаване започна с разтърсваща история Първата мисия за сезона ги отведе в монтанското село Горна Вереница, където един 8-годишен герой и неговият всеотдаен дядо оцеляваха в стара, рушаща се къща
Мъж опита да хвърли "Молотов" по автомобил, но се самозапали Куриозният случай е от Лондон Набиха делегат на БФС пред погледа на Гонзо Кирил Манолов получи удар в лицето от фен
Правото на пенсия не се погасява по давност За да придобият право на пенсия за осигурителен стаж и възраст от 1 януари 2025 г., осигурените лица трябва да имат навършена минимална пенсионна възраст и определен стаж Всеки, който сменя личния си лекар, трябва да знае това Как да установите дали сте включени в листата на джипито
Какво става в "Ергенът"! Нова участничка влиза в шоуто, а Виктор не се връща в къщата Ще има първата целувка Защо Хелс Китчън я глоби с 30 хил. лева