Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Магистрала между Бургас и Варна - най-рано след 2040 година

И седемте трасета за бъдещата автомагистрала Черно море бяха отхвърлени от МОСВ и краят на сагата не се вижда
Ключови думи: магистрала черно море, еколози, зелен рекет

Магистрала между Бургас и Варна няма да има поне до далечната 2040 година благодарение на българските еколози. След два месеца, от 1 юли 2024 г., влиза в сила изменението на Закона за опазване на околната среда, който връща двуинстанционното обжалване на Оценката за въздействие върху околната среда за обектите от национално значение. Освен това отпада и преклузивтият срок от 6 месеца за произнасяне от съда по жалбите на неправителствени организации.

Това изменението бе гласувано под натиска на зелените Борислав Сандов и Тома Белев и допълнително сгъсти облаците над така дълго чаканата магистрала между двата най-големи български града по Черноморието.

Както е известно, през миналата година всичките седем трасета на идейния проект за бъдещата автомагистрала Черно море бяха отхвърлени от Министерството на околната среда и водите, тъй като всички минават през зони по Натура, а при един от вариантите има и навлизане в защитена територия, съобщава сайтът "Еконовини".

При сега действащите административни и екологични процедури, магистрала Черно море може да бъде завършена най-рано 2035 г. Но тъй като зелените НПО-та със сигурност ще обжалват екооценката, това ще удължи срокът с минимум още 5 години.

Наложената мантра от т.нар. „екозащитници“, че в зони от Натура не могат да се изграждат магистрали, туристически комплекси, ски зони и т.н. не отговаря на истината. Тази заблуда е провалила десетки държавни, общински и частни проекти на стойност милиарди лева. Заради жалби в съда по измислени от тях екологични причини са блокирани магистралите Струма, Русе-Велико Търново и Черно море, както и тунели под Шипка и Петрохан. Излишно е да се обясняват огромните икономически ползи, които ще донесе магистралната връзка между Бургас и Варна.

Поради спънки на зелените от над 20 години в България няма изградена нито една ски зона или лифт, въпреки големия интерес към зимният туризъм в страната.

В европейската директива 92/43/ЕИО, чл. 2 ал.3, която задължително е транспонирана в нашето законодателство, са записани две основни изискванията. Първото е при реализация на проекти в Натура да се опазва биологичното разнообразие, а второто - това да се прави при отчитане интересите на обществото.

Според Европейската комисия, целите на Натура 2000 не са да се блокира всякаква икономическа дейност, а по-скоро да се поставят параметрите, по които тя може да се извършва с опазване на биологичното разнообразие на Европа. Тоест да се извърши преценка колко и в каква степен даден проект би увредил околната среда. Но от ЕК са дали и възможността,  ако тези дейности са във важен обществен интерес, дори да застрашават природата, да се допуснат, като успоредно се предприемат адекватни компесаторни мерки.

Европейската комисия предвидливо позволява на страните членки, съобразно националните интереси, самостоятелно да разрешават изграждане на особено важни за хората и държавата инфраструктурни проекти, каквито са тези за изграждане на магистрали, тунели, мостове, жп линии, обекти от енергетиката и националната сигурност. Те са допустими, въпреки че могат да навредят на околната среда, но е задължително да се приложат адекватни компенсаторни  мерки.

Тоест, когато се отсече едно дърво, да се засадят три, или - когато е наложително, да се преместят някои местообитания на растителни и животински видове. Това е дългогодишна практика във всички европейски страни.

 Няма друга държава в цяла Европа, не само в Съюза, която в такава степен да е капитулирала пред зелените НПО, като нашата. Те не само са допуснати в управлението на държавата, но се финансират от държавния бюджет и по европрограми.

В същото време народът не веднъж е показал, че не ги подкрепя. Тяхната партия „Зелено движение“ не може да надхвърли и 1%, което я прави пренебрежимо малка в българския политически живот.

22
Коментара по темата
22.
до комундето
28.05.2024 15:52:19
малко ли му бяха на бай ти Тошо 33 години бе...че след 1989 има повече километри построена магистрала...той защо не ги е направил
21.
Сошиал агенции
28.05.2024 11:46:47
Всички искаме Борисов в затвора, окупирали и медии и администрация които са назначени по поръчка, иначе излитат
20.
Хахаха
28.05.2024 06:11:23
С парите които ЕС отпусна под формата на безвъзмездни грандове да си оправим държавата можеше да се направи магистрала през Черно море до Крим например. Ама една шайка гербаджии и депесари заграбиха всичко ай затова няма магистрала не са виновни еколозите !
19.
От редакцията
27.05.2024 23:16:05
2040-та да се чете 2400-на.
18.
Гошо
27.05.2024 22:57:04
По-големи глупости не бях чел скоро. Не че така наречените "зелени" са особена стока, ама толкова манупулации на едно място рядко се срещат.
Тежък непрофесионализъм, господа.
17.
Така и
27.05.2024 22:11:36
Какъв е проблема, че искат да опазят природата? Като направят магистралата отстрани ще искате бензиностанция, ТИР ресторант и паркинг. После ще им мирише на кюфтета на обитателите. Хващайте каруците и по черните пътища.
16.
N+++
27.05.2024 20:24:11
Как бе, как може- пътят до Варна и без това е брутално опасен!
Има крещяща нужда от нов скоростен път, от нова магистрала, ако щете!
Какви тия "зелени", какви са тези глупости- ако наистина сме член на ЕС въобще няма да се съобразяваме с тия негодници!!!
15.
до 13
27.05.2024 20:12:05
Да!).... Ще ходим пеша до Варна!
14.
След бай Тошо само разграждат
27.05.2024 20:04:40
Магистрала между Бургас и Варна няма да има поне до далечната 2024 година
----
Далечна е била през 1980, сега е 2024 и далечна е 2040. Ако бай Тошо се беше задържал още малко щеше да я направи, ама след това дойдоха едни бедни, дето станаха богати
13.
Дики
27.05.2024 19:55:10
Те когато я построят тая магистрала, вече няма да има нужда от магистрали, защото трянспортът ще е друг тип.
12.
Лесни
27.05.2024 19:52:14
Евентуално ,може би след 2040 ама кога точно не е ясно средно по 8км на година трябва да правят ако почнат от тази
11.
Лонг Хуй
27.05.2024 19:45:22
Те и лидерите на Зелените вече не ги подкрепят. Затова Владо Панев избяга и остана при Просто Киро.
10.
Флагман
27.05.2024 19:44:24
Намалите ракията и злобарките, че правите грешки.
9.
Бай х0й
27.05.2024 19:38:04
И за ко вий таа магистрала кът ни мойти да карати ва ганьовци?
8.
:)
27.05.2024 19:32:56
тогава поне оправете пътя че вече и път няма
7.
Еколог
27.05.2024 19:16:43
Зелените амбреажи да се обесят на Байкушевата мура! Място има за всички идиоти начело с тома белев и сандьо.
6.
Зелените
27.05.2024 19:07:00
Зелените са пасмина наркомани не къпани!
5.
За едни големи пари иде реч!
27.05.2024 18:56:13
За едни ВЕИ-та и едни милиарди за Зелената мафия и Прокопи!
Зелените талибани, най-безотговорно пренебрегват промените в слънчевата активност и си моделират апокалиптично бъдеще!
Колкото си по-неграмотен, толкова по-яростен зелен талибан си!
Интересна зависимост, която е очевана: либерастите и джендърите са и зелени талибани, за справка Смучи България, Дай ми България, Педалите на Промяната....
4.
Кога най-накрая ще го проумеете
27.05.2024 18:52:32
Мечтите на монополите, ако трябва и животните ще избият защото и те като хората отделят въглероден диоксид!
Да еба тъпите зелени талибани, които са неуки и неграмотни,но много кресливи!
Въглеродният диоксид е основата на живота, участва във фотосинтезата, това се учи в основното училище, но тези като Киро Простото са необразовани, в най-добрия случай с купени дипломи!
3.
Гост
27.05.2024 18:21:11
"Магистрала между Бургас и Варна няма да има поне до далечната 2024 година благодарение на българските еколози. След два месеца, от 1 юли 2040 г., влиза в сила"

Да попитам авторът тази далечна 2024г. не е ли тази година и как така след 2 месеца е 2040г? :))))
2.
bai kosta
27.05.2024 18:21:02
Зелените да бъдат подведени под отговорност за саботаж в най-кратки срокове.
1.
Жечо Станков енергийния експерт
27.05.2024 18:07:12
В страната на фирма ГЕРБ ДПС все другите са виновни...
  Добави Коментар
Скок на цената на хлебната пшеница на световните пазари Ечемикът в Украйна се повишава с 3 долара до 212 долара за тон за доставка през декември, Идея: Влаковете от София до Варна и Бургас да станат частни Можели да бъдат печеливши извън БДЖ 
Путин искал да раздели Украйна на три части Това твърдят от Киев Мнозинството израелци не вярват на Нетаняху Те са 64 на сто от анкетираните 
Симеон Матев : Чака ни брутален студ през декември Ще има и много сняг Тръмп обмисля да назначи специален пратеник за конфликта между Русия и Украйна По време на предизборната си кампания Доналд Тръмп се зарече бързо да прекрати конфликта, но не каза как ще го направи
Епидемия от диабет в световен мащаб Тя достигна критични нива  Сърбия е под снежна блокада, идва ли апокалипсисът към България? Повече от 10 000 потребители са без ток в три области в югозападната част на Сърбия
Направих това с банята у дома, а всички си мислят, че е след основен ремонт Как да обновите и освежите банята у дома, но без да правите основен ремонт Валя ми даде рецептата за най-вкусния тутманик, вече не купуваме нито хляб, нито питка Разчупвате зачервената коричка, а вътре пласт след пласт пухкаво тесто, сред което се крие вкусно краве сиренце, да не говорим как само ухае божествено на масло
Италианско село предлага къщи за 1 евро на американци, разочаровани от преизбирането на Тръмп Село Ололай отдавна се опитва да привлече външни хора С тези таблетки орхидеята постоянно ще цъфти Достатъчно е да се тори само веднъж месечно, така че цветето да има достатъчно хранителни вещества, необходими за развитие и цъфтеж