Магистрала между Бургас и Варна - най-рано след 2040 година
Магистрала между Бургас и Варна няма да има поне до далечната 2040 година благодарение на българските еколози. След два месеца, от 1 юли 2024 г., влиза в сила изменението на Закона за опазване на околната среда, който връща двуинстанционното обжалване на Оценката за въздействие върху околната среда за обектите от национално значение. Освен това отпада и преклузивтият срок от 6 месеца за произнасяне от съда по жалбите на неправителствени организации.
Това изменението бе гласувано под натиска на зелените Борислав Сандов и Тома Белев и допълнително сгъсти облаците над така дълго чаканата магистрала между двата най-големи български града по Черноморието.
Както е известно, през миналата година всичките седем трасета на идейния проект за бъдещата автомагистрала Черно море бяха отхвърлени от Министерството на околната среда и водите, тъй като всички минават през зони по Натура, а при един от вариантите има и навлизане в защитена територия, съобщава сайтът "Еконовини".
При сега действащите административни и екологични процедури, магистрала Черно море може да бъде завършена най-рано 2035 г. Но тъй като зелените НПО-та със сигурност ще обжалват екооценката, това ще удължи срокът с минимум още 5 години.
Наложената мантра от т.нар. „екозащитници“, че в зони от Натура не могат да се изграждат магистрали, туристически комплекси, ски зони и т.н. не отговаря на истината. Тази заблуда е провалила десетки държавни, общински и частни проекти на стойност милиарди лева. Заради жалби в съда по измислени от тях екологични причини са блокирани магистралите Струма, Русе-Велико Търново и Черно море, както и тунели под Шипка и Петрохан. Излишно е да се обясняват огромните икономически ползи, които ще донесе магистралната връзка между Бургас и Варна.
Поради спънки на зелените от над 20 години в България няма изградена нито една ски зона или лифт, въпреки големия интерес към зимният туризъм в страната.
В европейската директива 92/43/ЕИО, чл. 2 ал.3, която задължително е транспонирана в нашето законодателство, са записани две основни изискванията. Първото е при реализация на проекти в Натура да се опазва биологичното разнообразие, а второто - това да се прави при отчитане интересите на обществото.
Според Европейската комисия, целите на Натура 2000 не са да се блокира всякаква икономическа дейност, а по-скоро да се поставят параметрите, по които тя може да се извършва с опазване на биологичното разнообразие на Европа. Тоест да се извърши преценка колко и в каква степен даден проект би увредил околната среда. Но от ЕК са дали и възможността, ако тези дейности са във важен обществен интерес, дори да застрашават природата, да се допуснат, като успоредно се предприемат адекватни компесаторни мерки.
Европейската комисия предвидливо позволява на страните членки, съобразно националните интереси, самостоятелно да разрешават изграждане на особено важни за хората и държавата инфраструктурни проекти, каквито са тези за изграждане на магистрали, тунели, мостове, жп линии, обекти от енергетиката и националната сигурност. Те са допустими, въпреки че могат да навредят на околната среда, но е задължително да се приложат адекватни компенсаторни мерки.
Тоест, когато се отсече едно дърво, да се засадят три, или - когато е наложително, да се преместят някои местообитания на растителни и животински видове. Това е дългогодишна практика във всички европейски страни.
Няма друга държава в цяла Европа, не само в Съюза, която в такава степен да е капитулирала пред зелените НПО, като нашата. Те не само са допуснати в управлението на държавата, но се финансират от държавния бюджет и по европрограми.
В същото време народът не веднъж е показал, че не ги подкрепя. Тяхната партия „Зелено движение“ не може да надхвърли и 1%, което я прави пренебрежимо малка в българския политически живот.
Тежък непрофесионализъм, господа.
Има крещяща нужда от нов скоростен път, от нова магистрала, ако щете!
Какви тия "зелени", какви са тези глупости- ако наистина сме член на ЕС въобще няма да се съобразяваме с тия негодници!!!
----
Далечна е била през 1980, сега е 2024 и далечна е 2040. Ако бай Тошо се беше задържал още малко щеше да я направи, ама след това дойдоха едни бедни, дето станаха богати
Зелените талибани, най-безотговорно пренебрегват промените в слънчевата активност и си моделират апокалиптично бъдеще!
Колкото си по-неграмотен, толкова по-яростен зелен талибан си!
Интересна зависимост, която е очевана: либерастите и джендърите са и зелени талибани, за справка Смучи България, Дай ми България, Педалите на Промяната....
Да еба тъпите зелени талибани, които са неуки и неграмотни,но много кресливи!
Въглеродният диоксид е основата на живота, участва във фотосинтезата, това се учи в основното училище, но тези като Киро Простото са необразовани, в най-добрия случай с купени дипломи!
Да попитам авторът тази далечна 2024г. не е ли тази година и как така след 2 месеца е 2040г? :))))