"София е под вода - жалко, че не намерих кану": Заседанието на СОС стартира с бисери и обвинения
Извънредното заседание на Столичен общински съвет стартираа с нова порция нападки и обвинения между общинските съветници, още по време на разискванията по дневния ред.
Минути след 11 часа предложение от съветникът Симеон Ставрев доведе до прекратяване на разискванията и дневният ред бе гласуван, както бе заложен – с една точка, а именно за лифтовете, водещи към Витоша.
Преди това обаче снощната обстановка, частичните наводнения из София, причинени от поройния дъжд и градушка станаха причина за обвинения от страна на общински съветници.
Чуха се реплики, че „София е под вода“. Борис Бонев от ПП-ДБ и „Спаси София“ иронизира ситуацията с репликата, че не му се е осъществила идеята да дойде на „Московска“ с кану.
"Пяна ви излиза на устата като изричате имената на Бойко Борисов и Йорданка Фандъкова. Това вас ви вкарва в предизборна кампания. Чии интереси защитава кмета Терзиев, чии интереси защитава Борис Бонев", попита Антон Хекимян от ГЕРБ-СДС, обръщайки се към ПП-ДБ-СС.
Единственият общински съветник от ВМРО Карлос Контрера опита да върне темата за лифтовете в планината.
На днешното заседание бяха поканени бившият кмет Йорданка Фандъкова, лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов. Представител на природен парк „Витоша“ и на МОСВ. Представител на собственика „Витоша ски“ не е поканен.
Общинският съвет трябва да изясни обстоятелствата в периода 2007-2024 г., довели до постоянното спиране на работата на всички въжени съоръжения, осигуряващи достъпа от София до Природен парк "Витоша".
След това се очаква и второ заседание – също извънредно. Темата му е: новата организация на движение при въвеждане на велосипедна инфраструктура, бус лента и начин на паркиране по бул. „Патриарх Евтимий”, бул. „Витоша” и бул. „Фритьоф Нансен” в гр. София.
В позиция граждански и професионални организации, които ще присъстват на днешното заседание, заявиха: „Велосипедната общност е сплотена, загрижена и готова да се противопостави с активни действия на потенциална отмяна на промяната на организация на движение и новите велоалеи в центъра на София. Подкрепяме усилията на Столична община да демонстрира категоричност и решителност за изпълнение на стратегическите цели на общината за изграждане на велосипедната ѝ мрежа. Нека започнем да мислим за бъдещето, за общия интерес, преди да е станало прекалено късно“.