Никога не обличайте тези дрехи в самолет
Къси летни дрехи или ежедневни комфортни дрехи? Пасажерите често носят дрехи, които са удобни и съобразени с очакваните температури по време на пътуването си. Но това не винаги е правилният избор. Някои варианти на облекло могат да бъдат дори животозастрашаващи при спешен случай.
Когато се готвим за пътуване, често си задаваме въпроса: Какво е подходящото облекло за полета? Удобството е важен фактор, когато погледнете масите от пътуващи със самолет в удобни клинове и анцузи. Тълпите от летовници, които летят по джапанки и къси панталони, подсказват, че дестинацията също е фактор при избора на облекло. И все пак всички тези дрехи могат да се окажат изключително опасни в екстремни ситуации. TRAVELBOOK обяснява какво не трябва да носите в самолета.
Дрехи
Много пътници носят клинове и долнища на анцузи, когато летят, за да си създадат възможно най-голям комфорт по време на дългото седене. Тези дрехи обаче често са изработени от синтетични влакна и поради това представляват риск за безопасността в случай на авария. Експертът по авиационна безопасност Кристин Негрони обяснява причините за това пред The Sun: "Сега всички жени носят клинове в самолетите, но аз избягвам всякакви синтетични влакна, защото е по-вероятно да изгорят и да се залепят за вас, ако възникне пожар."
В допълнение към спортните клинове, много пуловери и жилетки също са поне частично изработени от синтетични влакна, като например полиестер.
Тест за изгаряне на дрехи, проведен от Stiftung Warentest през 2009 г., показва, че чистият памук гори по-бързо от чистия полиестер - но се топи и капе. Това може да доведе до дълбоки увреждания на кожата. Според теста смесите от тъкани са особено опасни, тъй като и при двете се наблюдават реакции като силно изгаряне и разпад на влакната, при който се отделя опасно висока температура, съобщават от Stiftung Warentest. Дрехите, изработени от полиакрил, смеси от полиакрил и смеси от вълна, също представляват огромен риск от пожар.
„Безопасно би било само ако дрехите са изработени от огнеупорни материи",
каза проф. д-р Улрих Кнезер от Центъра за изгаряния в Лудвигсхафен. Той обаче също така добавя: "Това обаче е нереалистично." Въпреки това всеки, който носи дрехи от памучни и синтетични влакна в самолет, може поне да обърне внимание на последователността. Според Stiftung Warentest това играе важна роля: „Според лабораторни тестове синтетичните връхни дрехи могат да предотвратят запалването на памучното бельо чрез разтапяне. Освен това като цяло то гори по-бавно. Това дава на засегнатото лице повече време да свали горящото облекло. Памукът върху полиамид може да действа по-скоро като фитил и да доведе до разтапяне върху кожата. Тогава щетите вероятно са по-големи."
Обувки
Когато става въпрос за обувки, неправилното облекло също може бързо да се превърне в опасност за живота в самолета. Това е така, защото в случай на непланиран полет е по-добре да се носят затворени и здрави обувки. При извънредна ситуация подът може да е покрит с гориво, масло или вода - в такъв случай е по-вероятно да се подхлъзнете с джапанки. В най-лошия случай подът може дори да изгори, като в този случай отворените обувки по принцип са проблематични.
Ако искате да сте сигурни, че можете да носите обувките си във всяка ситуация, трябва да избирате модели без токчета и платформи, според говорител на Независимата организация на стюардесите (НОС). Така че това, което никога не бива да носите в самолета, са обувките на висок ток. Ако стюардесите разполагат с достатъчно време, за да подготвят евакуация при спешен случай, пътниците с високи токчета са помолени да ги свалят и да не ги вземат със себе си", казва говорителят на НЛО.
Не толкова драматичен, но много по-често срещан проблем за пътуващите със самолет - когато обувките са отворени, нивото на комфорт спада драстично, защото става студено. Независимо дали става въпрос за полети на къси или дълги разстояния, климатичните системи на борда понякога охлаждат салона до ниски температури. В резултат на това в самолета е значително по-студено, отколкото температурите, които може да очаквате при кацането.
Говорейки за студ: „Продължавам да виждам пътници, които носят къси панталони. Това лично за мен би било твърде студено", казва представителят на НОС. На борда има само определен брой одеяла и в даден момент те се разпределят.
Шал, пуловер, наметка, жилетка: винаги е добре да имате нещо подобно в ръчния си багаж, казва експертът.
Рядко се случва самолетът да се нуждае от бързо почистване. Но ако това се случи, то дрехите не трябва да се превръщат в пречка за пътниците. Пътниците не трябва да носят нищо, което би могло да се закачи някъде. Трябва да се избягват свободно развяващите се дрехи или горнища или якета с цепки.
В допълнение към личното благополучие, мястото на пристигане също е важен критерий за избора на облекло. Говорителят на НОС съветва: "Въпросът, който винаги трябва да си задавате преди полет по отношение на гардероба си, е: За къде летя? Какво е най-подходящо за моята дестинация?" Да слезеш от самолета с минижуп и горнище на бикини в Близкия изток например може да не е най-разумната идея.
Често няма възможност да се преоблечете бързо на летището при пристигането си. Затова добър съвет е да се обличате по подходящ начин още преди качването в самолета. Това помага и да не привличате излишно внимание на борда, тъй като се е случвало пътници да не бъдат допуснати до полет заради неуместно облекло.
"Неведнъж има случаи, в които на пътници се отказва качване на борда заради облеклото им. Така например на жена, която искала да лети от Ямайка до Маями с American Airlines, било отказано да влезе в самолета, тъй като гащеризонът ѝ показва твърде много плът. В друг случай Thomas Cook отказва да качи на борда млада пътничка, защото носи единствено сутиен или къс потник - едва когато облича яке, ѝ е позволено да лети."
Please don't kill me, thanks!
Пера, четеш ли брад? Ела да се видим, много добро фолио имам като пастет от маслини е да палнем че много ми липсваш