Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Koй ще ни опази, след като и НСО ни гази

Едва ли ще се изясни защо скоростта на специализирания автомобил е била над допустимата, несъобразена с пътната обстановка, а виновният, както обикновено, ще е загиналият г-н никой
Ключови думи: катастрофа, нсо, коментар, кой ще ни пази като и нсо ни гази, кирил петков, национална служба за охрана, аксаково

Годината е 2021. Кирил Петков – тогава министър-председател – категорично заяви, че нямало да ползва НСО и щял да ходя пеша. Тогава той беше във вихъра на обещанията си, подкрепен от хиляди възторжени хора, вярващи, че поредният спасител е изгрял на хоризонта. А ето, мислеха си те, този е толкова земен, че дори ще стъпва сред нас – простолюдието.

Да, ама не. Не много по-късно и това му обещание остана неизпълнено. И ако докато беше премиер, все пак, имаше обяснение за това, днес вече – като обикновен политик от хилядите, дефилиращи постоянно по родната политическа сцена, възползването (защото това е точната дума) от охрана от НСО, не изглежда оправдано по никакъв начин. Сега се оказва, че му била назначена такава, още преди 6 месеца, защото срещу него имало заплахи. Доколко това е доказуемо и в какво се състоят тези заплахи, е доста спорно. Реално срещу всеки, свързан по някакъв начин с политиката, в даден момент доста хора теглят едни майни, които биха могли да бъдат определени като заплахи. Но не всеки получава охрана, напротив.

Разбира се, той има право да ползва НСО и до 4 години след освобождаването му от длъжност като министър-председател, обаче има право и да се откаже доброволно от нея, както например направиха Ива Митева и Цвета Караянчева, на които също им се полага по закон. Разни хора, разни идеали, както има една приказка.

Катастрофата в Аксаково

Преди броени дни въпросът, касаещ както придвижването на политици, които вече не са на високи длъжности, а възползващи се от услугите на НСО, както и този, касаещ поведението по пътищата на автомобилите, шофирани от НСО, отново със страшна сила увисна в общественото пространство. Причина беше тежката катастрофа при град Аксаково, при която, по първоначално излязла информация, кола на Националната служба за охрана, в която се е возил съпредседателят на ПП Кирил Петков, е катастрофирал. Те са били на път с предимство, което е отнето от друг автомобил., неспрял на знак СТОП. Тепърва ще се изяснява скоростта, с която са се движили двете коли", съобщиха още тогава полицаите. За съжаление, при удара, водачът на другия автомобил е починал на място, а съпругата му е в болнично заведение с тежки травми.

Вероятно този инцидент щеше да потъне в поредицата от тежки катастрофи, заливащи ни ежедновно, ако не се касаеше за рецидив – не за пръв път има инциденти с автомобили на НСО, не за пръв път възниква и въпросът защо някой политик се възползва от услугите на държавната служба за охрана, докато си прави предизборната обиколка – какъвто е бил случаят с Петков.

През 2019 г. тогавашният председател на Народното събрание Цвета Караянчева пострада при катастрофа, при която лек автомобил се удари в кола на НСО край Хитрино. През същата година клип показваше как джип с пуснати сигнални лампи предизвиква опасност от катастрофа на АМ "Тракия", докато избутва друг автомобил от лявата към дясната лента.През 2022 г. лекар и шофьор от службата бяха ранени при друг инцидент с кортежа на президента Румен Радев при влизане в Пловдив. При всичките се касаеше за прекомерно висока скорост от страна на НСО, както и за несъобразено с пътните условия поведение. Обаче, по стар роден обичай, случаите бяха заметени под килима, а аргументите –  автомобилите на службата могат да се движат без ограничение на скоростта при специален режим на работа, когато има заплаха за живота и здравето на охраняваното лице, да мине в насрещното, да предприеме опасни маневри.

Разбира се, предстои да се изясни точно какво се е случило на пътя в злощастния ден, но към момента е ясно, че нито животът на Петков е бил застрашен, нито здравето му. Е, явно са бързали за предизборен митинг във Варна, но това по никакъв начин не оправдава вероятно надвишената разрешена скорост в участъка.

Пътят, на който е станала катастрофата

Снимки на въпросното кръстовище дават ясна представа, че се касае за място с ограничен видимост, а преди него има и голям завой, който намалява видимостта и времето за реакция на колите, излизащи на главния път. Това потвърждават и хора, които отлично познават пътя. Според тях, видно и от кадрите, при излизане от този участък видимостта на ляво посока Добрич е ограничена, но при спазване максимално допустимата скорост от 50-60 км не е опасно, защото има време за изтегляне безопасно. Тук възниква резонният въпрос – с такава скорост ли се е движил автомобилът на НСО. Вероятно реторичен въпрос...

Кръстовището е на около 100 метра преди табелата за населеното място, като преди него има голям завой, който намалява видимостта и времето за реакция на колите. Както стана ясно, жертвата е изряден професионален шофьор, живееш на няколкостотин метра от мястото – тоест отлично познаваш рисковия участък. Не някой млад хаймана, който иска да се изявява като бунтар, неспазващ значи и пътни условия. Колата има право да излезе от пътя без предимство, разбира се, спазвайки всички изисквания – на първо място, шофьорът да се огледа дали някой не се движи по пътя с предимство. Ето тук е първият проблем – спецификите на пътя и неособено добрата видимост позволяват да се огледаш безопасно, ако колите по главния път се движат с ограничението. Ако някой лети със 100-150 км/ч, трябва да хвърляш боб, за да знаеш, че в момента на излизането ти на главния път, ще те изсвятка някое камикадзе. 

Още повече, че от всички снимки и показани до момента видеоматериали от местопроизшествието се вижда, че спирачен път на джипа на НСО няма. И дори да приемем, че загиналият е отнел предимството на НСО, ако те са се движили с 50-60км/час, са имали предостатъчно време, за да отразят водача на другия автомобил и да намалят поне с 20км/ч скоростта, при което ударът е щял да бъде сравнително лек, а до жертви изобщо нямаше да се стигне. Все пак, нека да не забравяме, че ограничението преди табелата за Аксаково е 60 км, а след нея 50, защото се влиза в населено място.

Експертите, свидетелите и камерите

Че се касае не за вина на загиналия, а за такава от страна на НСО, говорят всички изнесени до момента данни. Днес някои медии разпространиха и кадрите от видеохранителна камера на автомивката, до която именно се катастрофата. На кадрите, които показват движението по пътя, се виждат само гумите на преминаващите автомобили, а джипът на НСО се движи много по-бързо от останалите коли. Моменти след прелитането на джипа на НСО се чува звуковата сигнализация непосредствено преди удара.

Експерти на Института за пътна безопасност също се произнесоха. Според тях, завоят там макар и с на пръвп оглед добра видимост, е толкова остър, че „при движението на колите към Варна, първата възможност на водачите да видят спряла кола на знака стоп (както и самите водач да имат пряка видимост един към друг) е на около 140 м от кръстовището. Там има буйна растителност, табели и крив път.”

Те изчисляват и спирачния път, който зависи от скоростта на движение, коефициента на сцепление и земното притегляне. Накратко – при два пъти по-голяма скорост, спирачният път е 4 пъти по-голям, а ако добавим и времето за реакция на шофьора, което е 1-2 сек, става ясно, че разстоянието от 130 м може да е достатъчно да се спре, ако се кара с 60 км/ч, но при скорост над 90-100км/ч, е невъзможно да се реагира. За тях, всички анализи, които до момента са извършили, както и вида на смачаканите автомобили, ясно показват, че скоростта на автомобила на НСО е била голяма.

Свидетели на инцидента също има. Камен Бойчев разказва, че в следствие на жестокия удар цивилната кола е била смазана, а вратата от страната на шофьора – блокирана. Това пък са думи на друг свидетел –

А малко след това, когато човекът е издъхнал, но още е бил в автомобила си, ПР-а на ПП, Найо Тицин, бил в автомобила на НСО, си позволи да качи снимка от произшествието, на която се виждаше даже и част от дрехата на загиналия, според някои – част и от лицето му. Качи я, не за да го жали, а за да се похвали, че на Петков и на него нищо им няма – имали са късмет. Е, след остри реакции, я свали, но цинизма му, написаното и действията останаха запомнени.

Да не говорим за какъв морал можем да говорим, при положение, че помиташ случаен човек, имал нещастието да ти се изпречи на пътя, докато ти обикаляш страната на предизборна кампания с автомобил на НСО, бясна скорост и пусната сигнализация.

Кой ще е виновен?

За съжаление, въпросът вероятно е реторичен. Водачът на единия автомобил е загинал, той няма как да даде показания, съпругата му е в тежко състояние, а от страна на служителя на НСО, както и Петков/Тицин, които са били на задната седалка, надали се очаква да си признаят – нито, че може по тяхно желание скоростта да е била над допустимата, нито, че именно техният шофьор може да е допуснал грешка, несъобразявайки с пътната обстановка. И както обикновено, виновен ще е загиналият – той е господин никой, а и вече не може да се защити.

А някъде във въздуха остава да виси и въпросът за съучастието. Вече няколко човека, включително и юристи, намекнаха, че в много страни има закони, които наказват дори пътниците, ако са подбуждали шофьора да кара пиян или бързо (т.нар. Encouraging Speeding ). Според тях, напълно е възможно Петков и Тицин да са съучастници в тежкото ПТП, ако шофьорът се е движил с несъобразена скорост, но те не са реагирили или обраното – ако шофьроът се е движил според пътната обстановка и ограниченията, но те – по-вероятно Петков, са казали, че много бързат и да ускори.

Kaк да коментираме и преобладаващата част то родните медии, близки до ПП, които побързаха да обвинят загиналия, че не е спазил предимството, при положедние, че всички изнесени до момента данни, включително и коментари от експерти, говорят, че и да е искал, не е имало как да предвиди или да види, че към него лети автомобил с над 100км/час.

 

19
Коментара по темата
19.
*********
20.05.2024 15:27:33
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
18.
Един обикновен човек
20.05.2024 08:32:34
Не знам хората спят ли какво, но то е очевидно, че има ограничение на този път. Каквато и да е колата, без проблем ще спре при "изключителна ситуация". Този удар не може да стане с нормална скорост. Вижда се че колата е сгъната на две, и като включим факта, че другият автомобил е бил в почти стационарно положение, се вижда от раз кой е виновника. Надявам се жената да се оправи, и да получи справедливостта, която заслужава. Репортерите хем коментират случая като "Убийство" хем като "Злополука". КП не е никакъв в момента, а съда трябва да е fair towards everyone. Говорим за убийство, а новината бива
а) използвана за политически цели
б) flooded down the drain

До къде стигнахме...
17.
Мисирка
19.05.2024 08:29:49
Колко тактично викиту забрави да спомене , че при случая с ПКП, геерал тиква изпрати хеликоптер да я прибере защото си беше ударила ръчичката. А как разкарваше "бистришките тигри" с държавния самолет?
16.
Искаме ИСТИНАТА !
18.05.2024 22:49:10
Да ме прощавате , ама този видеозапис е абсолютно МЕНТЕ ! Ясно се вижда , че мястото на катастрофата е напълно и в идеалния обсег на няколко стационарни видеокамери , монтирани върху напречна надпътна стоманена греда. Ракурсът от тези камери ИДЕАЛНО би дал видеообраз на това КАКВО ТОЧНО се е случило . И нека се разберем отсега - камерите са няколко , и НЕ Е възможно да са се развалили всичките точно в този момент . Изискайте и пуснете на обществото ИСТИНСКИТЕ видеозаписи , а не ни баламосвайте с публикуваното менте . И не забравяйте , че същия този хубостник когото прикривате , УТРЕ ЩЕ СТЪПЧЕ ВАС , ама без даже и да му мигне окото ! Това НЕ може да се търпи повече . Бойко може да беше всякакъв , но той поне САМ си караше Жипката , и аз не съм чул да е правил такива изпълнения като про100 Киро и компания , както и не съм чул да е катастрофирал и убил някого !
15.
Браво на
18.05.2024 22:25:17
Вики Георгиева, както ВИНАГИ много точно перо! Образец за журналист и анализатор!
14.
Как кой?
18.05.2024 21:05:49
Родната полиция :)
13.
"След като И
18.05.2024 20:51:01
НСО ни гази"? Та това е основната задача на НСО, служби, полиция, съд, прокуратура - да гази народа в преносен и буквален смисъл и да варди народоубийците от заслужената "любов" на народа!
12.
Фара
18.05.2024 19:30:06
Aбсолютен атентат срещу К.П.
От кадрите се вижда ,че джипа идва с нормална скорост , но очевидно излизащия неправомерно от отбивката е решил ,че ще мине преди джипа и се наигра.Вероятно задачата му е била точно да предизвика катастрофа и нараняване на г-н Петков.
Ето за това е с охрана от НСО
11.
победа
18.05.2024 18:39:05
Победа за ПП ДБ на изборите. Най добрите.
10.
Лютви Местан
18.05.2024 16:30:31
Само споко. Имаме хора навсякъде
9.
мда
18.05.2024 16:24:02
Викинце, жалка си в опитите си да се слагаш на гербавите при всеки удобен случай. Петков наистина няма никаква работа да ползва държавен транспорт, ама да обвиняваш пътник, който се вози отзад за такава катастрофа в позорно. Имай някакви граници, използваш смъртта на човек за да трупаш мижави дивиденти, без дори да си права. Кирчо ти виновен, те тия малоумници от нсо откак се помня освен с катастрофи с друго не се занимават. Питай кой ги подбира и как ги обучава, не да се чудиш за какво да ти е виновен Петков.
8.
Едно морско момче.
18.05.2024 16:22:24
Хайде, хайде сега!!!! виновника, те този който не е спрял на знака стоп!!!
НСО няма никаква вина. То ще бъде и доказано.
7.
крокус
18.05.2024 16:20:50
Всяка стъпка ще се следи и ще се сипят злъчни коментари, е ще има и измислени. Има два начина да бъдеш заблуден – да вярваш в това, което не е вярно или да не вярваш в това, което е вярно. Но така е у нас - хората изискват свобода на словото като компенсация за свободата на мисълта, която рядко използват.
6.
00
18.05.2024 16:17:41
Тъпирите-шоферчета от нсо са виновни то е ясно и сега започват гимнастиките в опит да ги оправдаят. Още нещо потресаващо ми прави впечатление - защо пътищата се оставят да обрасват така амазонски? Мизерия, гнус, сивота, тъпанари
5.
Лютви Местан
18.05.2024 15:58:28
Аматьори
4.
вили
18.05.2024 15:56:06
Чета и си мисля имало ли е и един ден в който Кирето простото да не се е издънил и не мога да стигна до положителен отговор А това последното е резултат от всички издънки на Кирето в които излизаше с един вдигнат лозунг Мен не ме е страх Е стигна се до там да участва и в катастрофа с отнет човешки живот и това е резултат от всички издънки за които нямаше и едно дело или отстраняване от властта Този човек няма способности да бъде политик да води държавата това си е един обикновен мошеник с размазана мисъл и мозък и е за лечение и то сериозно там при д-р Гълъбова
3.
Krokus
18.05.2024 15:44:38
На въпроса зададен в заглавието : Как кой Бойко Борисов
2.
Баща
18.05.2024 15:39:16
Мен два пъти са ми препречвали целенасочено пътя тия НСО …
Един я път на аутобана щяха да ме блъснат …
Големи са омали
1.
Salam Alaikum
18.05.2024 15:31:11
Delta gard koi nali izka4at reklami tyka



.
  Добави Коментар
За по-качествен секс: Мастурбирайте поне веднъж седмично Редовните физически упражнения също  подобрят качеството на интимния живот 5 техники за флирт, с които да накарате мъжа да ви хареса Ето кои са те 
Могат ли двама души с една и съща зодия да имат успешен брак? Дали астрологичните прилики са рецепта за вечна любов или вещаят катастрофа Леля ми прави този вкусен свинско-славянски гювеч, уникален е Ето я нейната рецепта
Владимир Путин с извънредно обръщение Говори към руския народ, но и не само Как можем да отслабнем и да избегнем увисналата кожа Пластичен хирург съветва да си набавяме много вода, докато отслабваме
Ще се шокирате какво се твърди за него Животът му е като от филм След 14 г. издирване: Намериха убиеца на камериерката Роза Мачокова Бездомникът Генчо ръгал 30 пъти с нож жената и я изнасилвал
Вдигане на акциза за алкохола е сред мерките за "саниране" на бюджета МФ иска да принуди и по-малките фирми да се регистрират по ДДС "Нефтохимик" се бори здраво в Турция, но... Грандът "Анкара" продължава напред в Чалъндж къп
Дъщеря й възражда най-големите й хитове 25 години след смъртта на певицата Румяна, песента „Kолко те обичам“ ще звучи с нов аранжимент Хвърли 7 бона за регистрационен номер с нейните инициали Софи Маринова ще кара нов скъпарски Мерцедес