Блокадата на столичния булевард "Патриарх Евтимий" - кой е отговорен за проблема?
Столичната община не е внесла за съгласуване в отдел "Пътна полиция" проекта за новата организация на движение в центъра на София. Това обявиха от СДВР в официално прессъобщение до медиите. Така на практика се блокира движението в района на булевардите "Витоша", "Патриарх Евтимий" и "Фритьоф Нансен", които предизвикаха протести, дискусии и множество полярни мнения.
Едва след като завърши съгласувателната процедура се узаконява проекта за организация на движението", посочват от СДВР.
Проектът е на повече на 12 години, претърпял е много промени. Крайният вариант е на повече от 4 години. Ние го следим и сме давали мнение за него. Това заяви Иво Делин, председател на Сдружение "Велоеволюция" в предаването "Денят започва" по БНТ.
По думите му проектът осигурява безопасност на велосипедистите. "Когато велоалеята е от двет страни на пътя е много по-естествено и безопасно. Проектът не е готов. Има да се променят светофарни режими, да се нанесе маркировка", каза още той.
Последните мандати в СОС се проповядваше велосипедни ленти без обезопасявания. Повечето шофьори очават да има "велоалея" и те да паркират там. В момента виждаме как трябва да се направи велоалея, посочи Делин. Той отбеляза, че велоалеите в София са под 80 км.
Според Диана Русинова пък с този проект са нарушени разпоредбите на Закона за движение по пътищата.
Тази организация на движението е незаконосъобразна. Ако се случи инцидент, кой ще носи отговорност? Общината ни даде проект, който е незаконен, смята Русинова.
"Позицията на Столичната дирекция на вътрешните работи е самият проект не е съгласуван по надлежния ред от отдел "Пътна полиция". Няма внесена никаква документация от страна на Столична община". Трябва да се прегледа по проект начинът на поставяне на маркировката", допълнителните съоръжения, които се поставят по спирките, изграждането на самата велоалея, нейната ширина, големина и трасе. Ще трябва едномесечен срок на нашите инженери да се запознаят с проекта и да дадат становище", заяви Николай Крушарски, началник "Пътна полиция" към СДВР.
По думите му тъмните колчета биха се забелязвали по-трудно от водачите в по-тъмната част на деня.
Четири часа обсъждания в СОС
Комисията по транспорт към Столичния общински съвет призова кметът Васил Терзиев да не продължава с реорганизацията на движението по булевардите "Патриарх Евтимий", бул. "Витоша" и ул. "Проф. Ф. Нансен", съобщават от "Фокус". Общинските съветници обсъждаха близо четири часа казуса, който предизвика силна обществена реакция в последните дни. По време на заседанието заместник-кметът по транспорт Илиян Павлов заяви, че има нужда от промяна в движението, тъй като булевард "Патриарх Евтимий" бил използван почти на 100% от автомобилите. Общинските съветници обаче бяха критични към групата на ПП-ДБ-СС и администрацията в Столична община, заявявайки, че "този абсурд трябва да спре".
Районният кмет на "Средец" Трайчо Трайков каза, че проектът бил задвижен, като е била скрита информация, както от обществеността, така и от общинските съветници. Той призова дейностите по реорганизацията да бъдат преустановени, докато не се направят пълни анализи на ефектите от промяната и те не бъдат съгласувани с живущите в района.
В края на заседанието председателят на комисията Иван Таков поиска общинските съветници да получат цялата документация около решението. Транспортната комисия обаче не може да задължи Терзиев да спре проекта и поради тази причина Таков заяви, че след като нямало консенсус, то би следвало той да не се изпълнява.
Бившият председател на СОС и настоящ общински съветник Георги Георгиев (ГЕРБ- СДС) коментира в профила си във Facebook:
"Новата организация на движението на бул. “Витоша” и “Патриарха” просто е НЕЗАКОННА. От официално становище на Пътна полиция София следва, че организацията на “Спасеното кръстовище” - всяко колче, всяка линия от новата маркировка и всеки нов пътен знак са незаконни", пише Георгиев.
"От “Промяната”, освен че не слушат гражданите, нарушиха флагрантно правилата, като не питаха дори Пътна полиция за промени, които правят на пътя. А съгласно чл.6, ал.2 от общинската наредба от 2018 г. всички проекти за организация на движението и промените в него се съгласуват с Пътна полиция. Човек би помислил, че е редно да ги съгласуваш преди да изхарчиш 1 млн. лева и да ги изпълни, нали? Да, ама не", допълва той.
Според него, "когато е налице нарушение на закона, при което са изхарчени 1 000 000 лева публични средства за тези незаконни преустройства, това може да представлява престъплението безстопанственост в особено големи размери."
Лепейки епитети по хората с различен от вашия мироглед не означава че останалите не са на вашето или над вашето умствено ниво или някой е направил нещо хубаво, но вие сте решили, че това е кражба, защото така е казала вашата приятелка стара мома!
Ако не ви се нрави живота в града можете да се преместите в друг град . Иначе се преравнявате с малцинствата които имат само права, но никакви задължения или порядки.
P.S Името на "бившия булевард" бе Карл Маркс , мен ме е нямало, а вас ви гони носталгията.
Но пък тротоарите са нарисувани! Това е важното! Днес вървях по тротоара пред Трета Поликлиника, който по изключение поне е широк, така че можех да се движа в моята "лента". Точно срещу мен продължаваха да напредват две "модерни" лекета на тутунетки. Нарочно ги попитах не е ли другата лента за тях, посочвайки към нея. Единият си поотвори устата и се чудеше какво да каже (може би имаше някакви останки на съвест и възпитание), но другият моментално ми измуча: И двете са наши! Целият град е наш! Как да му противоречиш... Неандерталецът е прав... Местната феодална власт създава удобства на точно такива като него и ги защитава! Аз да съм доволна че оцелях след съприкосновението с новите "младежи", след като имах неблагоразумието да се обадя и да защитавам правото си да вървя поне по тротоара!
Като се замислиш, името на бившия красив и широк булевард превърнат в затворнически коридори, напълно отговаря и на уродливата "демокрация"!
В ЕС е важно да с еработи и да се взимат комисионни. Нали за това гласуват хоата?
Кат са върне тука и вика "еба#ги жълтопаветните гейо#и опропастиха ми мястото за паркирани,само хаос създават"....
Тогава ще си доволен от всичко и няма да пишеш глупости като сега, защото другарите от милицията ще ти пренаредят керимидите!
По традиция в България всеки разбира от всичко. Заради такива разбирачи се управлява по този начин!
Умно и красиво!
Пълно безумие!Много често спирам на този булевард и винаги чакам да светне "червено"
на светофара на кръстовището с ул."Гурко"
за да мога да изляза от колата.
15 години ремонти на ремонти ...#кой е виновен?
Да спираш на аварийни в платното за движение и да даваш назад излизайки с предницата в лява лента да не е по-безопасно? Да не говорим,че седящите отляво в колите слизат директно на пътното платно!
Ако трябва да сме честни Демокрация в Бургас е в пъти по-малоумен и опасен от това, което направиха в София!