Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Собствениците на стари автомобили ще са шокирани от тази новина

Ключови думи: Стари автомобили, новини, Флагман, Бургас

Данъците за старите автомобили ще бъдат увеличени. В страната ни ще бъде въведено прогресивно данъчно облагане, насърчаващо използването на енергийно ефективни превозни средства с ниски емисии на вредни газове. Това е записано в проекта на Интегриран план в областта на енергетиката и климата, който е подготвен от последния редовен кабинет с премиер Николай Денков и е изпратен за одобрение в Европейската комисия.

Вестник “Труд news” вече писа, че в разработения от Министерството на иновациите проект на Закон за насърчаване на електрическата мобилност е предвидено увеличение на данъците за старите автомобили с до 78 на сто. С мотива така да бъде ограничено използването на стари коли. Реално обаче вдигането на данъците ще има обратен ефект. Хората карат стари коли, не защото ги предпочитат, а защото нямат пари за покупката на нови. При евентуално увеличение на данъците, хората ще купуват още по-стари коли, за да платят по-ниска цена и така да им останат пари за плащане на данъците.

В проект на Интегриран план в областта на енергетиката и климата са посочени още редица възможни мерки за насърчаване навлизането на електрически превозни средства. Например въвеждане на таван на емисиите вредни газове не само при първоначална регистрация на превозни средства, а и при последваща продажба/регистрация на автомобили. Така най-старите автомобили няма да може да бъдат регистрирани и продавани в страната. Друга възможна мярка е въвеждане на зони за достъп (особено в централните градски части) само с енергийно ефективни превозни средства с ниски емисии на вредни газове. През изминалата зима в  София вече действаше забрана за влизане в центъра на града на най-старите дизелови автомобили. Като е предвидено с годините правилата за достъп до центъра на столицата през зимните месеци да бъдат затегнати.

Другите възможни мерки включват предоставяне на директни субсидии за покупка на нови превозни средства с нулеви емисии, тоест на електромобили, които да бъдат валидни само за ограничено време или за покупката на определен брой автомобили, тоест до достигане на минимален брой такива превозни средства. Има и идея за данъчни облекчения за покупка и използване на превозни средства с нулеви емисии, които също да бъдат в сила за ограничено време или до регистриране в страната на определен брой електрически превозни средства. Друга възможна промяна е осигуряване на достъп на електромобилите до бус лентите. Има идея да бъде насърчено и предлагането на превозни средства с нулеви емисии за съвместно използване от гражданите.

В България все повече се разпространяват споделените услуги за мобилност. В Интегрирания план в областта на енергетиката и климата е записано, че развитието на тези услуги може напълно да промени модела на притежание и използване на превозното средство, от притежаване на продукт (автомобил) до използване на услуга (мобилност). Тоест ще бъде насърчено хората да не купуват коли, а да използват под наел електромобили, когато са им необходими. В документа, изпратен в Европейската комисия, е посочено, че възможност за наемане на електрически автомобили вече има в  София и Пловдив. В специално приложение хората могат да видят както зоните, в които електрически автомобил може да бъде нает и освободен, така и всички свободни да бъдат наети около 1000 електрически коли. В България се развиват и услуги за споделяне на велосипеди и е-скутери, пише в Интегрирания план в областта на енергетиката и климата.

11
Коментара по темата
11.
Беден
10.05.2024 07:23:53
От нова година насам не съм изскарал колата
10.
До 8
09.05.2024 16:39:25
А за нас които сме от село и нямаме улици, защо да си купим нова кола, ти ли ще ми направиш улици в селото за да карам нова кола. Ще ми пуснете ли удобен и на често междуселищен автобус да ходя в Бургас? Живея на 8,5 км от табелата на град Бургас, по тази причина задължително плащам годишна винетка, сега искате още пари, а улиците ни са ужасни, ние сме зависими от автомобилите си, вие в града може пеш, може и с градски транспорт, а ние?
На всичкото отгоре като влезем в града няма буферен паркинг и винаги плащаме зелена или синя зона.
Да не говорим че ако ползвам един от трите междуградски автобуса, не може да кача колело, за да покарам из града или морската. Мислейки за градовете изцяло ограничавате хората селата. Ако ида в града с кола няма къде да паркирам безплатно, нямам и автобуси начесто, не мога да нося обемист багаж в автобуса, или щом съм селянин значи съм прост и трябва да мълча и да търпя, е омръзна ми.
9.
Хахаха
09.05.2024 15:16:42
Гарантирано от досегашните мухльорци . Данъци граждански прегледи винетки акцизи всичко нагоре !
И защо за едно нещо се плаща три пъти ? Акциз , данък и винетка ?
Скоро ще бъде ликс да имаш автомобил и да си плащаш разхидите за него .
8.
До 1
09.05.2024 14:56:14
Попринцип е логично, но всеки знае как се минава преглед тука в БГ, така че това е най-сигурния начин изгнили таралясници и барутници да спрят да обикалят и да ни тровят и убиват по пътищата

Ясно е, че ако имаш стара кола на малко километри, ще си колекционер или просто много обичаш марката и модела и се грижиш за нея, следователно ще плащаш за това удоволствие, но би било добре да направят така, ако е стар модела на колата ти, да ходиш на специален преглед и да докажеш, че тази кола не е отровна и опасна и тогава вече да плащаш по-малко, лично според мен така би било най-добре, но след като знаем къде се намираме, няма да стане такова нещо просто ще си плащате повече за по-стари модели коли

То е ясно, че всичко това се прави за да се пълни хазната, за да може да крадат и да се угояват, но реално ще има подобрение върху живота на хората тука, защото не е нормално в един град с 150 хиляди човека да има задръствания като в час пик в Лондон, град с население колкото почти двойно на цялата ни държава и пред блоковете да има таралясници на по 30 години и да се чудиш къде да спреш
7.
До 3
09.05.2024 14:39:06
Ганьо кара стари коли, защото ако има два кредита, както е масово- лизинг за нова кола е невъзможен! Освен това: умните хора са разбрали, че новата кола е последното нещо, ако имаш сериозен бизнес! Приоритетно е да инвестираш в бизнеса, отколкото в 2 тона ламарина, която се обезценява за 5 години! Говорим за нова кола, от магазина, а не за премиум барака на 7 години!
6.
?
09.05.2024 14:34:53
Интересно ми е, коя политическа сила и кой премиер ще се реши да го направи??? Защото ако се случи, ще бъде линчуван с домати и яйца! Освен това ще погребе партията си! Ако обаче е вярно, показва лицемерието на кокорчо! Да пълним хазната с двойно данъчно облагане! Данък за общината, данък за държавата- за едно и също нещо!
5.
ДО МИЛИОНЕРА 3
09.05.2024 14:30:11
МОЗЪК ЗАЩО ДА ЗАТВАРТЯТ ХОРАТА ПАРИ В СКЪПИ КОЛИ КОИТО ДА ТРОШАТ ПО ХУБАВИТЕ ПЪТИЩА.ОТДЕЛНО ПО ТВОЙТА ЛОГИКА ДА ИМАТ ЕДНА АМА ДА Е ХУБАВА-И КОЙ ЩЕ Я ПОЛЗВА ИЛИ ЩЕ ИМА ГРАФИК КОЙ ДА Я КАРА.ИЛИ ДА ТЕГЛИ КРЕДИТ ЗА ДА ПЛАЩА ЛИХВИ.КОЛАТА Е ДА ТИ СЛУЖИ НЕ КАТО МНОГО ХОРА КОИТО КУПУВАТ СКЪПИ И НОВИ КОЛИ И ИЛИ НЕ ГИ КАРАТ ЗАЩОТО ДА МУ Е НОВА,ИЛИ ГОРИ МНОГО АКО Е МОЩНА ИЛИ ЗАЩОТО НЯМА КЪДЕ ДА ПАРКИРА КАТО СЕ ПРИБЕРЕ.ЧЕ СМЕ ПРОСТ НАРОД СМЕ ТАКИВА .ХОРАТА КУПУВАТ СКЪПИ ТЕЛЕФОНИ НЕ ЗАЩОТО ИМ ТРЯБВАТ И МОГАТ ДА БОРАВЯТ С ТЯХ А ЗАЩОТО ПРОСТО ИСКАТ ДА ИМАТ.С КОЛИТЕ Е СЪЩОТО.И ПОСЛЕ СТАВАТ РОБИ ДА ГИ ИЗПЛАЩАТ.ВЗИМАЙ СИ ТОВА КОЕТО МОЖЕШ ДА СИ ПОЗВОЛИШ БЕЗ ДА ТЕ НАТОВАРВА.
4.
kliment
09.05.2024 13:58:06
Обновяването на застарелия ни автопарк с електрички никога не е било приоритет на държавата, нито държавата е готова със субсидирането.
17 години сме в ЕС и хаир не сме видяли!
И както пише №3 това ще продължи минимум 5 години, дотогава пак няма да има яснота държавата, дали ще предприеме нещо!
В Румъния от 3 години имат държавна субсидия, ако не бъркам е 10000 евро или по-малка, в Германия е още повече, а за Норвегия да не става дума- там след 6 години всичко трябва да е на ток.
Друг е въпроса, кое замърсява повече: двигателите с вътрешно горене или колите на ел. енергия- ами нали за да заредят батериите си трябва да се произведе електрическа енергия, нали след като излязат от употреба тези батерии трябва да се изхвърлят някъде. Ето тези неща са спорни и автомобилостроенето сериозно трябва да помисли!
3.
ао
09.05.2024 13:35:17
Хахх ще ще, ще аре стига глупости, от план до закон поне пет години минимум ще минат, ако изобщо приемат нещо подобно. Иначе ганьо кара стари коли на газ, защото му е по-евтино и защото може , а не защото няма пари за по-нова кола. Друго си е да паркираш пред блока 3 стари отпадъка за по 5 хил.лв. вместо да си вземеш една по-свястна кола.
2.
хахахаха
09.05.2024 13:26:05
поредните глупости.поредните неща за които да дърпат пари от хората.хората ползват автомобили не защото не е удобно с градски транспорт а защото е по икономично ако отидеш на разходка от краен квартал до морската градина примерно ,защото можеш да вземеш в колата си количка,тротинетки,и други неща които да оставиш вътре.вместо да се мисли за повече парко места а не да се продават общински парцели на "случайни"хора те мислят как да ограничат автомобилите.Няма да стане както го мислите.града е създаден през времето когато е нямало толкова коли и всяка управа след това изобщо не е мислила в тази насока.както строежа на новите квартали-първо продадохте земята за халета.сега нацвъкахте жилищни сгради-а училища а улици , а инфраструктура...кой да мисли -дай да вземем парата пък следващите да го мислят.във центъра трябва да има 3-4 пакинга които да са подземни и да са няколко етажа на горе.в цял свят използват въздуха за да може от малко квадрати да се използва максимално площ ние тука само глупости.толкова ли няма нищо в тези общински празни кратуни.единия казва от къде да вземем пари-и простите кратуни само глупости раждат.Нека да се плаща но хем и хората да са доволни хем и в общината да влизат пари.Ако едно 4 членно семейство реши да отиде за 2-3 часа до центъра или морската за автобус трябва да плати 12 лв в двете посоки(ако е от Славеков)с автомобила ще плати 3-лв синя или зелена зона и то не задължителни и 2-3 лв гориво.но няма да пътува 20-30 минути а 10,защото толкова трябват.и спираш където искаш а не да трябва да се прикачваш.
1.
Въпросче
09.05.2024 13:19:56
А не е ли по логично според отделящите вредни емисии на автомобила , защото зависи ако е на малко км. но на повече години в коя графа ще попадне ?
  Добави Коментар
Леля ми прави този вкусен свинско-славянски гювеч, уникален е Ето я нейната рецепта Владимир Путин с извънредно обръщение Говори към руския народ, но и не само
Как можем да отслабнем и да избегнем увисналата кожа Пластичен хирург съветва да си набавяме много вода, докато отслабваме Ще се шокирате какво се твърди за него Животът му е като от филм
След 14 г. издирване: Намериха убиеца на камериерката Роза Мачокова Бездомникът Генчо ръгал 30 пъти с нож жената и я изнасилвал Вдигане на акциза за алкохола е сред мерките за "саниране" на бюджета МФ иска да принуди и по-малките фирми да се регистрират по ДДС
"Нефтохимик" се бори здраво в Турция, но... Грандът "Анкара" продължава напред в Чалъндж къп Дъщеря й възражда най-големите й хитове 25 години след смъртта на певицата Румяна, песента „Kолко те обичам“ ще звучи с нов аранжимент
Хвърли 7 бона за регистрационен номер с нейните инициали Софи Маринова ще кара нов скъпарски Мерцедес Киномания завладява Културния дом в Бургас Три вълнуващи заглавия на 24-ти и 30-ти ноември в града
Приятелката на самоубилия се полицай: Димитър беше рядко съвестен човек Който не го познава, много е загубил, плаче Виктория България е по-зле от Гана и Танзания по ефективност на институции БСК представи анализ на Глобалния индекс за иновации