Летището в Бургас ще се развива с парите от туристите, каза кметът на Поморие
Бюджетът на сдружението "Фонд за развитие на летище Бургас", което учредихме, ще се формира на базата на участието на всичките 13 общини от областта, защото туризмът влияе на развитието им. Това каза пред БНТ кметът на Поморие Иван Алексиев. Много хора от вътрешността например работят в Слънчев бряг, добави той.
„Парите ще се отделят от туристическия данък. В черноморските общини ще отделяме по 2 лева на жител, а в тези от вътрешността – по 50 стотинки“, уточни градоначалникът.
„Генерира се фонд от близо 1 млн. лева. Туристическият данък е предвиден точно за развитието на туризма. Точно това е целта. Не ощетяваме общинския бюджет“, уверява той.
„Туристическият данък се плаща от туриста, т.е. с парите, които той дава, развиваме този сектор и подпомагаме региона, без щета за макрорамката на нашите общини“, обясни Алексиев.
Новото сдружение има задача да осигури целогодишни полети, които да дадат възможност за привличане на туристи извън активния летен сезон. Идеята е летище Бургас да стане транспортен център за чартърни и редовни линии от и до по-голям брой дестинации.
„Внесли сме документите на „Фонда за развитие на летище Бургас“ в съда и когато излезе официалната регистрация на сдружението, започват и официалните преговори. В момента се водят неофициални разговори“, уточни Иван Алексиев.
"Първата стъпка е да осигурим полетите Бургас - София, като идеята е да бъдат ежедневни. Много е важно да има полети Бургас - Истанбул. Ще започнем и разговори за зимна чартърна програма, защото в момента развива само лятна, която е доста силна, но за сметка на месеците, когато аеропорта не работи. Това много лошо се отразява на развитието на региона", добави той.
Репортерът на националната телевизия Елеана Цанова обаче уточни, че кметът на Поморие има и друга кауза – разширяването на пътя за Малко Търново. „Много близо сме до Турция и особено през празничните дни виждаме какво се случва на граничния контролно-пропускателен пункт. През последните дни имаше километрични опашки, конфликти... Следващата стъпка е да се разшири граничния пункт и пътя. Представете си да гоните самолет до Истанбул! Вместо да преминете за 20 минути през ГКПП, сте 4 часа на границата“, каза кметът.
„Няма как да постигнем развитие на региона като туристическа дестинация така. Летището е много важно, но следващият по значение е граничния пункт да работи като европейски“, подчерта той.
Никой няма да ни облага с втори данък. Туристическия данък си го плащат туристите по някакви стотинки на нощувка. Плюс това още от предната статия по тази тема във Флагмен стана ясно , че и Фрапорт плаща солидна сума за да участва в това дружество(не се сещам колко точно беше), което означава, че и те са съгласни с този начин на работа. Парите не ги получава Фрапорт , а реално са бонус за фирмите които ще правят полетите. Ама Вие нали всички сте бизнесмени и знаете по-добре. Бирата 8 лева , салатка 10-15 лева . Порция пържени картофки 5-7 лева. Колко от вас знаят за какво могат да се ползват парите от туристически данък ?
Колко от вас са направили нещо за Бургаска област ?
Само лапате и после обвинявате другите че лапат. Т.е. кредецът вика "хванете крадеца". Хайде гледайте ди в собствената паничка и като става нещо кажете "Мерси" вместо само да ревете.
Кво беше ? Асфалт нен се яде а?
РУСНАЦИТЕ МАСОВО РАЗПРОДАВАТ!
Купуват немци,словаци,поляци ,българи,израел и тн
Така че млъквай и не говори наизуст
Ако бургазлия 1 човек има работа за 2 часа в София в делничен ден в някоя инстанция или
друго,дали няма да предпочете да хване сутрин полет в 8 и в 8.35 да е в София и вечерта в 18 да се прибере 18.35 обратно.За работещите бургазлий в София е ясно -петък вечер до понеделник сутрин е идеално.
Отделно чужденци зимата ,които имат имоти тук независимо откъде,пак може да кацне в София и да дойде до тук за 40 минути.
Иначе каква му е опцията
рентакар,автобус 6 ч и миризливо БдЖ!
та първата линия ви е София Бургас нужна!
София покрива достатъчно дестинации ,та връзката Бс Соф е важна
Не си гледат утрепаната инфраструктура, липса на тротоари в Бургас, разкопани пътища, липса на канализация, която прелива при всеки един по-голям дъжд.
Никой не ви е одобрил да харчите данъците за авиолиния.
Tq bankata zema 2 leva za transfer
Ke6 li 6e dava6 4oval sas stotinki 6e nosi6 y bagajnika na Maybaha
Само си представете, ако концесията бе за летище, до къде можеше да се пътува, колко туристи допълнително щеше да има и как ще се чувстваме като знаем че след 2 часа ще гледаме мач на живо!
Но защо служебното правителство на Радев преди няколко години удължи концесията на летищата в Бургас и Варна остава загатка . Или......
Прекалено много неща има да се правят по общини, че наливане средства на ненадежни, леко казано, концесионери е глупост или съмнителна инициатива, като детската болница в Сф. Една редовна държава досега да е прекратила концесията и то не само на летището, а и на пршстанището, защото там е още по-трагично, щом двете БГ пристанища си били конкуренти, а не Констанца, както го каза на концесионера високопоставен човек. Може би защото наистина е поставен.