Тази скандална реклама взриви социалните мрежи
Зрители и потребители на социалните мрежи се призовават за подаване на сигнали в Националния съвет за саморегулация в сферата на рекламата срещу новата телевизионна реклама и билбордовете на известни сладоледи, пише Лупа.бг.
В тв клипа три млади жени се наслаждават на вкуса му, като едната прави двусмислено изказване със сексуален подтекст. Същото изречение присъства като слоган и по улиците на София. Потребители на "Фейсбук" и Х критикуват визията и посланието на бранда, който се позиционира като семеен. "Това ли е най-добрият начин за реклама на сладолед? Кризисен PR?", пита зрител в Х.
Критични изказвания има и от представители на рекламния бранш. "Колеги рекламисти, това по идея на някой стажант ли е?", питат пак в Х. Коментирате под поста са, че видеото напомня за летните реклами на известна марка мастика и изглежда като насочена към същия тип клиенти.
Срещу новата реклама се изказаха и публични личности. "Три женички седят около една маса, ближат фунийки и си бъбрят как го обичат. Текстчето, замислено от някакъв клет копирайтър, държи да е със сексуален подтекст...Ако така ще продават сладолед с бранд, силно таргетиращ цялото семейство и ползващ картинки като за дечица, нещо много отдавна не е усвоено от служителите на рекламната агенция, сътровила този шедьовър на "кич адвертайзинга", коментира Мария Касимова-Моасе, която през 2021 г. бе кандидат за вицепрезидент в двойка с Лозан Панов.
Рекламата в България не е подчинена на специален закон и на особено взискателни регулации. Когато се появят казуси, те най-често се разглеждат от споменатия Национален съвет за саморегулация. В него членуват рекламодатели, рекламни агенции, медии и рекламни специалисти. Основната задача на НСС е да съблюдава за спазването на Етичния кодекс на страните в рекламната индустрия.
Добави Коментар