Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Внимание! Вижте схемите, с които туроператорите ни мамят!

Те нямат право да ограничават реда и срока за рекламация на туристическите пакети
Ключови думи: туроператор, флагман

Туроператори ни цакат с разни схеми. Бъдете внимателни. Един от тях е включил в офертата си за организирано туристическо пътуване "БОНУС пакет МАКСИМАЛНА СИГУРНОСТ" в случай на смърт на пътуващия. Това съобщи в ефира на телевизия Bulgaria ON AIR  Габриела Руменова от  "Ние, потребителите" и обясни, че това е нелоялна търговска практика.

Съгласно Закона за задълженията и договорите при двустранните договори, ако задължението на едната страна се погаси поради невъзможност за изпълнение, договорът се разваля по право. В случая и за двете страни има обективна невъзможност - нито мъртвият може да плаща, нито туроператорът може да предостави туристическа услуга на мъртвец. Следователно, и да не е налице „бонус пакетът“, в тази хипотеза туроператорът ще бъде длъжен да възстанови заплатената сума на наследниците на починалия.  

Руменова посочи и че в актуалните общи условия на туроператори има редица несправедливи уговорки, които представляват и нарушение на действащото потребителско законодателство, включително на европейски директиви, сред които и тази за неравноправните клаузи в потребителските договори. 

Тя даде примери с клаузи, с които туроператорите си запазват правото да променят датата и часа на заминаване, при включени самолетни полети да потвърдят часа на отпътуване от 5 до 7 дни преди началото на пътуването, да връчат окончателната програма в деня на заминаването, без да се предвижда официално туристите да могат да се откажат от договора на основанието на тези промени и да получат парите си обратно. Същевременно, при отказ от пътуването по желание на потребителя, той дължи до 100% от таксата като неустойка.

Експертът коментира и куриозния случай, при който мъж поръча през интернет сешоар, а получи буркан с марихуана. „Като се абстрахираме от криминалния аспект и от куриозния привкус на казуса, трябва да кажем, че при сгрешени от търговеца поръчки, потребителят има право да предяви рекламация и следва да си получи обратно всички пари, включително и за куриерските разходи.“. Друг вариант за уреждането на спора е търговецът за своя сметка да изпрати повторно реално поръчаната от клиента му стока.  
 

1
Коментара по темата
1.
предложение
02.05.2024 20:24:41
дайте и схемите с които хотелиерите мамят работниците със заплащането, заради което после реват че им трябват 30 000 работника
  Добави Коментар
Организира мащабна среща Ганчев иска да е начело на борбата Русия започна важни преговори с... УЕФА
България с впечатляващо представяне на най-големия форум за туризъм в Германия Мирослав Боршош откри най-мащабния български щанд досега в Берлин Спешен ход в "Ергенът" Виктор май не остави шансове на Мартин с една от най-интересните дами
Сръбският Слави Трифонов почина, точно така, както Ванга му предрече Легендата Саша Попович умря в съня си Развитие по казуса с кмета на Минерални бани Мюмюн Искендер заяви, че ще обсъди със семейството си дали да обжалва...
Почина голямо медицинско светило Напусна ни проф. д-р Милан Миланов Божанов се отказа от депутатския си имунитет Той му беше поискан от и. ф. главен прокурор 
Забравих за торти и кексове: Крем Магнолия по турска рецепта е новият ми хит Леко, ефирно и божествено на вкус Григор Димитров заработи около 100 000 лв. за 100 минути на корта Тенисистът игра общо само час и половина в последните си две срещи в Доха и Дубай
Предложиха Тръмп да бъде номиниран за Нобелова награда за мир Идеята е на конгресмен от Републиканската партия Продал апартамента си заради ресторанта Семейството на шеф Ангелов го подкрепяло изцяло в амбициите му