Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Ето защо хипермаркетите не спират да ни мамят

Ключови думи: новини, Флагман, Бургас, хипермаркети, Бургас

Напоследък експерти и потребители отчитат невиждан бум на нелоялните практики в търговската мрежа. Търговците не само не спират със злоупотребите в надпреварата си да удрят клиентите с измислени промоции и разлики между цифрите на етикета и сумите. Все по-голяма част от потребителите се оплакват, че виждат на рафта стока с намаление, а при заплащането й на каса се налага да платят редовната цена на продукта.

Очевидно предвидените в закона санкции никак не стряскат търговците, щом продължават да прилагат всевъзможни трикове, много от които добре познати на всички, само и само да ударят джоба на потребителя.

Най-неприятната злоупотреба е да се пускат на промоция стоки с изтекъл или изтичащ срок на годност, като артикулите са маскират с червени етикети, на които е отбелязана по-ниска цена. Въпреки, че е често срещана практика, за съжалени мнозина от купувачите се усещат едва, когато се приберат у дома и видят, че продуктът е развален или след броени дни ще е извън трайност. Тази измама се прилага от недобросъвестните търговци най-вече при каймата и нарязаните колбаси, като на тези щандове редовно има намаления и клиентите бързат да купят мръвките по-евтино.

Това, което вероятно сте забравили е, че дори да ги задържите и ден повече в хладилника, по вкуса им веднага ще проличи, че са с изтекъл срок. Те няма как да бъдат консумирани! Търговците често правят този номер с бисквити, шоколадови бонбони и всякакви десерти, защото траят дълго и при тях най-малко се усеща, ако стоката вече не е в срок.

Докато в един магазин ще видите въпросните продукти със срок на годност още няколко месеца, в друг тя е намалена с 10-ина процента, но срокът изтича още същия месец или дори след дни.

Другият номер също е масово прилаган – обявява се намаление, слага се червеният етикет с примамлива цена, а рафтът се оказва празен. Купувачите, разбира се, трябва да си помислят, че просто клиентите на магазина много бързо са разграбили евтините продукти. Но най-често не е така. Търговците са толкова нагли, че или слагат нищожна бройка на промоция, или изобщо не слагат нищо, а си позволяват да афишират намаления с напълно оголени щандове.

Подобни практики подлежат на санкция, но са абсолютно трудно доказуеми, затова хипермаркетите. Масово злоупотребяват, обясняват експерти.

Добра услуга на търговците върши фактът, че купувачът няма как да знае дали продуктите са вече изкупени, или това е трик на хипермаркета. А цялата схема е лесна – виждате, че намаленият продукт липсва, и посягате за подобен, който предвидливо е сложен в съседство до менте промоцията, но струва чувствително повече.

В такива моменти потребителите са подвластни на емоцията заради това, че намалената стока я няма, и посягат инстинктивно към тази в близост. Нерядко тъкмо тези стоки обаче са с изтичащ срок на годност. Това е стара, изключително нелоялна практика, която е изцяло на гърба на клиента.

Повече от дразнещо е, когато червените етикети с ниската цена са просто подвеждащи, за да купите продукта. Когато отидете на касата, обаче се оказва, че трябва да платите по-висока, обикновено редовната цена, без грам намаление. Ако все пак купувачът се усети, магазинерките обясняват, че са забравили да сменят етикетите с оправданието, че са прекалено заети и не са успели.

Двойната опаковка на стоката също е сравнително честа нелоялна практика. Тя се използва при предварително пакетираните продукти. Някои стоки са опаковани два пъти – когато махнем първата опаковка, виждаме отдолу втора – на долната има един срок на годност, на последната – друг. Намерението е ясно – производителят е подходил така, че да удължи изкуствено срока на годност на продукта. Това обаче не може да се случи и без участието на самия магазин или търговец, обясняват експертите. За подобни случаи експертите призовават потребителите да сигнализират Агенцията за безопасност на храните.

Напоследък, обидно към клиента, големи магазини пускат плодове и зеленчуци на промоция в наистина безобразен вид – омекнали и изгнили, за да припечелят от стока, която би трябвало просто да бъде бракувана. Така ни се предлагат краставици, чери домати и дори розов скъп домат, както и айсберг и марули, които изобщо не стават за консумация. Видът им в щайгите е лош, а на пипане зеленчукът е мек и прогнил. Чери доматите на промоция в кутия почти винаги са омекнали и разкашкани. Вероятно търговците ги намаляват, като се надяват никой да не отвори кутията и да не забележи в какъв кошмарен вид са плодчетата.

Когато плодовете и зеленчуците са насипни, ситуацията е една идея по-добра. Лошото качество се забелязва веднага, тъй като продуктите не са пакетирани и избирате от кашоните. Номерата с изтичащия срок обаче се прилагат и при сирената, млякото и соковете в кутии и бутилки.

Източник: Уикенд

 

2
Коментара по темата
2.
292
30.04.2024 11:57:12
До 1. Не мамят. Само измамно подвеждат. В Лидъл, например, етикетите с цените са наредени под продуктите на рафта, но се отнасят за подобни продукти на долния, които са значително по-евтини. Нормално мислещ човек не може да допусне малоумната логика /която всъщност е съвсем осъзната/ и пълни кошницата със стоки, чиито цени са до два пъти по-високи от тези, които той мисли, че са обявени. Иначе от веригата са ОК пред всякакви контролни органи, които "защитават" правата на потребителите. На мен, лично, това не ми пречи, защото кракът ми не стъпва в техен обект. И т.к. няма начин останалите да са по-коректни - и в обект на която и да е подобна верига.
1.
И ДА И НЕ
30.04.2024 09:40:00
НИКОЙ НИКОГО НЕ МАМИ.ПРОСТО НАРОДА Е ПРОСТ И НЯМА НИКАКВА ФИНАНСОВА КУЛТУРА.ВСЕКИ ГЛЕДА И НЕ ВИЖДА ТОВА КОЕТО Е НАПИСАНО.ОТ ГОДИНИ НЕ ПАЗАРЯ В ГОЛЕМИТЕ ВЕРИГИ.НАМЕРИЛ СЪМ СИ 2-3 ЛОКАЛНИ МАГАЗИНА КЪДЕТО ОТ ЕДИНИЯ ВЗИМАМ ЧАСТ ОТ НЕЩАТА ОТ ДРУГИТЕ ОСТАНАЛИТЕ.ВЪВ ВСЕКИ КВАРТАЛ ИМА ТАКИВА ИМА И ЗЕЛЕНЧУКОВИ МАГАЗИНИ КЪДЕТО ЗЕЛЕНЧУЦИТЕ НЕ СА ОСВЕТЕНИ ТАКА ЧЕ ДА НЕ МОЖЕ ДА ИМ ВИДИШ ИСТИНСКИЯ ЦВЯТ.НИКОЙ НАСИЛА НЕ ВЗИМА НА НИКОГО ПАРИТЕ.ПРОСТО ГОЛЕМИТЕ ВЕРИГИ ТАКА СА СЪЗДАДЕНИ ,ЧЕ ДА ТЕ ДЪРЖАТ ВЪТРЕ И ДА НЕ КУПИШ САМО ТОВА ЗА КОЕТО СИ ОТИШЪЛ.ЗАТОВА И ПРАВЯТ РАЗМЕСТВАНИЯ ЗАЩОТО ХОРАТА СЕ НАУЧАВАТ И ВЗИМАТ НЕЩАТА ОТ ТАМ КЪДЕТО СА ГИ ВЗЕЛИ ПРЕДИШНИЯ ПЪТ.НО КАТО НАПРАВЯТ РАЗМЕСТВАНЕ ПОЧВАШ ДА ТЪРСИШ И ВЗИМАШ ИЛИ ВИЖДАШ НЕЩО КОЕТО ТИ ТРЯБВА.ЗА ТОВА ХОДЯ СИ В КВАРТАЛНИТЕ МАГАЗИНИ И НЕ КУПУВАШ ИЗЛИШНИ БОКЛУЦИ
  Добави Коментар
За по-качествен секс: Мастурбирайте поне веднъж седмично Редовните физически упражнения също  подобрят качеството на интимния живот 5 техники за флирт, с които да накарате мъжа да ви хареса Ето кои са те 
Могат ли двама души с една и съща зодия да имат успешен брак? Дали астрологичните прилики са рецепта за вечна любов или вещаят катастрофа Леля ми прави този вкусен свинско-славянски гювеч, уникален е Ето я нейната рецепта
Владимир Путин с извънредно обръщение Говори към руския народ, но и не само Как можем да отслабнем и да избегнем увисналата кожа Пластичен хирург съветва да си набавяме много вода, докато отслабваме
Ще се шокирате какво се твърди за него Животът му е като от филм След 14 г. издирване: Намериха убиеца на камериерката Роза Мачокова Бездомникът Генчо ръгал 30 пъти с нож жената и я изнасилвал
Вдигане на акциза за алкохола е сред мерките за "саниране" на бюджета МФ иска да принуди и по-малките фирми да се регистрират по ДДС "Нефтохимик" се бори здраво в Турция, но... Грандът "Анкара" продължава напред в Чалъндж къп
Дъщеря й възражда най-големите й хитове 25 години след смъртта на певицата Румяна, песента „Kолко те обичам“ ще звучи с нов аранжимент Хвърли 7 бона за регистрационен номер с нейните инициали Софи Маринова ще кара нов скъпарски Мерцедес