Нов хит! Кражба на кола с работещ двигател
Ключови думи:
скъпи автомобили, кражби, нов хит, автоджамбази, Студентски град, автоморги, автомобилни части
Това каза днес по БНР
началникът на сектора за борба с кражбите на автомобили в СДВР Димитър
Машов. Само през последното денонощие неочаквано от щофьори в пешеходци
са се привърнали трима души. Откраднатите коли са луксозни и със
задвижване 4Х4.
Първият сигнал бил получен вчера малко след 17.30 часа, като изчезналата кола БМВ Х3 била открадната от "Студентски град".
Собственикът на "БМВ 530 xDrive" останал без автомобила си, докато придружавал близък до отделение в столична болница.
Оставен без надзор, но с работещ мотор високопроходим "Хюндай Санта Фе", се "изпарил" от столичния булевард "Скобелев" във времевия интервал между 20.40 и 20.45 часа. От полицията апелират хората да не оставят автомобилите си със запалени двигатели и отключени, докато пазаруват, защо улесняват максимално крадците..
"Оставят ги пред РЕП-ове, на спирки, докато затварят гаражните врати, след като изкарат автомобила, докато влезнат да си затворят гаража, и остават без автомобили...", казва Машов. Това се прави, за да се затопли бързо колата в студа или просто от мързел, като случаите зачестяват в най-студените зимни дни.
"Нашата практика показва, че не винаги са скъпи автомобили. Всеки автомобил може да стане жертва и всеки гражданин. На автокрадеца са нужни не повече от 10 секунди. Отваря вратата, качва се и потегля", описва Машов традиционния сценарий.
Ако колата не бъде намерена, собственикът обикновенно оставя и без обезщетение от застрахователя, защото при подаването на жалбата трябва да бъдат предоставени всички ключове на колата и нейните документи, които също често остават вътре в нея. Рядко кражбите са планирани предварително и автомобилите биват препродадени.
Най-често те се карат в депа за разфасоване и частите им потъват сред хилядите части в автоморгите. Не са рядкост и случаите, когато крадците се возят, докато свърши горивото, след което оставят колата непокътната.
Случаите на подобни кражби в световен мащаб, както и тези при които водачът бива изхвърлен от колата, са хиляди, което кара производителите на вземат мерки. Повечето марки предлагат като екстра системи за безключов достъп, при които не е нужно ключът да е в гнездото си, за да работи колата. Другото нейно удобство е, че вратите и багажникът се отварят с хващането на дръжките им и се заключват с натискане на бутон.
Това, както и запалването, става, когато излъчващия кодирани сигнали ключ или карта е в непосредствена близост до автомобила. Повечето коли, с такива системи, гаснат сами и включват алармата, няколко минути след като се отдалечат от източника на излъчване. Разбира се, не липсват и хора, които не се сещат да сложат ключа в джоба си и го оставят някъде в колата, което обезсмисля цялата инвестиция в системата. Добави Коментар