Забравете за Одрин! Тази дестинация е новият хит, а от понеделник започват грандиозните великденски намаления
От понеделник в Гърция свалят цените на великденски стоки. Намаленията засягат детските играчки и облекла, както и козунаците.
Министерството на развитието постигна споразумение с производители и търговци на великденски стоки за намаление на цените. Акцентът е върху подаръците за децата, включени с "кошницата на кръстника". Детски играчки, училищни пособия, детски дрехи и великденски сладкиши ще се продават на намалени цени, за да получат децата традиционните подаръци от кръстника.
От понеделник влиза в сила също намалението на хранителните стоки за великденската трапеза. Министърът на развитието Скрекас заяви, че при тази регулация на цената агнешкото месо може да поевтинее до 10 евро за килограм, а в момента е на цена до 15 евро.
Търговците на рибни деликатеси, които са изключително търсени в периода на постите, увеличиха значително цените. От съюза на потребителите съобщават, че изключително скъпи са плодове и зеленчуци.
В същото време финансови екипи проверяват търговските магазини за качество и цени на стоките. За седмица няколко търговски вериги са глобени с 1,5 милиона евро за фиктивни намаления и много високи цени на стоки от първа необходимост, съобщи министър Скрекас.
Флагман работят в нова ДПСкооперация и ПРЕписват 1към 1 с Блиц
по пътя на логиката Флагман е ДПС Герб партиен сайт рупор на Шиши и Боко
2+2=5
Таксата за кацане на международни полети се вдигна с 20%. Повишени са с различен размер и всички останали такси. От "Фрапорт" посочват пред "Дневник", че това се налага за покриване на нарастващите разходи, които се увеличиха драстично през последните няколко години. "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" АД предложи увеличение на летищните такси, тъй като летищните такси (в сила до 14.04.2024 г.) не покриват разходите му за регулираните авиационни дейности", допълват от там. Позовават се на европейска директива от 2009 г. за летищните такси, която предвижда определянето им да е обвързано с разходите и недискриминация. "Тези критерии са заложени и в концесионния договор и "Фрапорт" ги следва", посочват от там.
Подчертават, че сравнението с други летища е условно, тъй като трябва да се вземе предвид комбинация от различни фактори, "но сравнявайки само летищните такси на заминаващи пътници, има летища от групата на "Фрапорт", както с по-ниски, така и такива с по-високи летищни такси от вече обновените на летище Бургас и летище Варна. Допълват, че сравняват таксите на други летища, подобни на двете морски, по отношение на местоположението, годишния трафик, сезонността и т.н. и че това сравнение е било взето при предлагането на повишението.
Допълват, че летищните такси имат пряко влияние върху решенията за разпределяне на капацитета на авиокомпанията, тъй като летищните разходи са ключов елемент от общите оперативни разходи за маршрутите, особено когато става дума за обслужване на мрежа от къси полети, като тази от Черно море. "Без подходящите летищни такси авиокомпанията разполага с ограничени възможности за разширяване на мрежата си", посочват от компанията.
Сравняването на летищните такси винаги се прави за кратки периоди, тъй като потребителското търсене на различните летища може да се различава драстично, както и наличието на политика и структури за стимулирането му. Забелязваме тенденция към непропорционално увеличение на летищните такси във Варна и Бургас и насърчаваме летищния оператор да работи към по-благоприятни условия за превозвачите, базирани на управляваните от него летища.
Казват, че правят регулярна оценка на стратегията си в България и за целия балкански регион, като традиционно анализират летищните разходи при анализ дали да бъде пусната нова линия. "Ангажирани сме да продължим да развиваме мрежата си в региона, но тревожната тенденция към увеличаване на летищните такси във Варна и Бургас може да ни принуди да коригираме настоящия си подход", казват те на свой ред.
Сравняването на летищните такси винаги се прави за кратки периоди, тъй като потребителското търсене на различните летища може да се различава драстично, както и наличието на политика и структури за стимулирането му, обясняват от компанията. Също отчитат, че има "тенденция към непропорционално увеличение на летищните такси във Варна и Бургас" и насърчават летищния оператор да работи към по-благоприятни условия за превозвачите, базирани на управляваните от него летища.
Традиционният превозвач "България ер" изпълнява полети целогодишно до Варна - по няколко на ден, а в Бургас те са само през лятото - тази година те започват от началото на юни. В миналото националният превозвач известно време лети по трасето София - Бургас - Варна. От отговорите до "Дневник" се разбира, че засега няма планове да се възобнови подобен маршрут.
Новите такси вече са в действие
"Във време, когато по-голямата част от Европа се радва на повече възможности за пътуване с рекорден трафик, Бургас и Варна ще видят по-малко маршрути, загуба на свързаност и ще страдат от по-малко входящ туризъм", подчертават от превозвача.
За да расте авиокомпанията на тези места, концесионерът трябва да представи намалени летищни такси и да създаде конкурентна авиационна среда, посочват от превозвача до "Дневник". "В противен случай може да се примири с подобна реалност, наблюдавана на много други летища на Fraport като Любляна и летище Франкфурт, които възстановиха предстоящото лято 82% и 66% от трафика си отпреди пандемията. Сравнете тези летища на Fraport с Дубровник, който ще нарасне до 111% от нивата на трафик отпреди COVID това лято благодарение на рекордния растеж на Ryanair - подкрепен от нашата нова база с 2 самолета там", пишат от "Райънер".
Само дет не разбрахме градЪ
Ама нищо безтуй няма купуами