Обсъждаме етажен паркинг под или над пазара „Краснодар” в Бургас
Пламен Димитров е управителят на Общинското предприятие „Транспорт” към Община Бургас. Говорим с него за бъдещите промени в Синята и Зелената зона в града, за платеното паркиране като цяло и за етажните паркинги.
- Г-н Димитров, какви са мотивите Зелената зона в Бургас да стане целогодишна?
- Основното ни съобръжение са исканията на живущите в района. Това предложение е ръководено изцяло и единствено от желанията на хората, които споделят, че има наистина сериозен проблем с паркирането.
- Ще има ли промени в периода на действие на Зоните за платено паркиране?
- Зелената зона ще работи с лятно и зимно работно време. Лятното ще е от понеделник до неделя, от 11 ч. до 20 ч., както е било досега. Причината за това е, че зимата районите не са толкова натоварени и затова тя ще функционира от 9 ч. до 19 ч.
- Сам казахте, че районът не е натоварен през зимата. Защо тогава се налага въвеждането на целогодишна работа на зоната?
- Когато на 30 септември престане да работи Зелената зона, всички коли, които са в съседство в Синята зона, се местят и настава хаос.
- В подзоните на Синята зона ще има ли промени?
- Предлагаме обединяване на голяма част от подзоните в по-големи такива. Към момента в Синята зона има 28 подзони. Те ще бъдат намалени до 9. В Зелената зона са 6 и те ще станат 4. Така наречената „Хибридна зона” изцяло преминава в обхвата на Зелената зона и тя ще има същото работно време, което описах преди малко. Любопитна добавка към всичко това е, че паркоместата край Турското консулство, където сега зоната е Синя, ще влязат в обхвата на Зелената зона, тъй като там са в непосредствена близост до Морската градина и плажа и през лятото има голямо струпване на автомобили.
- Промените в подзоните означават ли, че хората със стикери ще имат по-голям избор за това къде да паркират колите си?
- Точно това е целта ни. Затова зоните се обединяват. Съобразихме се този път зоните да се разделят от големи улици и булеварди.
- Ще има ли разлика в цената?
-На този етап не е предвидено при почасовото паркиране. Притежателите на стикери в Зелената зона в момента плащат 25 лв. за първа кола. Това са по 5 лева на месец. Същата е и сумата за Синята зона. Когато обаче Зелената стане целогодишна, вместо да работи 5 месеца в годината, тя ще работи 12. И съответно цената ще бъде приравнена на 5 лв. по 12 месеца или 60 лв. годишно. Това ясно е описано в докладната и в предложението ни. Увеличение има, но то е заради увеличението на времето. Почасовото остава 1 лв. на час.
- Какво се случва с идеята за червената зона?
- Идеята още стои на дневен ред и най-вероятно също ще бъде реализирана. Но тъй като от различните политически формации в града излязоха най-различни предложения, сега се провеждат обсъждания, за да открием най-работещия вариант.
- При положение, че ще има толкова много зони за платено паркиране, е редно да има алтернатива.
- Към момента администрацията започна да работи по проекти за евентуално изграждане на етажни паркинги. Обследват се определени парцели, които са публична общинска собственост. Провежда се и анкета с живущите в тези зони. Основният въпрос е колко и какви паркинги биха предпочели те. Евентуално ще се пристъпи към изграждането на такива съоръжения.
- Може ли да бъдете по-конкретен. Кои места се обследват?
- Както знаете, проектира се паркингът на ул. „Ген. Гурко” да стане двуетажен. Отскоро в администрацията се говори, че под целия парцер на пазар „Краснодар” може да се изгради подземен паркинг на 2-3 нива и спрямо исканията на живущите ще се прецени къде да бъде поместен пазара - на най-горното или на най-долното ниво. Той се запазва, но под него или над него се изгражда паркинг. Има няколко парцела общинска собственост по ул. „Дебелт”, които също са подходящи за такива проекти. А добрата новина е, че първият етажен паркинг скоро ще е реалност. Той ще се намира в жк „Зорница”, в близост до новата детска болница.
*В интервюто са използвани въпроси и от други медии