Разрешената скорост за електрическите тротинетки в Бургас става 13 км/час?
Разрешената скорост за електрическите тротинетки в Бургас да стане 13 км/час. Това е една от премените, които се очаква да бъдат приети. Новите по-строги правила за карането на електрически тротинетки в градски условия ще бъдат обсъдени на предстоящата сесия на Общински съвет, а пред бТВ началникът на сектор „Пътна полиция” при ОД на МВР – Бургас гл. инсп. Пламен Николов каза, че от началото на годината нарушенията на водачи на електрически превозни средства са 36.
Целта на контрола не е санкцията, а по-скоро превенцията, за да не допуснем инциденти при водачи на такъв тип превозни средства и пешеходци“, допълни той.
Полицията в Бургас пак погна тротинетките в пешеходните зони
Причината за промените са зачестилите жалби от граждани, обясниха водещите на „Тази сутрин“. В същото време, преди летния сезон, полицията засилва контрола в пешеходните зони.
„Със затопляне на времето се увеличи и броят на хората, които се придвижват с електрически тротинетка. Нараства обаче и броят на жалбите от гражданите. Това предизвика част от общинските съветници да предложат нови правилата за използването на тези превозни средства в градски условия“, обясни кореспондентът Лора Стаматис.
Общински съветник от ГЕРБ иска по-строг контрол за тротинетките в Бургас
„Разрешената скорост в момента е до 20 км/час, но ще има промяна в наредбата и се позволява до 13. Няма как да се изпълнява това изискване с моята тротинетка, защото ограничението е 20 и като натисна скоростта, вдига толкова“, каза пък Борислав. Той е един от младите хора, които се придвижват с електрическа тротинетка в града. Ученик е във Френската гимназия и използва двуколката, за да ходи на училище.
„С помощта на община Бургас миналото лято започнахме една разяснителна кампания за правилата за движение от водачи на индивидуални електрически превозни средства. Тази година продължаваме със същата кампания“ , казва гл. инсп. Пламен Николов.
Той предупреди, че за управление на електрическа тротинетка в пешеходна зона глобата е 50 лв.
Лекари пък предупреждават и за опасността от неразумното каране и неспазването на правилата. Десетина души са били лекувани в болница миналото лято. Имало и такива с наранявания на черепа.
Една от целите на новите наредби е по-специално за тротинетките под наем, каза пък Йордан Вълев - член на Транспортната комисия в Общински съвет - Бургас .
„Стремежът ни е да обясним на младите хора къде не могат да карат и какви мерки за безопасност да спазват. Ще засилим контрола и над операторите, за да не са захвърляни под улиците“, добави той.
Направо Емили Тротинетката все едно слушам.
С закон трябва да ги забранят.
Една дупка и са чао тея модерни малоумници.
В Закона за движение по пътищата и в Правилника ясно и конкретно е указано къде, как и при какви условия трябва да се движат велосипедите !
Ако има велоалеи , се движат по тях, ако няма се движат на 1 м.от бордюра или банкета , указано е как трябва да бъдат облечени и оборудвани със светлини, къде и как имат предимства или нямат !
У нас, не само в Бургас , тъпотията възникна с непонятните "велоалеи" , начертани по тротоарите, често без да има останало място за пешеходци...Заради приумицата на някои общинари, които "усвоиха" едни пари!
В момента някой се опитва да вкара в пътя нещо, което е "ни риба , ни рак"!
Поредната проява на управленско безсилие
Дечица на тъпи лекета, на няма 2 годинки, които едва вървят, и те се чекнат на тутунетки! Не че съм против естествения подбор, но той не действа достатъчно бързо, а междувременно биват постоянно стресирани, ранени и убити невинни хора! Няма едно място в града където можеш да ходиш спокойно! Нито едно! Нито по тротоари, нито в паркове, нито в пешеходни зони, НИКЪДЕ, благодарение пак на любимата "смарт"-сити, не само безполезна, но страшно ВРЕДНА община! Та сега добавиха и още стотици колела, понеже адът в морската градина не е достатъчно горещ!