Бургазлия с екзотично предложение за Синята зона, старите собственици да паркират с приоритет
Синята и зелена зона в Бургас да се преосмисли и преработи по такъв начин, че да е в полза на живущите на конкретните места и плащат стикери, а не да обслужва тези, които отскоро имат имоти на адрес или тези, които просто се възползват от работното време на платеното паркиране. Това в общи линии предлага бургазлията Г.А., който живее в центъра на града и се оплаква от това, че място за паркиране няма.
„Трябва да се направи регистър на живущите по документ, дата на издаване, регистрация на автомобил в зоната и да се ползват с предимство тези, които са се регистрирали както по имот, така и по съответна зона. Те трябва да имат предимство пред тези, които току-що са се регистрирали. Не може някой, който е закупил имот през 2024 г. и притежава автомобил, да си закупи стикер за съответната зона и да е по-привилегирован от тези, които живеят на местата от 25 и повече години. Места НЯМА”, пише Г.А. в свое писмо, адресирано както до Общинския съвет, така и до кмета Димитър Николов.
Той призовава да бъдат въведени мерки и да се осигури възможност за паркиране по местоживеене. Според него трябва да се направят нови паркинги в района, да бъдат многоетажни и функционални.
Проблем с паркирането в Бургас има не само в центъра и не само там, където има синя и зелена зона. На места е обичайно и считано за „нормално” да се търси паркомясто в продължение на 20-30 минути, тъй като след 19 ч., когато свърши работното време на платеното паркиране, в зоните спират автомобили, чиито собственици не живеят на конкретните места. Проблемът се задълбочава и от служебните коли и дори бусове, които масово паркират след 19 ч. в обхвата на зоните.
Предложението на Г.А. звучи абсурдно за изпълнение. Това, което той дава като идея, несъмнено ще доведе до конфликти, защото пред закона няма значение дали някой живее на дадено място от 25 години или от 25 часа, стига имотът да е негова собственост. За съжаление заплащането на стикер за синя зона не дава гарантирано място за паркиране и това също е проблем.
В този смисъл обаче доста по-рационално би било изпълнението на друга концепция, смятат бургазлии. Ако вземем идеята на Г.А. и я преразгледаме, можем да достигнем до интересна хипотеза. Приемаме, че проблемът с паркирането в зоните идва от т.нар. „пришълци” - хора, които не живеят на адресите, където оставят автомобилите си след работното време на зоните. Ако това е така, то може би е редно в тези часове на местата да могат да паркират САМО собственици на автомобили, които имат жилищна регистрация по адрес. По този начин ще се реши проблемът както със служебните автомобили, които „завладяват” празни места вечер, така и с липсата на паркоместа. Възниква обаче въпрос: А какво става с хората, които желаят да оставят автомобила си в центъра на града след работното време на синята зона?
Отговорът отдавна е даден с опит от чужбина - построяват се достъпни етажни паркинги, като този на ул. „Ген. Гурко”.
Въпросът обаче е, че всичко това са хипотези, тъй като има едно неизвестно в цялата ситуация - как хората ще свикнат на това нововъведение и колко точно ще е негативна реакцията им. В известна степен това означава, че решението на проблема с паркирането се свежда до политическа воля, а че ползата от Синята зона става все по-малка с всяко разширение на обхвата тепърва ще започва да става очебийно.
2. На адрес да се издава макс 1 разрешително за 1 автомобил.
3. Разрешителното да се заплаща всяка година.
4. За нови жители да се състави списък за чакащи.
Някой да му направи...
Някой да му построи...
Пак ще напиша това което повтарям от 2015-купувайте гаражи и паркоместа...
По-евтини няма да станат...
Ще дойде момент когато в града ще влизат коли,чиито собственици имат гараж...
Другите ще ги оставят,преди 5-ти километър,сега е ,,Хоризонт" може и чак Айтос.
Да не говорим че някои нови жители допринасят с работата си много повече от него за града.
ОБЩИНАТА ИМА ПРОБЛЕМ С КОЙТО НЕ МОЖЕ ИЛИ НЕ ИСКА ДА СЕ СПРАВИ.
Радой Ралин навремето май правилно беше написал : Хайде качете се по тротоарите , щото идват колите на Другарите !
А както е всеизвестно , тъкмо децата и внуците на Другарите са най-старите Бургазлии в ЦГЧ !
Когато се въвежда зелената зона си отивам на село ,изчаквам да изтече зелената зона през септември и си паркирам после в зелената зона .
Така не плащам синя зона , пак ви надхитрих , а кмете ?
3 статия и всички коментари са за проблеми като :
- Служебни коли в жилищни зони
- Без синя зона събота и неделя
- Ранния времеви обхват на синята зона
- липса на контрол от страна на служителите на синя зона, дори след подадени сигнали за нарушители
Призовавам всички отговорни лица, да си вършат работа за която са поставени и повече се вслушват в съветите и забележките отправени към тях вече многократно
Мястото в гаража или в двора и мястото на улицата , защитено от табелката, че това е гараж или изход и ако посмееш да паркираш там, ще те вдигне паяк!
Да не говорим, че има дворчета или гаражи, които години наред не са ползвани като такива, но табелката си стои!
С два чифта м*де ли се чувствате, като сте "стар" собственик?
п.с. Гражданино Г.А., с цялото ми уважение - яжте му главата. :)
Данък за втора кола, няма как да се увеличи. Дискриминационно е. Няма как да накажеш някой, за това, че притежава нещоне повече!!!
По скоро, нека се вдигне данъка на МПС, над 10 г, да кажем. Тук ще стъпват на еко нормата и няма да е дискриминация!!!!
Имам 2 автомобила, единият е на 1 г, другият е на 6 г. Съгласен съм, след 4 г да плащам повече за старата кола!!!
Защо хората от централна ,братята,възраждане, лазур плащат за да паркират пред домовете си , а тези от славейков,зорница,изгрев им правят постоянно нови паркинги и паркират безплатно където си искат
Защо плащаме да пълним касичка на директорите от синя зона и да правим ремонти на комплексите , а в центъра няма даже нова боя сложена пт десетилетие за тая зона?
Моля, да напишете статия с примерно заглавие:
"Читатели на медията искат промяна в Наредбата за общественият ред в града",
като с нея се забрани СЛУЖЕБИ АВТОМОБИЛИ да нощуват на паркинг на блок или кооперация.!!!!!
В Наредбата, и сега има забрана за определен вид МПС да нощуват пред входове. Единствено, трябва да се допълни нормата!!!!!!
Така, служебните автомобили на търговски представители, склададжии, доставчици и т.н. веднага ще се разкарат. Тези хора, едва ли изкарват месечно поне 2000-2200 лв, чисто, за да имат възможност да плащат и за служебната и за личната кола. Ето, по този начин ще олекне малко на живущите, където има зона.
Гаранция, че статията ще убие с брой коментари!!!
Хайде да видим мнението на бургазлии!!
Удри бачо Илия!