Домашните по математика вредят на децата
Може би кошмарът на повечето родители, чиито деца вече ходят на училище, се нарича – домашна работа. А ако задачите са свързани с предмета математика, то хаосът, напрежението и семейните скандали са в кърпа вързани.Може би кошмарът на повечето родители, чиито деца вече ходят на училище, се нарича – домашна работа. А ако задачите са свързани с предмета математика, то хаосът, напрежението и семейните скандали са в кърпа вързани.
Безспорно математическите задачи са трудни за децата и заради това и у дома имат нужда от помощ. Международен екип от учени от Австралия и Канада установи, че в някои случаи домашните по математика носят повече вреда, отколкото полза за обучението на учениците. Изследването е публикувано в British Journal of Sociology of Education (BJSE).
Експертите са установили, че тестовете по математика, които са твърде трудни за работа у дома, обезсърчават децата да учат. В някои случаи детето не може да се справи със задачите дори с помощта на родителите.
„Домашната работа отдавна е призната като практика, която подобрява ученето на децата и подобрява академичните им постижения.
Но когато дадена задача е твърде трудна за ученик, дори и с родителска подкрепа, човек се чуди защо е зададена като домашна на първо място“, каза старши преподавателят по математика в Университета на Южна Австралия Лиза О'Кийф.
Констатациите на учените се основават на проучвания на семейства на ученици на възраст 7-9 години, живеещи в Канада.
Изследователите отбелязват, че неспособността на родителите да помогнат на децата с домашните по математика често се дължи на факта, че възрастните са били обучавани по предмета с помощта на други системи. Поради това могат да възникнат различни конфликти между поколенията.
Освен това невъзможността да завършите задача дори с подкрепата на мама и татко може да има дългосрочно въздействие върху академичните постижения на детето и стремежите му за кариера. Да не говорим това колко смазва самочувствието му. / jenata.blitz.bg