Атентат ли е довел до срутването на моста в Балтимор? Корабът на Сергей замесен и в друг инцидент
Корабът, причинил срутването на моста в Балтимор, е бил замесен и в инцидент в пристанището на Антверпен, Белгия, през 2016 г. Тогава той се удря в кея, докато се опитва да излезе от терминала на пристанището в Северно море, съобщава Нова телевизия.
Междувременно обаче в руските телеграм канали се появи информация, че капитанът на плавателният съд, който е украинец на име Сергей, предвидливо преди сблъсъка с подпората, на която се е крепяла конструкцията, е съобщил за неизправност в управлението на кораба. Затова и версията за терористична атака на този етап от разследването не се разглежда. Така се оказва, че мостът просто е паднал сам и виновни няма, коментират блогъри.
Руското издание МОЛОТ пък цитира президента на САЩ Джо Байдън, който е казал на пресконференция, че много пъти е минавал през моста с автомобил и с влак. Железопътна линия обаче на срутилото се в реката съоръжение, е нямало.
Междувременно стана известно, че телата на двама души са извадени от червен пикап, който се е намирал под срутения мост "Франсис Скот Кий" в Балтимор.
Осем строителни работници са били на моста, когато товарният кораб се удари в него на 26 март, съобщи Би Би Си.
Двама от работниците са спасени още същия ден, но издирването на останалите четирима продължава - всички те са смятани за мъртви.
Спасителни екипи работят по отстраняване на опасните материали, а на мястото на инцидента работят следователи.
До момента са известни имената на четирима от шестимата загинали при срутването на моста.
Полицията на щата Мериленд идентифицира Алехандро Ернандес Фуентес, 35 г., и Дорлиан Рониал Кастийо Кабрера, 26 г., като двамата работници, извадени от водолазите от вътрешността на пикапа. Фуентес е роден в Мексико, а Кабрера е от Гватемала.
Водолазите вече не са в състояние да се движат безопасно във водите заради бетона и отломките, открити в реката. В момента те използват сонарно сканиране и смятат, че превозните средства, в които може да има други тела, са заклещени.
Самият товарен кораб е стабилен, но на борда му има над 1,5 млн. галона мазут и смазочни масла.
На борда са се намирали и около 4700 товарни контейнера, включително 56, които са съдържали опасни материали.
Междувременно стана известно, че правителството на президента на САЩ Джо Байдън ще отпусне 60 милиона долара на щата Мериленд за дейностите по възстановяване на моста "Франсис Скот Кий", рухнал преди дни след удар на кораб в него, предадоха Ройтерс и БТА, като се позоваха на американското Министерство на транспорта.
"Средствата, които днес отпускаме в спешен порядък, ще помогнат на щата Мериленд да предприеме най-неотложните действия, след което ще бъде предоставен допълнителен ресурс за продължаване на работите по възстановяване и реконструкция на моста", заяви ведомството.
Сумата беше поискана вчера от губернатора на щата Уес Мур, а Министерството на транспорта на практика я одобри само за часове, което е необичайно бърз срок, като се има предвид, че обикновено процедурата трае с дни, отбелязва Ройтерс.
Във вторник президентът Байдън обяви пред репортери, че федералното правителство на САЩ ще направи всичко възможно необходимите за възстановяването на моста пари да бъдат осигурени час по-скоро.
Мур уточни, че поисканите 60 милиона долара ще отидат за разчистването на останките от моста така, че да може да започне построяването му наново, за което ще са необходими още средства.
Въпреки това губернаторът направи уточнението, че сумата от 60 млн. долара може да се окаже недостатъчна, тъй като оценката на щетите от случилото се все още не е завършила.
По първоначални прогнози на компанията за анализ на икономическото планиране и ефекти ИМПЛАН цялостната цена на реконструкцията на мостовото съоръжение, която най-вероятно ще бъде платена от федералното правителство, ще възлезе на 600 млн. долара. Но представители на федералното правителство са казали пред конгресмените от щата Мериленд, че разходите може да нараснат до най-малко 2 милиарда долара, съобщава изданието "Хил", като се позова на запознати.
Във вторник плаващият за Шри Ланка под сингапурски флаг огромен контейнеровоз "Дали" загуби тяга и управление и се удари в една от носещите опори на моста.
Ударът причини почти незабавното рухване на съоръжението във водите на река Патапско. Четирима души загинаха, а други двама са в неизвестност, но се предполага, че и те са загубили живота си. Злополуката наложи затварянето на важни коридори за корабплаване и на пристанище Балтимор, което е едно от най-натоварените по Източното крайбрежие на САЩ.
Валогенераторът веднъж е генератор, друг път е силов електродвигател, когато се налага!
По тази причина е и движител!
По-надолу май пак ти пишеш, че при авария се включвал АДГ, но абревиатурата е Автоматичен Дизел Генератор!Не се ли усещаш каква недомислица си написал-ДИЗЕЛОВИТЕ генератори вече не се ползвали, ползвали се такива на мазут!? Да знаеш какво точно е "дизел"?
Всеки ученик от 7 -ми клас знае, че всеки генератор може да бъде и електродвигател !
Затова тази система се ползва веднъж за произвеждане на ток , когато кораба е на ход и ползва мощността на вала на главния двигател, а друг път се ползва като електродвигател, свързан със същият вал, за задвижване на винта, като тока си получава от агрегати - генератори...А главния двигател може и да не работи!
Дори може и от акумулаторен комплекс, какъвто се оказва , че на този контейнеровоз имало!
Ако твоята компетенция стига дотук по-добре никога не се качвай на кораб!
Възможно е и въпросния украински капитан да не е бил напълно наясно, също като теб,кое на кораба му се явява движител и кое -не !
И резултата е ясен!
А за коментара ти какво е бушон, какво е автомат и какво е групов прекъсвач, нямам думи !
Това в ССУМОР-а ли сте го учили!?
С две думи ти бъркаш валогенератора с динамото на велосипеда си !
Впрочем, предупредих те, да не си играеш със плюсовете и минусите, евтинко е !
№20 Много ти са оъркани понятията, но определено не си морско лице!
Валогенераторът ГЕНЕРИРА електроенергия, за това не е движител!
Дизелови генератори поне от 30 години не се ползват, поради икономически причини! Генераторите се захранват с мазут!
Миш-маш с понятията ти, което показва ниска компетенция!
Този Контейнеров не е електроход, не е пасажер!
Запомни ВАЛОГЕНЕРАТОРЪТ не е ДВИЖИТЕЛ, поне не се излагай като кифладжия!!!
"тъпи, прости " "ва издумкам от зад" "тъпата ти куфалница"
" тъпи многознайко" "Ти тъп ли си"
" при мучовците"
Научих много неща от вас ,ако използвам вашите думи много ще ми е интересна реакцията ви !
Щом конспирациите стигнаха до новинарски сайт - закривай
хахах
Видимо е, няма как за 2 минути 10 човека да са ти харесали коментара !
Колкото до неграмотната ти терминология , валогенератора е двигател(най-често дизелов, защото тръгва по-бързо), куплиран с генератор, който произвежда ток за електромотор , който пък задвижва вала/винта на кораба!
Та защо си решил , че валогенератора не е "движител"?
И по-леко с определенията и обидите, аз досега нещо да съм те обидил или засегнал на знания или познания?
Сега вече си го позволявам, ти го заслужаваш!И не можеш да бъдеш никакъв морски с тези нерви, а си за кея на Созопол, при мучовците!
Какъв дизелов валогенератор бре паляк?
Дори и агрегатите са на мазут, това не ти е РК!
Валогенератора не е движител бе тъпунгер!!!
Главният двигател предполагам не е реверсивен, а с СРР!
Много Лодкари, много диван специалисти се изказвате като последна инстанция...
Ако си морско лице, би трябвало да си наясно, че националността на капитана има голямо значение, особено при тази девалвация на палубна команда и събирането от кол и въже екипажи!
От валогенератора ще да е, който по принцип е дизелов, а главната машина е на мазут, защото на борда имало 1,5 млна литра мазут!
А и този тип кораби, с валогенератор ВИНАГИ при маневра са на него, на валогенератора и това изобщо не е за икономия!
Никой не прави маневри в пристанище с такъв тонаж кораб на главен двигател!
Виж, като излязат в канала /фарватера, там вече може!
А може пък белята да е станала при включването на главния двигател, хайде да не гадаем !
А кои капитани по националност са добри и кои са лоши, са общи приказки, нали точно предците на италианските капитани са открили половината свят!
Македонец е синдром.
На всеки атлантист фоZтата
има ДНК от ром.
Човек може и да поназнайва нещо от някаква материя и пак да си е тъп, схващаш ли?
Ало №12-Лодкарчето, бушони има в тъпата ти куфалница!
Не съм го гледал контейнеровоза какъв тип задвижване е, но предполагам е с СРР и за икономия е на валогенератор дори при маневра, но това са ситуационни решения, които са описани в корабните дневници и компютърния протокол.Предполагам икономията е причина за black out при паралел на валогенератора и 1 или 2 агрегата, но може и да е нямало агрегати, а само валогенератор!
Истината е някъде там, но украинец капитан е най-лошата ситуация, след италиански капитан! Факт!
Да не би да са на един бушон?!
Та там стана дума, че 5 минути преди това, се получава първият срив на ел, захранването, после втори и т.н.
Там стана дума и че само 50 секунди преди сблъсъка , пилота (?!?) нарежда да се спусне лявата котва .
Тя, разбира се , не може да спре 116 хиляди тонен кораб,да спре моментално , когато се движи с 8 възела , но въпреки това рязко е забавила движението до момента на удара...
Ако я бяха пуснали 3 минути по-рано, можеше и да завърти кораба наляво и да избегне сблъсъка !
Но засега разследването още не е стигнало до "какво щеше да стане , ако...?"
Засега се уточняват факти!
Капитана, при качването на лоцмана на борда , извършва нещо като "мини-ритуал" с който нарежда на рулевия да слуша командите на лоцмана !
На много кораби, обаче, се практикува и реда по който лоцмана казва на капитана какво да се прави, а капитана нарежда на хората си !
Това , за да се избегнат криворазбрани команди и указания!
Има си един обширен и подробен Правилник (МППСМ), който се спазва по целият свят!
Пилоти, лоцмани и влекачи са спомагателен персонал, капитанът носи цялата отговорност, той дава команди на рулевите и отговорността е изцяло негова!
Украински капитан е диагноза за некомпетентност!
Определено е бързал за да влезе в график и да заработи допълнителен бонус за което!
Какъв заден ход, какви простотии.... вижда се че е блокирало управлението на кораба, защото са включили и двете рулеви, това е типична капитанска грешка, която е диагноза за много измислени капитани!
Видно от видеото заснето инцидента,корабът на два пъти получи срив в електрическата уредба, което води до моментна загуба на управление и възможност да се включи главен двигател на заден ход.
За последните години Америка е станала по-богата, по-сигурна, с по-малка престъпност и почти без безработица.
За разлика от "най-голямата" и "великата" рашия, дето я управляват на-големите крадци в Историята!
;)
Пп: внимавайте като летите с Боинг