Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Как „Фрапорт“ се опита да вземат стотици хиляди от общините в Бургаско за реклама

Последната публична среща на концесионера с местната власт се проведе точно преди година, когато от "Фрапорт" се опитаха да убедят кметовете, че целогодишните линии са твърде скъпи за тях
Ключови думи: новини, Иван Алексиев, Фрапорт, Бургас, летище Бургас, Фрапорт

Морските общини от Южното Черноморие и концесионерът на летището „Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт“ АД преди 4 години анонсираха създаването на фонд за подпомагане на полетите.

Идеята на пръв поглед беше много добра – всяка община да внася членски внос, за да се стимулират полетите извън активния сезон. Таксата бе по 1 лев на жител. Т.е. – всяка година би трябвало да се събират по минимум 300 хил.лева.

В бюджетите на общините в първите години бяха заложени тези средства, но те така и не се превеждаха към фонда, след което финансистите изобщо спряха да ги предвиждат, което бе изненадващо. Така и не стана ясно къде се е скъсала нишката.

Още повече, че общините в област Пловдив директно копираха модела и той заработи ефективно при тях.

Днес стана ясно защо този т.нар. фонд изобщо не е заработил. Кметът на Поморие Иван Алексиев съобщи на пресконференцията си пред бургаски журналисти, която Флагман.бг предава на живо (ВИЖТЕ ЦЕЛИЯ ЗАПИС ТУК), че всъщност тези средства не били за „закупуване“ на линии, а за реклама на дестинациите.

Кметовете били поставени пред свършен факт – да дадат чековете на концесионера на летището и той по свое усмотрение да развие някаква рекламна кампания. В допълнение от „Фрапорт“ се опитали да регистрират сдружението със специално подбран борд и силно влияние на концесионера.

„Ние, кметовете, не се съгласихме и спряхме регистрацията, защото в този фонд се разчиташе единствено на парите на общините и не за „закупуване“ на линии, а за реклама. Заради това моето предложение сега е да създадем СНЦ „Фонд за развитие на летище Бургас“, в което да членуват 13-те общини от Бургаска област, плюс Сливен и Стара Загора, които също изявиха желание“, каза Иван Алексиев.

Днес той представи концепцията си, която може да осигури до 5 дестинации през зимата до бургаския аеропорт. До края на работния ден нямаше реакция от концесионера, а такава се очакваше, най-малкото, за да покаже дали компанията е готова да се включи във фонда.

Иван Алексиев още преди 20-ина дни призна, че се чувства излъган от мениджмънта на „Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт“ АД, защото те обявили пред кметовете от Бургаска област, че нискотарифните превозвачи „Райънеър“ и „Уизеър“ искали по 500 хил.евро за разкриване на редовна линия, а цената се оказала – 200 хил.евро. Поне толкова плаща летище „Пловдив“. Според Алексиев това било съвсем умишлено - за да бъдат отказани от идеята за целогодишни полети.

Заради това общините настояват те да водят преговорите с авиокомпаниите, а не да разчитат на посредничеството.

Иван Алексиев намекна, че последният опит да се търси сътрудничеството на „Фрапорт“ е завършил катастрофално. Преди около година били проведени експертни разговори с турските авиолинии, които искали да кацат в Бургас целогодишно. Желанието било за полети всяка седмица. След разговорите с концесионера на летището обаче турските авиолинии били насочени към Варна, откъдето от няколко месеца летят редовно.

На българо-турския форум в петък обаче станало ясно, че Търкиш еърлайнс все още имат интерес към Бургас, разказа Иван Алексиев. Ако им бъде дадена зелена светлина, те са готови да стъпят и на Южното Черноморие.

Вижте повече във видеото:

 

 

32
Коментара по темата
32.
Марко
12.03.2024 11:16:59
Защо общината в частност данъкоплатците да плащат ,хотелиерите ресторантьорите да участват в този фонд и да се договарят с концесионера на летищата..6
31.
ДО 25
12.03.2024 08:45:41
браво...много добре казано...време е държавата да с енамеси и да си вземе летището
30.
Да де "инсайдер'
11.03.2024 23:27:47
Ама професионалистите къде са? Някое име на професионалист? Че само слушат хората за разни професионалисти офисни мишки, но ефект от руда им -0
29.
Инсайдер
11.03.2024 23:12:04
До 27:
Колега, да оставим Фрапорт настрана. Желанието за полети е редно да е стъпило на някаква база - анализ, прогноза, оценки за потенциала да се пълнят самолети. Т.е. нещо по-солидно и убедително от 'вероятно', 'предполага се', 'все пак'. Обикновено това се прави от професионалисти, а не от местната власт, но знам ли ...
Засега летищната дискусия е на ниво wishful thinking - няма начин да не е както ни се иска.
28.
Някой си
11.03.2024 22:46:47
Фанариотите-мутрохотелиери искат само да лапат без да плащат......
27.
До 22
11.03.2024 21:42:58
Така е, прав си. Фрапорт ни докара дотам, че да се говори въобще да има полети. Вероятно в началото няма да са много и времето ще покаже, въпроса е да се отдели от Варна. Предполага се и че няма да са малко, все пак региона се е развил малко или много, няма логика да е имало пълни полети преди 4 години а сега да няма. Turkish airlines, Wizz и Ryan искаха полети но Фрапорт ги подгонен към Варна и Пловдив.
26.
Браво
11.03.2024 21:27:20
Ние ще поставяме условия на Фрапорт как да работи!
Браво, г-н Алексиев. Точно така е. Те са на наша територия и са само концесионери. Точно така, нека те да се съобразяват с нас.
25.
Алоу!
11.03.2024 20:56:48
Вие чувате ли се? Това е частен инвеститор, как община /и , ще им налива публични средства?
Да освобождават терена, да плащат неустойката и чао, пък щом не им е изгодно. Веднага ще се намери друг да заеме мястото им.
24.
hahahahahahah
11.03.2024 20:41:55
тъпи селски алчни кметове са прее ани и сега са на сра аани и реват. хахаха
23.
До 21
11.03.2024 20:33:52
Работя на летището. Защо не спрете да пишете глупости и да се излагате?
22.
Инсайдер
11.03.2024 20:27:21
Покрай борбата за повече полети не става ясно дали в екипа на въпросния кмет са правили анализ за потенциалния пазар - от/докъде, едно/двупосочен интерес, честота. Досега дискусията е по принцип и изобщо, т.е. добре е да има полети. Но няма индикации колко би било изгодно за да бъдат убедени оператори/авиолинии.
21.
Климбо
11.03.2024 19:56:36
До 12.Прав е номер 10,ако не знаеш,да ти светна- 95% от орУжието минава през Бургаският аеропорт,и почти 5% през Софийското.Така че не пиши дали е на наркотици!
20.
Батман
11.03.2024 19:42:03
Лъжите и манипулациите на Фрапорт вече са видни. Тук е нужна и разследваща журналистика за да се свържат всички тези факти със връзката между Фрапорт и ТИМ, нужно е още шум и осветляване, иначе всичко ще бъде заметено както централната власт отново се е скрила. Ако излязат наяве всички връзки със съответната фактология нито държавата, нито Фрапорт във Австрия ще могат да,си затворят очите. Анулиране на концесията по най бързият начин.
19.
Дедовия
11.03.2024 19:39:57
До 12
Пуша "шарена"Карелия. Наркотици съм виждал само по телевизията.
Дано не съм прав,само че всичко върви към това,което казвам.
18.
Иван
11.03.2024 19:39:33
Такава е заръката от горе . Прекратяват концесията ,,,,защото така или иначе летището е на загуба , и ТИМ взимат неустойки от Държавата и всимки са щастливи .... Е без простия беден данъкоплатец !
17.
Тя
11.03.2024 19:10:45
Браво на кмета на Поморие!
Но една птичка пролет не прави! Трябва повече натиск, шум и да се включат всички депутати от района!
16.
Пьтник
11.03.2024 18:57:59
Най-добре ТИМ да си вземат летище Варна. Фрапорт ,Бургас. Иначе не е лоша идеята на кмета
15.
ТОП ТОП
11.03.2024 18:47:26
Евала на Алексиев! Скочи на тимаджии!
14.
Професорът
11.03.2024 18:29:35
да се развали концесията
да се затворят магистрали и граници за натиск
13.
Сандо
11.03.2024 18:11:21
Фрапорт се изложиха трябва да си идат с добро.
12.
Да 10
11.03.2024 17:52:57
На какви наркотици си?
11.
jku
11.03.2024 17:50:44
Варненската групировка обаче се ползва с практически имунитет срещу наказателно преследване при всички власти. Особено нагло тя се разпореждаше с държавната собственост при правителството на Бойко Борисов. Както показа разследване на Биволъ, ТИМ и Борисов имат стари бизнес отношения още от 90-те, когато Борисов е наблюдаван от ЦСБОП като обект “Буда”. През 1995 г. антимафиотите разбиват фабрика за фалшиви цигари в Крайморие, която е собственост на Борисов, приятелката му Цветелина Бориславова и сикаджията Румен Николов – Пашата. Въпреки огласяването в медиите, случаят е потулен от бургаската полиция. По-късно Борисов и Пашата продават дяловете си на Иво Каменов от ТИМ, сочат архивните документи от Търговския регистър.
10.
Дедовия
11.03.2024 17:46:03
А партньорите от НАТО къде ще кацат? А оръжието от къде ще се товари?
База Атия, Летище Сарафово,Нефтено пристанище, Рафинерия , Турция е на час път...
Какъв туризъм,като от война се печели стократно повече?
9.
БургазлиЙ
11.03.2024 17:45:31
Че преговаряте директно с компаниите. Кой ви пречи?
И само да попитам кметовете - на какъв език ще преговаряте? Че някои от тях и български като хората не знаят.
8.
*********
11.03.2024 17:38:14
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
7.
*********
11.03.2024 17:27:49
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
6.
*********
11.03.2024 17:24:05
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
5.
5
11.03.2024 17:23:45
бай ганьо питай Бате ти Бойко
4.
Леле
11.03.2024 17:21:54
Като ги гледам на снимката каква детска градина са изпратили "Фрапорт", да Ви .. таковам и крупните инвеститори-концесионери
3.
Az
11.03.2024 17:18:29
ФРАПОРТ-ГНУСНИ ГАГАУЗКИ БОКЛУЦИ
МАРШ ОБРАТНО В ДУПКАТА ОТ КОЯТО СТЕ ИЗПЪЛЗЕЛИ
ИЗРОДИ НЕЩАСТНИ
ТИМАДЖИЙСКИ МАФИОТИ
2.
555
11.03.2024 17:18:18
Браво на поморийския кмет! Дано успее.
1.
Чипилски
11.03.2024 17:15:21
2018 райънеър откриха 7 дестинации от и до Бургас от 1ви март самолетите летяха пълно -пълно и имаше голям интерес. От компанията искаха да ги оставят целогодишно и такива бяха условията! Но октомври месец директорите от Варна им казаха че от ноември до април трябва да кацат във Варна и хората си прибраха багажа си зариха огъня.
На следващата година отказаха да възстановят линиите
  Добави Коментар
Бум в строителството! Първенци сме в ЕС Вижте статистиката Археологически проучвания започват край руенското село Трънак Те са необходими за реализацията на „Лупинг от Рупча до Ветрино”, обявен за национален обект
Решено: Пенсионер влиза в "Ергенът" 73-годишен мъж ще раздава рози в немския вариант на предаването за любовта Ученичка от Бургас блесна в Бразилия, открои се сред над 500 конкуренти Стефани Чучукова с 2 медала от световното първенство по шахмат
Скандал с "Гунди" Коренно различни мнения относно саундтрака на филма, певица може да съди Иван и Андрей Прокуратурата: Нямаме правомощия да извършим проверка по сигнала на ПП-ДБ за сградата на „ДПС - Ново начало” От обвинението изпратиха позиция
Банда нацепени младежи ограбва тийнейджърки в столичен мол? Във Фейсбук е създадена специална група, където се описват случаи на насилие, които обаче не са потвърдени официално Папата обяви кога ще канонизира инфлуенсър Карло Акутис бе провъзгласен за блажен през 2020 г. в Асизи
Разкри защо е девствен 26-годишният съдебен заседател Мимо-Гарсия е много откровен човек Зеленски с разтърсващи думи Войната може да завърши по тотално разочароващ начин за Украйна
Калин Стоянов за обесилия се полицай: Той използва оръжието си правомерно Къде отива смисълът на закона, когато престъпникът има повече права от този, който се опитва да го спре?, пита бившият вътрешен министър С тази бирена панировка за кашкавал няма как да сбъркате Вижте каква е тайната