Ремонтират пътя Царево-Малко Търново след пореден сигнал на инж. Петър Кънев
Бургаският народен представител от парламентарната група на Коалиция „БСП за България“ инж. Петър Кънев за пореден път постави на дневен ред съществуващия от дълги години проблем, свързан с необходимостта от ремонт на пътния участък Царево – Малко Търново.
Чрез председателя на Народното събрание Росен Желязков, той зададе въпрос към министъра на регионалното развитие и благоустройството относно път II – 99 „Царево – Малко Търново“, който е с обща дължина 57 километра.
В документа инж. Петър Кънев подчертава, че от 2015 година насам многократно е поставял въпроса за лошото експлоатационно състояние на трасето, но въпреки това сериозни действия за подобряване на асфалтовата настилка не са предприети.
С категорично настояване да бъде обърнато внимание на проблема, народният представител е отправил през годините седем пъти питания по темата към петима различни министри.
„Изпълнението на частични ремонти не дава резултат, тъй като цялото трасе е надхвърлило многократно експлоатационния си период. Пътната инфраструктура се влошава с всеки изминал ден и това създава предпоставки за пътно – транспортни произшествия“, констатира инж. Петър Кънев.
Той пояснява и че е необходимо подобряване на отводняването и обновяване на прилежащите мостови съоръжения. Народният представител припомня, че въпросният път минава през най-красивите местности на Природен парк Странджа и е най-пряката връзка между ГКПП Малко Търново и населените места по Южното Черноморие.
Депутатът настоява да получи отговор на въпроса кога ще бъдат предприети необходимите мерки и действия за основен ремонт и рехабилитация на пътния участък. От получения от Министерство на регионалното развитие и благоустройството отговор става ясно, че усилията, които инж. Петър Кънев е положил през времето дават резултат – за подобряване на транспортната връзка с ГКПП Малко Търново, Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) е предвидила основен ремонт на 117 километра от второкласния път II – 99. За трасето вече има изготвени технически проекти. За част от него АПИ е провела обществена поръчка за избор на изпълнители на строителство и строителен надзор.
Към момента обаче Агенцията на може да посочи конкретен срок за започване на строително – монтажните работи, тъй като в Комисията за защита на конкуренцията има постъпили жалби срещу решенията за избор на изпълнители и стартирането на дейностите зависи от решенията на други институции.
В отговора на министерството се посочва, че през втората половина на 2024 година предстои обявяването на обществени поръчки, касаещи извършването на ремонт и на останалата част от проблемното трасе.