Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Вижте как министър от Сглобката защити „Фрапорт“ за летище Бургас

Кметове и представители на туристическия бранш очакваха от този министър да защити Бургаска област, но засега той по-скоро влиза в обувките на адвокат на концесионера на летището
Ключови думи: Ивайло Вълчев, Георги Гвоздейков, летище Бургас, новини, Флагман, Фрапорт

Бургаският депутат от „Има такъв народ“ Ивайло Вълчев отправи питаме към министъра на транспорта Георги Гвоздейков за предстоящия ремонт на летище „Бургас“.

Темата „взриви“ туристическия бранш и местната власт по Южното Черноморие, защото се оказа, че концесионерът смята да затвори аеропорта да 6 месеца и насочи полетите към съседното летище „Варна“, също концесионирано от „Фрапорт туин стар еърпорт“ АД.

Казусът е чувствителен за всички на юг от Обзор, защото и без това в последните години остава усещането, че Бургас се пренебрегва за сметка на Варна. Това показват и данните – спадът на пътническия трафик от 2019 година насам е с 1/3, а в същото време във Варна расте.

В последните две седмици се получи безпрецедентно обединение на 13-те общини от Бургаска област, които поискаха Министерството на туризма и Министерски съвет да преразгледат концесията.

Отговорът на министър Гвоздейков, който е бивш депутат от ПП, показва че това няма да се случи. Нещо повече – той усърдно брани концесионера, изтъквайки какви инвестиции е направил през годините и какво предстояло да се случи за бургаското летище.

Все пак от отговора му става ясно, че ремонтът на пистата ще се извърши в периода ноември 2024 – април 2025 година, а окончателният план за извършването на дейностите щял да бъде предаден през третото тримесечие на тази година.

Реконструкцията на пистата на летище „Варна“ е продължила 4,5 месеца, но тя била по-къса, става ясно от отговора на Гвоздейков:

Бургаският общински съветник от ИТН Тодор Иванов публикува отговора на министър Гвоздейков до Ивайло Вълчев, вижте факсимилето:

 

25
Коментара по темата
25.
dedo
07.03.2024 19:41:33
сега са ядосайте многа и затворети всички хотели на пук на държавата-да види тя. хахахахаха
24.
Ааааа
07.03.2024 18:01:46
Тим ще ремонтират пистата? Да Бе Да... Тия един лев за нищо не дават.някоя далавера или схема са измислили.
23.
бургашкити кумети
07.03.2024 17:25:26
А бе то и ние проспахме доста неща през последните 10-на години
22.
Хаха
07.03.2024 17:16:58
Хахахаха, казаха ли ви го? На крива ракета летището и пречело! Фалит за всички и тотален рестарт - ще стане като в Испания - един купува хотелите и дупките на околните, за да ги срине и да се върнат нещата от преди великите бургаски предпиемачи да се заемат с туризъм!
21.
292
07.03.2024 16:29:48
Не разбирам от летища, затова ще коментирам свързаността им. Вчера пътувах Бургас-Варна-Бургас. ТРАГЕДИЯ!!! Пътят е меко казано колабирал. Какъв туризъм, какъв бизнес, какви пет лева!? Като се започне от абсурда, че по новоизградения участък - обхода на Поморие скоростта е ограничена на 70 км/ч, та да не може да се намери един що годен читав участък. Малко преди Обзор дясното платно пропаднало с 20-30 см. Целият проход накачулен с ограничителни знаци от 30 и 20 км/ч, които не се отменят нито от знаци, пък кръстовища, че да важат до тях, няма. Под път и над път ограничения от 60 ккм/ч. 5 километра през Слънчев бряг. 7 села /включвам Обзор и Бяла/. За капак, на 100 метра след знака за начало на Варна, който е на самата магистрала в гората, нон-стоп виси полицейска кола с камера и съдира тези, които не са си запалили спирачките да намалят до 50 км/ч. И накрая 2 часа за 130 километра. През 1984 с Трабант вземах същото разстояние за час и 45 минути. Както казах -ТРАГЕДИЯ!
20.
hohoho-dedo mraz
07.03.2024 16:16:58
na kалпави общини- летището им е криво
19.
Батман
07.03.2024 15:02:36
Ремонта беше и е наложителен вече от повече от 5 години. Не се направи тогава, не се направи по време на ковида, обявиха го покрай шумотевицата и за да оправдаят пренасочените полети. Въпроса не е в ремонта а в политиката на Фрапорт ТИМ. Първо удариха пристанището за сметка на Варна - в резултат спечели Констанца, сега удрят летището за сметка на Варна - резултата пак е намаляване за сметка на околните, Варна не може да е хъб колкото и да искат си остават фактор само в Добруджа, всички тези тарикатщини намаляват общата полза.
18.
Voko
07.03.2024 13:47:11
Tozi dolen i nekadaren
mrasnik, tryabva da bade publicno obesen!!!!
17.
помориец
07.03.2024 13:21:16
това лято ще го духаме, ще одарим дъното, ще останем без пари и ще се наложи да стигнем до крайност и да почнем да работим, но кака ще стане като сме свикнали само да паламе пари на готово и сме супер мързеливи гръцки изчадия
16.
Аман от хленчене
07.03.2024 12:45:01
Флагман пишман журналисти, спрете с тези тенденциозни внушения.Ремонтът е наложителен. Спадът в туризма е повсеместно хората и на запад нямат пари за дълги ваканции.Цените скочиха и в Западна Европа
15.
така така
07.03.2024 12:41:41
Нормално е да го защити.. все пак ще става военно летище!!
14.
До 13
07.03.2024 12:31:40
БАХУР, ремонта почва от утре.Вчера беше последният полет
13.
До 12
07.03.2024 12:27:01
Ако не знаеш, ти от настоящето, в момента няма полети от бургаското летище.
12.
Бургазлия до 10
07.03.2024 12:17:14
Ти да не живееш в бъдещето -> ремонтът ще започне края на тази година и ще продължи до началото на следващата...
11.
хах
07.03.2024 12:16:03
Нали искате да спрете агресора във фейсбук… ето сега ви се отдава възможност да го “спрете” и пак ревете. Никакво лишение не полагате за гъза си, а за чужди помощи акъл давате. Ще си пълните хотелите с шуробадженаци, нали и без това с тяхна помощ ги имате. Всичко върви назад не заради ТИМ или Тиквин….. а заради това което се случва знаете къде и заради отговорните за това. От нашите кметове на конци такива теми не зависят.
10.
Въпрос
07.03.2024 12:14:23
След като летището в момента е в ремонт и няма полети за гражданите, как продължават да кацат огромни самолети никъде не обявени?
9.
питанка
07.03.2024 12:11:34
За министъра от ПП всичко е о.к. Казали са му че ще асфалтират пистата и той това отговаря. Проблема е че никой не следи за изпълнението на коцесията от представителите на Фрапорт в България. И какви са плановете за развитие на летището - респективно полети от Бургас и до Бургас. Служебното правителство одължи концесията с още 45 години гарантира летищния монопол на ваненската фирма.
Как бизнеса ще дойде в Бургас като пътува 2 часа от Европа до София и 6-7 часа по неподдържана магистрала до Бургас и "курортите" ?
8.
Jane Doe
07.03.2024 11:51:42
Не е въпросът в ремонта сега , това е последната капка. От 30 години централната власт, основно чрез свои представители от изпълнителната власт и свързаните с тях трибуквени групировки , унищожават Бургас , то не беше пристанището по времето на Ни*колай Васи*лев, който направи така, че да спечели Констанца, защото въпреки геройските му напъни никой не хареса пристанище Варна, не бяха цял рез министри свързани с авиокомпании, начело с трибуквените варненски разбойници, не беше Со*ломон Паси, който хариза бургаското летище за писта, на която да кацат военни самолети, като постави Бургас на картата на терористи, та сега и тези тарикати - използвачи. Коя цивилна авиокомпания ще иска да има редовна линия до военно летище и кой, ако не тежките транспортни самолети , с които търговците на смъ*рт изнасят оръжие , съсипаха пистата без време ?
7.
aaaa
07.03.2024 11:45:25
Гарван гарвану око не вади!
6.
X
07.03.2024 11:35:14
От какво се повреди толкова много пистата на летище Бургас ? Случайно да не би да кацат и излитат по тежки самолети - карго, военни, които незнайно защо летят толкова ниско над главите ни ?
5.
както и да е
07.03.2024 11:32:23
Интерсно защо не отговаря откога Фрапорт не си е плащал концесионните такси към държавата и колко са събрани до момента.
4.
Хм..
07.03.2024 11:31:25
Никъде не прочетох, че ги защитава. Депутата пита и министъра отговаря. Поредната флагманска повърня.
3.
До Стамен
07.03.2024 11:21:26
И как във Варна трафикът расте, а в Бургас намалява. Или във Варна няма ковид?
2.
Вълчо
07.03.2024 11:19:07
Стамене, колко струва кромидът днес на Краснодар?
1.
Стамен
07.03.2024 11:11:49
Бе флагмани защо не се сетите че спадът от 2019 досега се дължи и на едно нещо наречено ковид пандемия през която трафикът се срина в цял свят. Само раздувате некви глупости. Не се хабете да пишете за друго освен катастрофи и цената на кромида на Краснодар
  Добави Коментар
Какво женско облекло най-често възбужда мъжете Cтoйĸaтa нa eднa жeнa e oт дocтa вaжнo знaчeниe зa цялocтнaтa визия и игpae oгpoмнa poля зa ceĸcaпилa ѝ 11 фрази, които наистина умните хора използват, за да постигнат своето Ето кои са те 
3 зодии, които ще сбъднат своя голяма мечта преди 01.01.2025 Вие сред тях ли сте  Как се приготвят турските сарми с булгур Плънката не е сложна, но изисква внимание към детайла
Пране на японски: Как да възстановите чистотата на кухненските кърпи без пералня Прoцедурaтa ще бъде дългa: ще oтнеме пoне 12 чaсa Трябва да се трошат кревати - жените се нуждаят от 2 до 5 пъти секс седмично Здравето им се уврежда от липсата на ласки, по-бързо се появяват първите признаци на стареене
Ето как дамите от различните зодии пленяват мъжете Представителките, родени под знака на Телец са невероятно сериозни и си знаят цената, което привлича успелите господа и ги кара буквално да се борят за нейното внимание Важна новина за гинекологичните прегледи МЗ предлага в пакета дейности по „Клинична лаборатория“ да бъдат включени и изследванията за оценка на бъбречната функция
Атака с дронове в Запорожие, има ранени Сирените в града бяха задействани в 20:03 ч., атаката с дронове започна към 21.00 ч. Работодателите станаха по-щедри: 74% дават коледни бонуси Размерът на сумите по Коледа като цяло се запазва
Тони Стораро превзема Би Ти Ви, Цеца ще радва зрителите на Нова тв Тази година един исторически телемост ще ни свърже, не просто с друго място, а с друго време Цената на маслото покори нови върхове, европейците пестят от печива Продуктът е средно с 19% по-скъп от преди година