Българската асоциация за туризъм пита министър Зарица Динкова за Летище Бургас
Българската асоциация за туризъм (БАТ) изпрати писмо до министъра на туризма Зарица Динкова, в което задава въпроси във връзка с проблемите на Южното Черноморие, съобщи Ивелин Кичуков, председател на организацията, цитиран от Травелнюз.
От БАТ засягат болната за туризма тема с концесията на летище "Бургас". В последните две седмици се чуха сериозни възгласи срещу стопанина на аеропорта "Фрапорт туин стар еърпорт" АД. Според кметове и представители на бизнеса компанията тотелира варненското летище за сметка на бургаското.
"Настояваме за преоценка на концесионното споразумение, за да се гарантира предоставянето на целогодишни полети, които са жизненоважни за устойчивостта и развитието на туризма в Южнобългарското Черноморие.", обявиха от асоциацията и попитаха Зарица Динкова дали е предприела някакви запитвания към концесионера на летището по тази тема.
Ето цялата им позиция:
"Изразяваме нашата дълбока загриженост и настояваме за вашето незабавно внимание и действие по няколко критични въпроса, засягащи сектора на туризма по Южното Черноморие. Този регион, който е истински бисер за България, се сблъсква с предизвикателства, които, ако не бъдат адресирани своевременно, заплашват да навредят на неговия имидж и да подкопаят неговия потенциал.
Първо, последиците от летния сезон 2023 ни изправят пред тревожни сигнали. Въпреки негативните медийни кампании, по-големите ни притеснения идват от докладите за изложени тръбопроводи, мръсни канализации и замърсени източници по нашето крайбрежие. С наближаването на летния сезон, настоятелно запитваме, дали са проведени всестранни проверки и консултации с държавните органи, отговорни за чистотата на крайбрежната ивица. Какви резултати са споделени и още по-важно, какви корективни действия са предприети за адресиране на идентифицираните проблеми преди върховия сезон?
Второ, постоянните негативни медийни атаки имат потенциала сериозно да навредят на престижа на България и нейните крайбрежни райони. Създаден ли е кризисен управленски екип, който да реагира бързо и ефективно на подобни нападки срещу нашата репутация? Устойчивостта и проактивната защита на нашия туристически сектор са от изключителна важност.
Накрая, въпросът с целогодишните полети до летище Бургас остава нерешен. Въпреки многобройните обсъждания, срещи и дори създаването на фонд от няколко общини за насърчаване на полетите, обещанията, направени от концесионера на летището, не се материализираха. Този недостатък не само затруднява дейността на туристическите обекти извън пиковия сезон, но и значително влияе на целия екосистемен поддръжник на туризма в региона.
Настояваме за преоценка на концесионното споразумение, за да се гарантира предоставянето на целогодишни полети, които са жизненоважни за устойчивостта и развитието на туризма в Южнобългарското Черноморие.
В тази връзка, искаме да поставим следния конкретен въпрос:
Предприело ли е Министерството на туризма инициативата да отправи директни запитвания към концесионера на летище Бургас и към Министъра на транспорта относно текущата ситуация, и по-специално, получило ли е Министерството на туризма обратна информация, която би могла да послужи като основа за формирането на неговата официална позиция и стратегическа перспектива по въпроса?
Ние от БАТ заставаме твърдо зад кметовете на общините от Югоизточна България, които изявиха същите основателни претенции относно темата за полетите на бургаското летище, както и заявяваме, че ще подкрепим всички законови действия на местния бизнес, защото са справедливи и са в подкрепа на бъдещето на целия регион!
Бъдещето на нашата общност и процъфтяването на туристическия сектор в Южното Черноморие зависят от решителни действия и ясни ангажименти от всички заинтересовани страни".
2.Как искате да има добър туристически продукт като в България сезона е няма и два месеца.
3. България не се рекламира никъде само по едни смешни пазари на които големите хотелиер си пълнят хотелите. Държавата иска само да прибира без грам реклама. Гледали ли сте телевизия без да видите реклама на Турция?
4. Последните години България няма един читава министър на туризма който да разбира от бранша. Да си припомним перфектния английски на Захариева.
5. Туризма трябва да стане национален приоритет защото от него може да се реализират добри пари а не да се чудят как да вдигат данъци.
Всеки ден имаха полети до Милано и обратно.
Бургас и региона много яко са прецакани в сравнение с Варна от тези които дадоха концесийте на двете морски летища през 2006 год. от Станишев и Царя.
От зари до зари, от темна, до темна
О любви говори, пой, гитарная струна!