Предлагат данъчно облекчение за автомобилите с газова уредба, вижте какво е то
Да бъдат въведени данъчни стимули за колите на пропан-бутан, предложи председателят на Българската петролна и газова асоциация (БПГА) Светослав Бенчев. Това означава колите с газови уредби да бъдат без данък или налогът за тях да бъде по-малък, защото използват екологично гориво. В момента електрическите автомобили са освободени от данък, но за колите на газ няма никакви облекчения.
Автомобилите на пропан-бутан трябва да паркират безплатно в зелената зона на градовете или паркирането им да бъде на по-ниска цена, каза още Светослав Бенчев. Според него, за да преминат хората към по-екологично гориво трябва да има стимули, а не да бъдат вдигани данъците за коли, използващи традиционните горива бензин и дизел. Само така цената, която ще платят хората за преминаване към по-зелен транспорт, ще бъде социално поносима.
От БПГА са подготвили визия за "Енергиен преход", която ще бъде представена на всички отговорни институции в страната. В подготвяната от правителството Енергийна стратегия транспортът въобще не е включен, а той е един от най-големите потребители на енергия. От асоциацията са категорични, че промени в транспорта трябва да има, но няма как всички дизелови автомобили да бъдат сменени с електрически. Повечето хора нямат достатъчно пари, за да купят нов електрически автомобил, все още няма и достатъчно зарядни станции. Освен това, ако само половината от автомобилите в страната минат на ток, ще бъдат необходими още два ядрени реактора, или 2 гигавата нови мощности.
Затова от БПГА искат да бъде изпълняван план за постепенно преминаване към по-екологични горива и да бъде насърчено използването им, преди да дойде моментът след години, когато автомобилите няма да замърсяват природата. Ако не бъде осигурена социално приемлива цена, няма да видим транспорт с намалени въглеродни емисии, категорични са от БПГА.
Оборудването на автомобила с газова уредба е достъпно за потребителите, рентабилно е, и е алтернатива на използването на бензин или дизел, каза Мая Благоева от асоциацията. А вредните емисии от използване на пропан-бутан от автомобилите са значително по-малки отколкото при използването на бензин или дизел. В света има 27 млн. автомобила на пропан-бутан, които за година потребяват 30 млн. тона от горивото. Още по-голямо е потреблението на това гориво в производството - годишното му потребление в света е 200 млн. тона, като през годините използването му нараства.
Според Светослав Бенчев в преходния период при преминаване към въглеродно неутрални горива, е необходимо да има стимули за използването на пропан-бутан, метан и HVO-горива. HVO означава хидротретирано растително гориво. То е алтернатива на традиционния дизел - произвежда се от суровини с био произход и от остатъчни продукти, има същата химическа структура като конвенционалното гориво и може да се използва самостоятелно или като смес за дизелов двигател, а вредните емисии при използването му са по-малко отколкото от дизела. Използването на такива преходни горива е икономически много по-обосновано отколкото хората да сменят старите си автомобили с електрически, пише "Труд".
В Европа живеят половин милиард души и плащат като попове акцизи, екологични такси и какво ли още не -, на планетата живеят още 7,5 милиарда души и не плащат такива такси.
Като платиш акциз как това пречиства въздуха който си замърсил???
Голям трактор докато оре в европа харчи по 100 литра нафта на всеки 10-15 минути, но неговото гориво е освободено от акциз и еко такси!
Изглежда европейските граждани са най прости, щом плащаме екологична такса за горива, за цигари. За Пластмаса, поради замърсяването на индийския океан. Къде е Европа, къде е индийски океан? Китай и Индия са държавите които замърсяват най много планетата, но техните граждани не плащат такива еко такси.
Имате ли си на представа вие колко пари плащате ежегодно за еко такси нима ви е чисто? Кое изчистиха с тези пари, черно море ли, поляните и реките в България ли, улиците ли, въздуха ли, кое ви е по чисто защото плащате измислените от тях такси и налози? Сега ви измислиха и еко такса текстил, защото на 12 хил километра от вас в една пустиня имало огромни купчини стар текстил, те пари ще ви вземат, но ще изчезнат ли купчините стар текстил, не разбира се, само вие ще сте по бедни а тези които ви вземат такса ще разполагат с повече пари.
Народе осъзнай се че плащаш в магазина за кутийката в която ти сипват салата или за торбичка, тя струва половин стотинка ти плащаш 50 пъти повече за да богатеят дадени фирми за екология.
По-тихо, приятел, нищо чудно да ни измислят някой данък вулкам, пожар, бомби и т.н...
А как елегантно се заобикаля темата за глобалните замърсители ,дали бомбите или горските пожари,да не говорим за индустрията-дали ще можем да компенсираме замърсяването чрез увеличаване на данъците?
Трябва да се намали данъка на екологичните горива и да се увеличи на дизеловото гориво!
Няма по-голям замърсител от дизеловите автомобили!
Крайно време е да ги спираме в България, иначе си тровим децата.
Дизеловите гориво е за историята!
Още един енергиен експерт.Няма ли кой да ви събере всичките на куп и да освободи света от вас.
Ще има повече кислород за всички.
До 1: идеята е на зелената политика е да не се отделят вредни емисии, а не да се ограничи изгарянето на кислород! Следвайки логиката ти, трябва да ни забранят и нас, човеците!
До 2: една бутилка 40 л е около 700 лв със смяната! За тези 10 г се навъртат поне 100.000 км, при съотношение 1:2 ценово по изгодно за lpg. Сметни икономията, тогава приказвай за финанси.
И още: дизела и бензина са с около 70 процента по замърсяващи от lpg. И докато не се увеличи енергийната плътност на батериите, по изгодно от lpg и cng няма!
100 ПЪТИ ПОВЕЧЕ ОТ ДИЗЕЛОВИЯ...
И ЦЯЛАТА ТАЗИ ТЪПОТИЯ Е,ЗАЩОТО
ДИЗЕЛОВИЯ МОТОР МИНАВА ТОЧНО
4-5 ПЪТИ ПОВЕЧЕ КМ,Т.Е.ОКОЛО
2000000 км...И НА НИКОЙ НЕ МУ Е ИЗГОДНО ДА КАРАШ ЕДНА КОЛА 20 г.
ТА ЗАТОВА Е ЦЯЛАТА ТАЗИ ИДИОТСКА
МАНЕВРА
Моля, дами и господа, гледайте 1см. поне по-далеч от носовете си!