„Фрапорт“ с позиция за летище „Бургас“, обясниха защо още не са уведомили институциите за 6-месечния ремонт
Концесионерът на летище „Бургас“ – „Фрапорт туин стар еърпорт“ АД току-що излезе с позиция за спорния ремонт на бургаския аеропорт, който взриви туристическия бранш и кметовете от региона. (ВИЖТЕ НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ)
В дългата позиция на дружеството общо взето не се казва нищо ново и за пореден път се подчертава размерът на инвестициите, участието на международни борси, пътнико-потокът към летище „Бургас“ и други.
От „Фрапорт туин стар еърпорт“ АД все пак уточняват, че в момента все още планиран ремонтните дейности на пистата, били наели международни специалисти и когато имали повече яснота щели да уведомят институции – общините, Министерството на туризма, Министерството на транспорта и туристическите асоциации.
Именно това бе една от критиките към концесионера – че се готви да затвори летището за половин година без никакво обществено обсъждане.
От „Фрапорт“ припомнят, че през 2011 година затворили варненското летище за половин година заради идентичен ремонт и насочили към Бургас „всички полети“, но колко са те всъщност и дали изобщо е имало такива, не се посочва в позицията.
Концесионерт за пореден път изтъква, че авиокомпаниите сами решавали дали да разкриват или закриват нови маршрути и те не можели да им влияят.
Ето и цялата позиция:
Във връзка с медийните изявления за Летище Бургас през последната седмица, „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД още веднъж подчертава своя ангажимент като отговорен концесионер и работодател да продължи да увеличава целогодишния трафик и свързаност на Летище Бургас. „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД разполага и ще обновява инфраструктурата на Летище Бургас като модерно и привлекателно летище за авиокомпании и пътници, отговарящо на всички изисквания за безопасност и сигурност, тъй като това е приоритет №1 за компанията. „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД е част от „Фрапорт Груп“, обслужила през 2023 г. около 132 милиона пътници в повече от 30 летища. Развитието на Летище Бургас в съответствие с международните правила е задължително условие и се извършва в тясно сътрудничество с Министерството на транспорта и съобщенията от началото на концесията през 2006 г., въз основа на нашия Концесионен договор.
От началото на концесията през 2006 г., над 110 млн. евро са инвестирани в проекти на Летище Бургас. За периода от 2022 до 2026 г., „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД се е ангажирал да инвестира над 50 млн. евро (от които вече са инвестирани над 7 млн. евро) на Летище Бургас.
Основен и планиран от съображения за безопасност проект е пълната рехабилитация на пистата. Не е взето окончателно решение по този проект и съгласуването с държавните органи не е преминало. В тази връзка „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД още веднъж уверява всички заинтересовани страни, че всяко преустановяване на полетите на Летище Бургас, поради ремонтни дейности, ще бъде планирано изключително внимателно и потвърждава ангажимента си, че временното затваряне на летището за полети ще бъде за възможно най-кратък срок и няма да бъде през активен летен сезон! Избягването на въздействието върху трафика и туризма е основен приоритет, по време на рехабилитацията на пистата и всички други ремонтни дейности. Планирането на инвестиционните проекти се извършва от специалисти с международен опит от „Фрапорт Груп” и реномирани външни компании, в съответствие с цялото приложимо национално и европейско законодателство. Припомняме, че през зимата на 2011-2012 г. беше направена пълна рехабилитация на пистата на Летище Варна, която доведе до затваряне на полетите за близо половин година, през които трафикът беше насочен към Летище Бургас.
Летище Бургас е пътническо летище с ограничен карго трафик. През 2023 г. то е обслужило повече пътници от Летище Варна – както през почти всички години от 2006 г. насам – като такива са прогнозите и за 2024 г. Никога не е имало опит за прехвърляне на трафика от Бургас към Варна. Публичните спекулации за лимитирането на Летище Бургас само до карго трафик са абсолютно неоснователни и вредни за развитието на туризма.
"Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД подчертава, че единствено авиокомпаниите решават дали да разкриват или закриват нови маршрути или да увеличават или намаляват трафика по обем или в целогодишни линии. Авиокомпаниите вземат решението си да използват Летище Бургас единствено на базата на търговски съображения.
Трафикът на Летище Бургас се промотира всяка година от „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД в най-значимите международни авиационни форуми и туристически събития. В допълнение, авиокомпаниите и туроператорите често биват търсени и се правят предложения за нови маршрути, включително целогодишни, следвайки най-добрите практики в авиационния сектор. Това включва тясно сътрудничество с националните власти, като Министерството на туризма, национални и международни туроператори, общини и асоциации в туристическия сектор. „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД заедно с партньори основаха Алианс Българско Черноморие и организираха съвместно с Министерството на туризма роуд шоута в Полша, Германия и Великобритания с хотелиери и туроператори, поканени травъл журналисти и туроператори, за да усетят лично Българското Черноморие с неговите туристически дадености, както и се включва в различни маркетингови дейности в страните, от които има приток на туристи. Всичко това се прави с цел привличане на авиокомпании за нови маршрути, по-голям трафик и особено целогодишен такъв.
„Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД подкрепя заинтересованите страни в усилията им за развитие на туризма по Българското Черноморие и остава отворен за всяко бъдещо сътрудничество в тази посока. Това включва развитието на зимния трафик на Летище Бургас, който исторически никога не е бил интензивен като най-дълго обслужваните маршрути са съществуващият и в момента Лондон Лутън – Бургас (16 последователни години) и спреният към този момент Москва – Бургас (11 години), заради санкциите срещу Руската Федерация. „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД прави всичко възможно по силите си, за да увеличи зимния трафик.
За да създаде по-добро обществено разбиране за развитието на трафика и инвестиционните проекти, “Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД ще комуникира подробно своите усилия с медиите, общините и заинтересованите страни от туризма.
В нашия случай: на крив хотелиер - летището му пречи!
Не се заяждам, просто искам да разбера довода.
Не вярвам немците да не знаят кога ще се правят ремонти ...това го чуваме от половин година .
Немеците са най стриктни точно за такива работи , а сега половин година не знаят специалистите строители кога ще започнат и свършат
Алабала портокала .