Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

„Фрапорт“ с позиция за летище „Бургас“, обясниха защо още не са уведомили институциите за 6-месечния ремонт

Компанията твърди, че нямало двоен аршин и фаворизиране на едно от летищата им за сметка на другото
Ключови думи: новини, Флагман, летище, Фрапорт, концесия, летище Бургас, целогодишни полети

Концесионерът на летище „Бургас“ – „Фрапорт туин стар еърпорт“ АД току-що излезе с позиция за спорния ремонт на бургаския аеропорт, който взриви туристическия бранш и кметовете от региона. (ВИЖТЕ НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ)

В дългата позиция на дружеството общо взето не се казва нищо ново и за пореден път се подчертава размерът на инвестициите, участието на международни борси, пътнико-потокът към летище „Бургас“ и други.

От „Фрапорт туин стар еърпорт“ АД все пак уточняват, че в момента все още планиран ремонтните дейности на пистата, били наели международни специалисти и когато имали повече яснота щели да уведомят институции – общините, Министерството на туризма, Министерството на транспорта и туристическите асоциации.

Именно това бе една от критиките към концесионера – че се готви да затвори летището за половин година без никакво обществено обсъждане.

От „Фрапорт“ припомнят, че през 2011 година затворили варненското летище за половин година заради идентичен ремонт и насочили към Бургас „всички полети“, но колко са те всъщност и дали изобщо е имало такива, не се посочва в позицията.

Концесионерт за пореден път изтъква, че авиокомпаниите сами решавали дали да разкриват или закриват нови маршрути и те не можели да им влияят.

Ето и цялата позиция:

Във връзка с медийните изявления за Летище Бургас през последната седмица, „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД още веднъж подчертава своя ангажимент като отговорен концесионер и работодател да продължи да увеличава целогодишния трафик и свързаност на Летище Бургас. „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД разполага и ще обновява инфраструктурата на Летище Бургас като модерно и привлекателно летище за авиокомпании и пътници, отговарящо на всички изисквания за безопасност и сигурност, тъй като това е приоритет №1 за компанията. „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД е част от „Фрапорт Груп“, обслужила през 2023 г. около 132 милиона пътници в повече от 30 летища. Развитието на Летище Бургас в съответствие с международните правила е задължително условие и се извършва в тясно сътрудничество с Министерството на транспорта и съобщенията от началото на концесията през 2006 г., въз основа на нашия Концесионен договор.

От началото на концесията през 2006 г., над 110 млн. евро са инвестирани в проекти на Летище Бургас. За периода от 2022 до 2026 г., „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД се е ангажирал да инвестира над 50 млн. евро (от които вече са инвестирани над 7 млн. евро) на Летище Бургас.

Основен и планиран от съображения за безопасност проект е пълната рехабилитация на пистата. Не е взето окончателно решение по този проект и съгласуването с държавните органи не е преминало. В тази връзка „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД още веднъж уверява всички заинтересовани страни, че всяко преустановяване на полетите на Летище Бургас, поради ремонтни дейности, ще бъде планирано изключително внимателно и потвърждава ангажимента си, че временното затваряне на летището за полети ще бъде за възможно най-кратък срок и няма да бъде през активен летен сезон! Избягването на въздействието върху трафика и туризма е основен приоритет, по време на рехабилитацията на пистата и всички други ремонтни дейности. Планирането на инвестиционните проекти се извършва от специалисти с международен опит от „Фрапорт Груп” и реномирани външни компании, в съответствие с цялото приложимо национално и европейско законодателство. Припомняме, че през зимата на 2011-2012 г. беше направена пълна рехабилитация на пистата на Летище Варна, която доведе до затваряне на полетите за близо половин година, през които трафикът беше насочен към Летище Бургас.

Летище Бургас е пътническо летище с ограничен карго трафик. През 2023 г. то е обслужило повече пътници от Летище Варна – както през почти всички години от 2006 г. насам – като такива са прогнозите и за 2024 г. Никога не е имало опит за прехвърляне на трафика от Бургас към Варна. Публичните спекулации за лимитирането на Летище Бургас само до карго трафик са абсолютно неоснователни и вредни за развитието на туризма.

"Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД подчертава, че единствено авиокомпаниите решават дали да разкриват или закриват нови маршрути или да увеличават или намаляват трафика по обем или в целогодишни линии. Авиокомпаниите вземат решението си да използват Летище Бургас единствено на базата на търговски съображения.

Трафикът на Летище Бургас се промотира всяка година от „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД в най-значимите международни авиационни форуми и туристически събития. В допълнение, авиокомпаниите и туроператорите често биват търсени и се правят предложения за нови маршрути, включително целогодишни, следвайки най-добрите практики в авиационния сектор. Това включва тясно сътрудничество с националните власти, като Министерството на туризма, национални и международни туроператори, общини и асоциации в туристическия сектор. „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД заедно с партньори основаха Алианс Българско Черноморие и организираха съвместно с Министерството на туризма роуд шоута в Полша, Германия и Великобритания с хотелиери и туроператори, поканени травъл журналисти и туроператори, за да усетят лично Българското Черноморие с неговите туристически дадености, както и се включва в различни маркетингови дейности в страните, от които има приток на туристи. Всичко това се прави с цел привличане на авиокомпании за нови маршрути, по-голям трафик и особено целогодишен такъв.

„Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД подкрепя заинтересованите страни в усилията им за развитие на туризма по Българското Черноморие и остава отворен за всяко бъдещо сътрудничество в тази посока. Това включва развитието на зимния трафик на Летище Бургас, който исторически никога не е бил интензивен като най-дълго обслужваните маршрути са съществуващият и в момента Лондон Лутън – Бургас (16 последователни години) и спреният към този момент Москва – Бургас (11 години), заради санкциите срещу Руската Федерация. „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД прави всичко възможно по силите си, за да увеличи зимния трафик.

За да създаде по-добро обществено разбиране за развитието на трафика и инвестиционните проекти, “Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД ще комуникира подробно своите усилия с медиите, общините и заинтересованите страни от туризма.

37
Коментара по темата
37.
Павлов
02.03.2024 06:50:44
То през зимата и на летище Варна едва има няколко полета..и то не знае никой с каква запълняемост.лятото се лети много.какъвто и да е Сл. Бряг си има страхотен плаж и море.за разлика от грозният градски плаж на Бургас.90% oт пътниците на Сарафово отиват на Слънчака.както и да философстват всички е така..зимата няма туристи.няма полети...и във Варна и Бургас
36.
Хайди
01.03.2024 08:56:14
Чета коментарите- някой хора са в як конспиративен филм :)))) Ей, маниаци :)))) на какви хапове сте? Таксите на Бургас са по- ниски. Авиокомпаниите не искат да кацат там, защото не им излизат сметките. Няма толкова желаещи да летят. Много е просто - тази дестинация не е интересна за хората. Не може да предлагаш само пиене, е/бане и шумотевица и да искаш туристи. Свърши тая! Вижте какво се предлага в Св.св. Константин и Елена и тогава търсете под вола теле! Вие долу никога не сте били ориентирани към немския пазар. Само рашките скубахте, ама свърши вече. По- добре си направете анализите и мислете, вместо да обвинявате другите за несполуките си! Хората по цял свят обедняха и не пътуват толкова. Цените на самолетните билети се вдигнаха. И така върви процеса. Не си измисляйте теории, за да оправдаете глупостите си през годините. Айде, дано ви дойде акъла там на юг.
35.
Елфи
01.03.2024 08:46:14
Чартират, еех тия телефони
34.
Елфи
01.03.2024 08:45:15
Партнират имах предвид, а не паркират
33.
Оптимист
01.03.2024 08:42:34
Споко! Най вероятно ще го ползват временно за военни цели?!?
32.
Елфи
01.03.2024 08:30:35
И какво искате ново да ви кажат? Че има тъпанари, които смятат, че само те са важни? Смешни крадливи бизнесменчета! Тия дето лаят против концесията наясно ли са, че работата е хвърли питомното да гониш дивото?!? Толкова са им несъстоятелни и смешни аргументите и пълни с лъжи, че въобще се чудя как ги тиражиране толкова! Хора, които грам нямат понятие от нещата се опитват да правят нов ред! Ок - имате мнение, не ви харесва нещо, има си начини да се провери. Но да се пишат лъжи и пълни недомислици - вече прозира мнооого нездрав интерес! Ремонти трябва да се правят! Особено на такива съоръжения с построени преди толкова години! Но никой не е длъжен на хотелиерите още повече, че те искат без да влага лев някой да се грижи за тях! Да си направят едно обединение и да паркират - ще има полети бол! Ама неее - някой друг трябвал видите ли да ги подсигури и да се набутва!
31.
Симон
01.03.2024 07:51:22
Защо изобщо се обръща внимание на постоянни хленч на хотелиери, ресторантьори, алибеговци и т.н.? Съсипват туризма с алчността си с лошо качество, лошо обслужване, лоша хигиена, повсеместен кич и чалга! Когато българите най-накрая ги смениха с Гърция, а руснаците - с Турция, решиха, че летището им е виновно, че не идвал никой? Че то като гледам и през магистралата и морската гара не идват никой май, за там кой ли е виновен?
30.
Кактус
29.02.2024 20:15:16
Измисления ремонт продължава 2 години, но отидете на летището да го видите къде е тоя невидим ремонт! Тим започнаха да строят имоти по целия Св. Константин и Елена и за това от две години затварят целенасочено летище Бургас с идеята да дръпнат немските купувачи на имоти, които са най платежоспособни и като процент са най-много от всички купувачи по морето. Но тъй като продават сравнително доста по-скъпо от южното Черноморие и нямат толкова различни и готови имоти се случва следното - каца самолета във Варна, 90 % от пристигащите се насочват към района на Несебър и си търсят транспорт, което предизвика неудобство и анти реклама за България. Тоест един местен варненски бизнес нанася щети на България!!!
29.
Един та м
29.02.2024 19:27:52
Щом е за ремонт да се затваря. Няма да чакаме да се разбие самолет и тогава да се вземат мерки.
28.
Чеко
29.02.2024 18:57:38
Германците скоро ще осъзнаят, че Франкенщайн е само тотална загуба и ще го изпратят да търси нови хоризонти, за да се освободят от тежката тежест на неговите неуспехи.
27.
Ааааа
29.02.2024 18:37:50
Молим ви фрапорт..не се набутвайте с летище бургас.толкова пари сте назад от него.оставете го на някой друг да е на загуба. С целувки от бургас....
26.
Гошо
29.02.2024 17:54:58
Най - лесното сравнение е да покажат на комисия , какви условия са предложили на различните компании. Ако са еднакви за Бургаското и Варненското летище е ок.
25.
Олив
29.02.2024 17:42:07
От години спада нивото в бургаско, а последните години в Гърция е и по-евтино, освен по-качествено, a от София/Пловдив е и по-близо. Покрай ковид имаше силни сезони в Бургас, че по-лесно беше да не се занимаваш със сертификати и да идеш малко да им търпиш "обслужването" на Слънчака и другите жк-та в района. Сега обаче ковид няма, местните туристи си ходят в Гърция, Турция, Албания, Испания. Заради войната няма и руснаци. И "хотелиерите" са решили, че летището им е виновно, че не им кара насилствено туристи, вероятно?
24.
Запознат
29.02.2024 17:32:05
Явно пиарите на Фрапорт в основната си част от деня пишат коментари във Флагман, но си личи как сами се оплитат като пате в калчища
23.
Карабинов Петър
29.02.2024 17:15:39
Аз и останалите Вкиснати бакшиши, които работим в зоната на летище Бургас ще им извадим кътните зъбки на нежните клиенти сезон 2024!!
22.
Олив
29.02.2024 17:03:21
На крива ракета - космосът и пречи!
В нашия случай: на крив хотелиер - летището му пречи!
21.
Саркиз
29.02.2024 15:58:23
Чичо Митко е майстор в изкуството да прехвърля проблемите от болната на здравата глава.
20.
!
29.02.2024 15:56:01
Посещавам Франкфурт доста често(повече от 5 пъти в годината) и познавайки инфраструктурата на летището, както и тази на Фрапорт.... още не мога да си представя, че някаква шепа офис хора ще успеят да овладеят подобна компания като Фрапорт. Имам усещането, че доста хора в Бургас лъжат за да оправдаят нихилизма си. Всъщност подобни твърдения са си направо смешни... ама явно има все още хора, които вярват в легенди.
19.
до идиот
29.02.2024 15:49:41
Да там или си с ТиМ или не участващ в схемата. Схемата в България общо взето си е такава от край време. Фрапорт няма да си загубят пътникопотока, просто доста тимаджийски хотели около Варна ще се препълнят с туристи, а остатъка ще ги поемат тимаджийските транспортни компании. Схема от всякъде.
18.
Идиот
29.02.2024 15:28:31
И Фрапорт,компания с маркет кап от 5 милиарда, се съгласяват безгласно с някаква групировка от България която ги лишава от Милиони Евро?
Не се заяждам, просто искам да разбера довода.
17.
до 14
29.02.2024 15:21:15
летище Бургас се управлява съвместно с Фрапорт и ТИМ, Така че са до болка свързани в България. Дори заплатите на всички служители минават през банката на тимаджии, а именно Централна кооперативна банка. Така че на незапознатите, бих препоръчал да се позаинтересуват преди да оспорват това твърдение!
16.
*********
29.02.2024 15:19:01
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
15.
o
29.02.2024 15:06:12
Най- големите местни шовинисти в България недоволни, че държавата спря да ги дундурка за първи път от 15 години. Ще се наложи да се развивате в конкуренция с останалите градове.
14.
Идиот
29.02.2024 15:02:59
Не наистина, аз съм идиот - моля обеснете ми как Фрапорт и ТИМ са свързани? ТИМ са собственици на летището във Франкфурт също и на още сума ти летища в света ли?
13.
221
29.02.2024 14:48:38
Да се влияе на компаниите не може, но може да се договарят нови. Може да се търсят активно нови и да се доразвиват някои стари линии. В цял свят трафика расте. Турците гледат и не вярват на ушите си как няма полети и няма.
12.
Марк Твен
29.02.2024 14:37:59
Вън мутрите на ТИМ!
11.
Плана"Планекс"
29.02.2024 14:17:16
Кмета и Община Бургас да продължават да ДАВАТ Обществени поръчки на ТИМаджийски и варненски фирми
10.
До Бургазлията
29.02.2024 14:16:52
Няма никакви немски фирми. По същият начин Домусчиеви преди 15г си купиха на безценица БМФ. Уж беше немска фирма и всички моряци се радваха, че идват по добри времена, а то се оказа, че мошениците Домусчиеви стоят зад сделката.
9.
777
29.02.2024 14:13:09
Не можели да влияят на авиокомпаниите. Хахаха, като им вдигнете летищните такси до небесата, и те се отказват. Ето така им влияете.
8.
учуден
29.02.2024 13:56:46
Че тя Стара Загора е с 2 пъти по-голяма икономика от Бургас, пък как там не са заревали да им отварят летището?
7.
Да го нахалдурим барабар с макарите на ТИМ
29.02.2024 13:43:08
Идват тук да ни закопаят от вътре, че от вън не стана...
6.
Вън на мутрите от ТИМ
29.02.2024 13:33:18
Бургас затъва за сметка на Варна , това е геноцид ! Късаме концесията на тези престъпни боклуци!
5.
До 4
29.02.2024 13:29:43
Като знаем в какво превърнаха общините Бургас и съседните градове... това е най-правилното решение! Няма друго! Всички на площада с това искане! Иначе ще ви заробят и ще ви закопаят!
4.
бургазлия
29.02.2024 13:26:54
Абе няма тън-мън. Отнема им се летището и толкова. По-добре общините да си го обслужват.
3.
Бургазлията
29.02.2024 13:26:02
Heмците коректни , но ТИМ , който се крие зад гърба на Фрапорт върти цялата схема .
Не вярвам немците да не знаят кога ще се правят ремонти ...това го чуваме от половин година .
Немеците са най стриктни точно за такива работи , а сега половин година не знаят специалистите строители кога ще започнат и свършат
Алабала портокала .
2.
Ухууу
29.02.2024 13:21:42
Черното е бяло и точка!
1.
:)
29.02.2024 13:13:40
Приказките продължават
  Добави Коментар
Леля ми прави този вкусен свинско-славянски гювеч, уникален е Ето я нейната рецепта Владимир Путин с извънредно обръщение Говори към руския народ, но и не само
Как можем да отслабнем и да избегнем увисналата кожа Пластичен хирург съветва да си набавяме много вода, докато отслабваме Ще се шокирате какво се твърди за него Животът му е като от филм
След 14 г. издирване: Намериха убиеца на камериерката Роза Мачокова Бездомникът Генчо ръгал 30 пъти с нож жената и я изнасилвал Вдигане на акциза за алкохола е сред мерките за "саниране" на бюджета МФ иска да принуди и по-малките фирми да се регистрират по ДДС
"Нефтохимик" се бори здраво в Турция, но... Грандът "Анкара" продължава напред в Чалъндж къп Дъщеря й възражда най-големите й хитове 25 години след смъртта на певицата Румяна, песента „Kолко те обичам“ ще звучи с нов аранжимент
Хвърли 7 бона за регистрационен номер с нейните инициали Софи Маринова ще кара нов скъпарски Мерцедес Киномания завладява Културния дом в Бургас Три вълнуващи заглавия на 24-ти и 30-ти ноември в града
Приятелката на самоубилия се полицай: Димитър беше рядко съвестен човек Който не го познава, много е загубил, плаче Виктория България е по-зле от Гана и Танзания по ефективност на институции БСК представи анализ на Глобалния индекс за иновации