Иска ли „Фрапорт“ да унищожи летище „Бургас“, за да го превърне в карготерминал
В последните години се създава усещането, че концесионерът на летище „Бургас“ „Фрапорт туин стар еърпорт“ АД пренебрегва бургаския терминал за сметка на варненския.
Досега от компанията се опитваха със стъкмистика да отчетат уж добрите резултати на аеропорта край кв.“Сарафово“, но презентацията на главния изп. директор на „Фрапорт“ Франк Кванте, представена на форум преди два дни потвърди това, което всички в туристическия сектор усещаха – че полетите до Бургас са значително намалели.
Според данните на концесионера спадът от 2019 до 2023 година е с 36 %. За този период варненското летище бележи забележителен ръст, а освен това поддържа над 10 целогодишни линии до цяла Европа.
В сряда Кванте хвърли и нова бомба, която взриви кметовете от региона – че бургаският аеропорт ще затвори за 6 месеца заради „неотложен ремонт“. Остро реагираха Иван Алексиев (Поморие) и Иван Гайков (Приморско), които не спестиха критиките си към „Фрапорт“. (ВИЖТЕ ТУК)
Франк Кванте в прав текст каза, че Бургаска област не била толкова атрактивна и нямало достатъчно интерес, заради това било логично полетите да спадат.
На форум за авио и транспортна свързаност обаче присъстваха и представители от авиационният сектор, които съобщиха смущаваща подробност. Един от тях твърди, че на летище Бургас са отказали да приемат самолет „Боинг“, тъй като нямали екип и насочили превозвача към Варна, където имало два такива екипа.
Разбит бе и друг мит - че нискотарифните „Райънеър“ и „Уизеър“ искали непосилните 500 хил.евро дотация за откриване на линия до Бургас, което преди година отказа кметовете от региона да наливат пари във фонда за стимулиране на полетите.
Според Иван Алексиев информация е подадена подвеждащо от Франк Кванте, за да парира в зародиш идеята, тъй като в Пловдив „Райънеър“ и „Уизеър“ открили линии за по 200 хил.евро.
Вчера от пресцентъра на летище „Бургас“ с официална позиция обявиха, че още не били взели решения кога да се извърши въпросния ремонт, но нямало да бъде в активния летен сезон. Кога обаче ще се случи още не било ясно, тъй като планирането било в начален етап.
Депутатът от ИТН Ивайло Вълчев повдигна въпроса до ресорния министър на транспорта Георги Гвоздейков, за да се разбере дали пред концедента, в случая държавата, е представен план за ремонта и информирани ли са кметовете и поискано ли е тяхното становище.
От едно друго питане на същия народен избраник става интересна друга любопитна подробности – че леко полеко летище „Бургас“ тук са обслужени 1,41 млн.пътници и 6244 тона карго, а във Варна – 1,49 млн.пътници и 103 тона карго – 60 пъти по-малко. Само допреди няколко години бургаското летище имаше между 500 хил. и 1 млн.пътници повече от варенското.
Дали всъщност това не е идеята на концесионера – да диверсифицира бизнеса си и превърне Варна в пасажерски терминал, а Бургас – в карго, може само да гадаем.
От компанията са съвсем обрани в публичните си изяви и трудно може да се разбере какви са плановете за летището в кв.“Сарафово“. Всяка година се твърди, че има нови дестинации, но постепенно туристите намаляват.
Срамота ! Какви туристи чакате... резил !
"тук на острова в Лондон Хийтроу, Лутън и Гатуик всички ремонти, малки и големи, се правят БЕЗ ДА СЕ ЗАТВАРЯТ летищата." - мухаха... Абе про'с'так, по колко писти имат тези летища? Я кажи как ще асфалтираш пистата нощес и заранта в 6 ще кацне самолет?
Ако печелят повече от военните самолети за Украйна - да затварят. Местните про'с'таци и без това гласуваха да служат на ЕС и НАТО.
Единственото, което се иска е да се отделим от територията и заживеем в нормална държава като Турция, че тука червените и клонинги дпс-герб-бсп ни съсипаха живота, а и района ще си върне славата и живота, който комунягите ни отнеха.
От повече от 10 год Сарафово е КАРГО летище зя оръжия за С.Арабия-Джедда,Кандахар и Кабул -Афганистан и Украйна
Да се даде без пари на оператора на летищата в Истанбул,както някой предложи.Трябва и магистрала до там това е шанса на Бургас и южното Черноморие да се развива,но ка8алите в София и Варна прекрасно разбират,че ще им изчезне влиянието в района и затова ще е последното нещо,което ще направят.На Бургас не му трябва връзка с умрели населени места като София или Варна, а с космополитен град като Константинопол.
И 2та са БЕЗобазначителни знаци флагове,прозорчета-илйминатори и без номера в неутрален мръсно бял сивкав цвят
Единия се води на регистрирана Молдавска фира "Аеротранс " сабственаст ня ЕВРЕИЙ от Мосад(Бившия ВОЕНЕН и бивш финансав министър на ИЗРАЕЛ Авегдор Либерман -с рождено молдовско татарско име Евет Лвович е етнически мол довски евреин от Кишнеу
МОЛДОВска еврейка е и бившия шеф ня Държявния Депяртамент по Отбрана-Виктория Нюман(известна с изказвянето fuck EU)
А другия 2 "украински" самолет си е нaправо на командването US Army САЩ
Отделно редовно в Сарафово кацат разни черни на цвят НАТОвски военно транспортни С-130
С -4
Globemaster III
P.S. Надявам се да го прочетеш, защото Флагман бранят реномето на кмета и не позволяват неприятни коментари за него. Все пак общината харчела по 300 хил.лв на година за поддържане на имиджа на общината в местни медии. Поне така се говори...
БВП на Стара Загора е 37 000 лв./човек.
Господин Странджански нерез, а защо не закарахте Вашия приятел до Варна, за да направи с очите си сравнение между прашния Бургас и лъскавата Варна? Може би, защото щеше да види, че наистина единия град е потънал в прахоляк и мизерия, плажовете му в лайна, но това не е Бургас. Проблема на Бургас всъщност сте вие, странджанската напаст, която не допринася с нищо, но пък за мрънкане сте първи, винаги и от всичко недоволни.
Жалко, но факт !
Държавата да си върне пристанището и летището и проблемите ще отпаднат.
NO NEKA DA KAJEM CHE V OSNOVATA NA PROBLEMA STOI SUSTO I TIM I USLOVIATA NA DOGOVORA. MUNICH I TIM VI IGRAYAT.
Sustata tema no i za zavodide susto.