Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Кметове от Бургаска област: "Фрапорт" умишлено унищожава туризма в Бургаска област

Иван Алексиев и Иван Гайков са част от кметовете, които реагираха остро на думите на изп.директор на летището Франк Кванте, че смята да затвори терминала за 6 месеца
Ключови думи: Иван Алексиев, Иван Гайков, Приморско, Поморие, новини, Франк Кванте

Кметовете на общини от Бургаска област са гневни от новината, че „Фрапорт туин стар еърпорт“ АД смята да затвори летище Бургас за 6 месеца, с което поставя под въпрос следващия туристически сезон. (ВИЖТЕ ТУК)

Иван Алексиев (Поморие) и Иван Гайков (Приморско) присъстваха на днешния Национален форум за авио/транспортна свързаност, който се проведе в Интерхотел България.

Алексиев напусна гневен срещата след презентацията на изп.директор на летището д-р Франк Кванте.

„Този човек от 3 години повтаря едно и също - наизустил е едни цифри и факти и без никакви притеснения гледа хората в очите, декламира ги и си тръгва. Винаги е много зает, винаги няма време, говори едни и същи празни приказки и когато трябва да се отговори на същинските въпроси, си заминава. Това несериозно отношение води само до едно - че съвсем целенасочено се работи в посока Летище „Бургас“ да бъде окончателно затворено“, каза Иван Алексиев пред Флагман.бг.

Самият той днес е узнал за плановете терминалът да спре да работи за шест месеца през следващата година и е силно притеснен, защото това ще постави пред сложна ситуация целия туристически бранш от региона.

„Не ми изглежда случайно. Виждате как решиха да правят и настоящия ремонт – затвориха летището през март и април, когато се очакваха първите чартъри. Защо не го направиха през ноември, декември и януари – в тези месеци можеше да работят без да пречат на сезона. И днес най-изненадващо заявява и друго - че през 2025 г. Летище Бургас ще бъде 6 месеца в ремонт. Ами ако почне март, значи до септември няма да има сезон. И какво става с Бургаския регион, с Черноморието, където има над 500 000 легла? Сриват се бизнеси, фалират и защо? За да не работи бургаското летище за сметка на варненското“, допълни кметът на Поморие.

„Всички кметове сме активни, защото тук вече въпросът опира до това, че си заминава поминъкът на нашите съграждани. Говорихме с кмета на Приморско – г-н Иван Гайков, предстои този регистриран туристически регион, където влизат всички общини, да направим през март среща и да активираме работата на сдружението, което е регистрирано легитимно по Закона за туризма. Ще настояваме пред държавата - министрите на туризма, на транспорта, пред министър-председателя, който и да е той, както и да се казва - да се преразгледат условията на концесионния договор на Летище Бургас и то да заработи така, както е работело до 2019 г. Виждате какво показват и данните – във Варна правят завишение, ние 36 % спад спрямо 2019 г. Това няма как да стане от самосебеси, а става насила“, каза още Иван Алексиев пред Флагман.бг.

Той разби и един мит, който изп.директор на „Фрапорт туин стар еърпорт“ АД д-р Франк Кванте повтаря от години – че на авиопревозвачите не им било изгодно да кацат в Бургас.

„Веднага давам пример - проведох разговор с представител на такава фирма и той ми каза вътре в залата, че Летище Бургас отказва да им приеме полетите, защото били със самолети „Боинг”. И нямали екип, който да обслужва самолетите. Заради това го насочвали към Варна, където имало два екипа. Това означава, че самият оператор на летището не предоставя добри условия на превозвачите, за да ги отказва и да прави така, че за тях то да е икономически неизгодно. Като по този начин се оправдават с превозвачите. Нещо повече - д-р Кванте твърди, че видите ли нискотарифните авиокомпании  искали по 500 000 евро за дестинация. Знаете ли какво се установи днес на форума, защото присъстваха много хора от авиобранша? Но от друго летище ми казаха, че WizAir и RyanAir искали по 200 000 евро. А той на нас умишлено ни казва по 500 хил., за да не участваме във финансирането на полетите“, заяви още Иван Алексиев.

Кметът на Поморие постави под съмнения „плановия ремонт“, който ще затвори летището за 6 месеца, тъй като в последните 4-5 години постоянно се изтъквало, че концесионерът ремонтирал пистите.

„Тези писти досега трябваше да са позлатени. Предния път казаха, че щели да направят много голяма инвестиция, а се оказа, че си правят фотоволтаици за сградите“, допълни той.

Кметът на Приморско Иван Гайков също бе на срещата и изрази недоволство от политиката на концесионера на летището. Той е категоричен, че „Фрапорт“ трябва да си партнира с общините и да търси допирни точки, а не да създава напрежение.

„Във всички остава усещането, че летището във Варна се развива за сметка на това в Бургас. Знаете, че черноморските общини сме пряко зависими от туристите и една от възможностите за нас са самолетните полети, но виждаме, че от година на година ни пренебрегват. Авиолинии се местят в посока Варна, целогодишни полети също се прехвърлят. Всички кметове на общини от област Бургас сме обединени от идеята, че регионът не може да се развива без работещо летище“, каза Иван Гайков. Той се притеснява, че концесионерът не е дал подробности по т.нар. „планов ремонт“, който ще започне следващата година. Не била уточнена нито началната, нито крайната дата.

„Ако в такава посока се развива летището, полетите ще продължат да спадат и една развита дестинация ще е много по-трудно след това да се развие и да си върнем старите пазари“, допълни той.

38
Коментара по темата
38.
*********
20.03.2024 19:41:47
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
37.
Бинго бонго
22.02.2024 20:00:54
Как може толкова глупости да напишете в тази статия? Личи, че е поръчково и копате в някаква посока. Много трябва да си прозззт, че да обвиняваш летищния оператор за деградацията на цяла област.
36.
ПроЗт
22.02.2024 17:03:46
Аз искам и до Стара Загора поне суперскоростен влак, може и летище, даже космодрум. Хем ще ми е удобно да виждам стрина ми Вуна, тя е в Павел Баня, хем милиарди туристи ще идват 24/7, понякога и повече, по цяла зима и цяло лято, да лекуват кой ишиас, кой бъбреци. Павел Баня + Хисар + с.Баня (царската) са далеч по-атрактивни зимни спа- и културни- дестинации от Поморие, Приморско, Поморско и там другите изброени ;)
35.
Патрик
22.02.2024 12:55:01
Бивш офицер от ВВС съм. Летище Сарафово е най слънчевото Летище на балканския полуостров. Когато всички летища са заляти с мъгла то е последното към което се носочват самолетите. Летище Варна е бил винаги в подчинение на Летище Сарафово. Отделно бургаската икономика даваше колкото Варна, Пловдив, Стара Загора и Русе. Тодор Живков беше заобиколен от умни експерти и беше определил гръбнака на икономиката да бъде в Бургас. Летище Сарафово се ползва целогодишно. И това че се игнорира бизнеса в Бургас ще има своите последици. Това е региона с най голям потенциал и каквито и игри да се играят всичко неминуемо ще си дойде на мястото
34.
Оки
22.02.2024 09:00:27
Ахахаха, на кривата ракета космоса й пречи! Лаловци, ако не беше Фрапорт това летище щеше да се е разпаднало и да го няма! Да оправдаваш собствената си управленска немощ с другите е голяма работа! Да не са уволнили нечия щерка или жена , или синковец, че така яростно реват? Има нещо гнило, и то не е в Дания!
33.
Селянин
22.02.2024 08:40:49
Не Фрапорт иска да затвори летището, а самите кметове и другите вземащи решения. Връзката е обратна. Дългогодишните решения на тези кметове и политиките водени от тях водят до това затваряне бавно и постепенно. Няма пътници до Бургас, затова и няма и полети. Никой не лети на загуба. И е очевидно, че града запада. Моят син отиде да учи във Варна. Нито един от приятелите му не остана да учи в Бургас. Защото искат да научат нещо. В двата университета в БУргас и магаре да вържеш завършва само да си плаща таксите. Излизат неграмотни магистри, без грам знания по специалноста си. Почти няма реални бизнеси в Бургас, които да предлагат някакво развитие на младите и да ги привличат да дойдат и да останат в града. Вечер като тръгна на разходка и половината апартаменти не светят. В 22ч на Богориди има само някой кучкар на път за морската. Навсякъде презастоено, разбити улици, препълнени и недостъпни обществени паркинги. Мръсотия. Основните пътни артерий се разпадат. Строи се много, но адски некачествено. Крайезерна от Ром петрол кък КАТ се разпада в дясната лента. Вместо да оправят лентата, построиха две ленти локално за на някой наш човек парцела. Одрин я направиха като в двата края нищо не направиха. Изобщо само недомислици. Града запада и е съвсем нормално и летището да запада. Някой коментира ли, че миналият сезон Фрапорт не можаха да си намерят персонал за летището? И това също се отчита от концесионера. Не е виновен концесионера, а бизнес средата и дългосрочната политика за развитие на региона. За да няма туристи пак са виновни управляващите и инвеститорите. Кой нормален ще повтори да дойде да почива тук. Презастроено, мръсно, липса на обслужващ персонал, липса на инфраструктура, ниско качество на услугата.
Само като се сетя, и се смея, че Бъчи искаше да прави летище в Равнец. То това в Сарафово скоро ще затвори, че няма кой да го ползва, те в Равнец искат да строят.
32.
РВД
22.02.2024 08:35:37
Интерес има спооко.Нека се смени концесията пък да видим дали няма да има полети глупци.
31.
*********
22.02.2024 08:18:24
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
30.
123
22.02.2024 08:17:35
Я го питайте Алексиев подкрепя ли ветото за полети с Русия? И да ходи да пита тоя ББ на който се кланя защо подкрепя санкции, от които цяла България страда.
29.
123
22.02.2024 08:17:30
Я го питайте Алексиев подкрепя ли ветото за полети с Русия? И да ходи да пита тоя ББ на който се кланя защо подкрепя санкции, от които цяла България страда.
28.
Симeон
22.02.2024 08:15:41
Някой трябва да обясни на бургазлии, че НЕ летището е това, което пуска или спира полети. - каза се и на форума - Това са бизнес решения на превозвачите. Те се взимат на база доколко рентабилна е една линия. Чиста математика и стратегическа свързаност на авиокомпанията с определени региони. Просто няма за кого (няма достатъчно на брой пътници) за да се поддържат редовни линии до Пловдив и Бургас, не че са лоши градове. Местното население е малко, извън сезон няма никой, а на всичкото отогоре са и близо до големи летища - София и Истанбул...
27.
Енчо
22.02.2024 08:03:47
Отворете "Равнец" за граждански полети, като толкова искате... Има даже 2 писти. А турската фирма, която иска летището, ще развива бг туризма ли??
26.
кметя
22.02.2024 08:01:51
Бургас и региона все повече трябва да свикват с провинциалния си статус.
През царско време и през комунизма как пък Бургас си беше от една черга с Плевен и Русе и нищо му нямаше.
20 години праха милиарди през туризъм и строителство и му вдигаха акциите над потенциала, но това вече свършва.
25.
Гост
22.02.2024 08:00:34
Уважаеми кметове, времето за дискусии и договаряне с тези мафиоти отдавна изтече. Направете необходимото, за да бъде развалена тази концесия - подписки, рефенрендуми, политически и законови действия. Този проблем съществуваше, когато правителството беше на ГЕРБ и тогава щеше да ви е по-лесно. Но тогава пропуснахте възможността - Николов беше заместник на Борисов в партията, а петима министри на транспорта, вкл. от ГЕРБ (Московски и Желязков), не събираха полагащите се вземания по концесионния договор на държавата години наред. Тоест концесионерът беше неизряден към държавата. После следващите управляващи отпуснаха ковид помощи и тази порочна концесия бе удължена от СЛУЖЕБНО(!!!) правителство. Стига уговорки и празни заплахи! ТИМ явно не ви взима насериозно - ако наистина искате да промените нещата, трябва да сте готови да стигнете докрай и да действате, без никакви възможности за преговори повече! Тези мошеници отказваха всяка възможност за коректни договорки и даже да се договорите и да пуснат зимни полети, когато се почувстват силни, при първа възможност ще ги спрат пак. Затова никакви помирения и договорки! РАЗВАЛЕТЕ КОНЦЕСИЯТА!!! Бачийски е водеща фигура в партията си. Нали и той, и вие искате да промените нещата?! Работете заедно! Ако някой във властта пречи, изобличете тези, които обслужват ТИМ. Има европейски комисар по конкуренцията, действайте и в тази насока, ако трябва. Ще трябват усилия, но наградата си заслужава. Иначе целият регион, жителите му и общините губим милиони и развитие всяка година ...
24.
*********
22.02.2024 05:23:54
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
23.
Е на тва е
22.02.2024 00:21:47
За да стане летище Равнец гражданско трябва твърде голяма инвестиция. Едва ли някоя частна фирма ще си позволи това. Летище Равнец става единствено за товарни превози и то пак след доста средства за реконструкция.
22.
Г-да
22.02.2024 00:16:44
Кметове,къв го държите на форум с предварително знаеш се сценарий. Я го за@ бете тоя Франкенщайн. Вземайте чичо Митьо и директно в София ...при господарите...Докато не се,, развали" концесията никакво връщане..Не пращайте чичката сам..няма да се справи ...Той не можа 20 г. да ги накара да си боядисат х-л ,,Космос" ...и не забравяйте..там на място..никакви телефони..писма...директно в анклава София...пука им на тях за Бургас....имат си ,, поминък "
21.
Монополи
21.02.2024 23:26:31
Нека не забравяме, че концесията на две конкуриращи се летища е дадена на една и съща варненска групировка от любим политик, а също така да не забравяме, че московския Фатмак радев удължи концесията на летище Бургас с 5 години, уж заради ковид!
20.
Летище Равнец
21.02.2024 23:20:57
Ето за това на Бургас му трябва второ летище - Летище Равнец, за да не зависи от ТИМ и Фрапорт и от това, кога им е кеф да затварят летището, защото ако има второ летище полетите ще кацат на второто летище и няма да треперим за сезона, а Фрапорт даже и няма да си помислят да затварят за да не загубят бизнеса, които сега зависи от техния монопол.
19.
Е на тва е
21.02.2024 22:41:13
През 2006 г. концесията беше подарена от БСП в лицето на Сергей Станишев на мафиотската групировка ТИМ съставена от бивши ченгета от ВКР. Фрапорт е само параван. Ченгетата от ТИМ са пуснели пипала в цялата държава. Десетки фири във всички сектори. Сега концесията на Бургаското летище трябва да се прекрати и да се проведе нов търг без участието на ТИМ. За да има конкуренция концесионерът трябва да е друг. Тогава ще е интересно.
18.
До 13
21.02.2024 22:34:09
На братушките ти не им останаха танкове, пудел вмирисан.
17.
C5 galaxy
21.02.2024 22:21:51
Tam ve4e B1 li ima ma
Sigurno sa ot gerb ili dps
16.
И
21.02.2024 22:06:11
То и с пристанището е подобна ситуациятя. Варненските бизнеси дърпат чергата към себе си
15.
ХХ
21.02.2024 22:05:45
Ми да съберат милионите и да откупят концесията. Какво реват?
14.
*********
21.02.2024 21:58:23
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
13.
Хахаха
21.02.2024 21:55:29
Ай сега ще видите братушките какъв мазен десан ще направят като кацнат големите самолети с танковете .
Идват да си вземат рафинерията и пристанището . Шматки лежат по диваните .
12.
Бургас до "Дика".
21.02.2024 21:55:18
Лошо е,когато мозъка ти е промит!Концесията е от 2006 година,правителството на Сергей Станишев!
11.
Дика
21.02.2024 21:37:46
Много странно, гербаджии докараха ,тоест подписаха концесията на фрапорт, сега техните кметове ревът . Това шизофрения ли е ?
10.
Ойт
21.02.2024 21:37:41
Ако всъщност в тази страна има органи, които да защитават интересите на общините адекватно, то тогава и Бай Франк Кванте не би могъл да дава каквото и да било мнение! Само община Несебър има 500 000 легла лятото. Да не говорим, че като се добави Поморие, Созопол, Царево и Приморско, се събират милиони.
9.
Franko Fraportini ot varnъ
21.02.2024 21:14:53
Toq de e roden germanec li nqma bio
Nqkva turska firma EWE bil
Cirk balkanski
8.
Хахаха
21.02.2024 20:32:28
Фрапорт ли забрани руските туристи за идват и да си оставят парите в България ?
7.
Смут
21.02.2024 20:31:31
N 3 Христо абсолютно точно написано. Подкрепям мнението ти
6.
ХХ
21.02.2024 20:25:09
Aми да караме туристи с хеликоптери - летища не са нужни. Направо ще кацат на покривите на хотелите в Слънчев бряг.
5.
Олеее
21.02.2024 20:23:56
Плажовете са на мутрите а Бургас е тъмен и умрял град. Какъв туризъм
4.
Капи
21.02.2024 20:20:33
Нищо не можем да направим. Едни трибуквени от Варна командвст държавата. Заедно с едни от една лаболатория и малко от хазарта.
3.
Христо
21.02.2024 20:19:27
Не,не. Фрапорт,,съсипва туризма..Бургас се превърна в един селски,скучен и презастроен град.Със затихващи функции,ужасна инфраструктурата, продължава с хаотично,грозно строителство. От алчност и простотия съсипаха прекрасния Сл.Бряг,цялото Черноморие от Обзор до Синеморец е бетонирано и продължава..Цени,обслужване, качество ,чистота е под всякаква критика..Северния плаж на Бургас от 20 години е с. ЕКО,,тоалетни,примитивни душове,плажната ивица е пълна с гнусни ,,капани,, и кафета с извехтели барбарони...Какви туристи чакате? Даже на Бургас не му и трябва летище!!...Впрочем трябва му най вече за десетките хиляди руснаци които си накупиха жилища и за клети туристи на социални помощи и млади наркотърсещи алкохол, дрога и ,,бразилки,,..Но на Байганели все някой му е виновен..
2.
ХХ
21.02.2024 20:08:18
Летище-Бургас се подготвя да приема самолети -танкери na NATO, които ще се зареждат с гориво произведено в "Лукойл" и т.н.
1.
Илко
21.02.2024 20:07:50
Гонете тези боклуци и да идва друг концесионер на това л-ще .Това е изхода -иначе Капут -Close Down
  Добави Коментар
Идея: Влаковете от София до Варна и Бургас да станат частни Можели да бъдат печеливши извън БДЖ  Путин искал да раздели Украйна на три части Това твърдят от Киев
Мнозинството израелци не вярват на Нетаняху Те са 64 на сто от анкетираните  Симеон Матев : Чака ни брутален студ през декември Ще има и много сняг
Тръмп обмисля да назначи специален пратеник за конфликта между Русия и Украйна По време на предизборната си кампания Доналд Тръмп се зарече бързо да прекрати конфликта, но не каза как ще го направи Епидемия от диабет в световен мащаб Тя достигна критични нива 
Сърбия е под снежна блокада, идва ли апокалипсисът към България? Повече от 10 000 потребители са без ток в три области в югозападната част на Сърбия Направих това с банята у дома, а всички си мислят, че е след основен ремонт Как да обновите и освежите банята у дома, но без да правите основен ремонт
Валя ми даде рецептата за най-вкусния тутманик, вече не купуваме нито хляб, нито питка Разчупвате зачервената коричка, а вътре пласт след пласт пухкаво тесто, сред което се крие вкусно краве сиренце, да не говорим как само ухае божествено на масло Италианско село предлага къщи за 1 евро на американци, разочаровани от преизбирането на Тръмп Село Ололай отдавна се опитва да привлече външни хора
С тези таблетки орхидеята постоянно ще цъфти Достатъчно е да се тори само веднъж месечно, така че цветето да има достатъчно хранителни вещества, необходими за развитие и цъфтеж Тръмп предлага бивш финансов мениджър на Джордж Сорос за министър на финансите Бесънт ще донесе нова златна ера на САЩ, коментира новоизбраният президент на САЩ