Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

55% от шофьорите в града превишават скоростта, 20% не носят колани и държат телефони

Въпреки значително по-ниската скорост на движение, близо две трети от всички инциденти с пострадали в страната настъпват в населените места
Ключови думи: шофьори, доклади, правителство

Около 55% от шофьорите в България не спазват скоростните режими в урбанизираните територии. Това е установило изледване, което е обхванало няколко европейски държави. Информация за него е публикувана в последния Доклад за състоянието на безопасността на движението по пътищата и изпълнението на Националната стратегия за безопасност на движението по пътищата в Република България. Той е за 2022 г. и бе одобрен от Министерския съвет (МС) миналата година.

„От гледна точка на безопасността скоростта се счита за „твърде висока“, когато е превишена и несъобразена, т.е. не се спазват ограниченията или не се отчита ситуацията - интензивност на движението, експлоатационното състояние на инфраструктурата и метеорологичните условия. Приема се, че тази скорост е пряка причина за 10-15% от всички ПТП и за 30% от инцидентите със загинали, а когато не е водещ фактор, то често е допринасящ и утежняващ за последствията“, се посочва в документа.

За измерване на скоростта съществували различни показатели, които се допълвали взаимно.

„Основният е делът на превозните средства, пътуващи в рамките на ограничението, като измерва превишената скорост, пряко свързана с броя на ПТП. Други показатели са средната скорост и скоростта, под която се движат 85% от превозните средства. За целите на изследването се използва моментна скорост. В изследването на този ключов показател участваха Австрия, Белгия, България, Кипър, Чехия, Финландия, Германия, Гърция, Ирландия, Латвия, Литва, Люксембург, Малта, Нидерландия, Полша, Португалия, Испания и Швеция. Ограниченията на скоростта за видовете пътища се различават в отделните държави-членки, а по-високото ограничение за един и същ вид път обикновено означава по-голям дял на водачите, които шофират в рамките на ограничението (например България и Ирландия). Данните за отделните периоди от време показват, че поведението на водачите може да се различава в различните държави между светлата и тъмната част на денонощието, и между делничните и почивните дни. В България 89% от водачите по автомагистралите и 93% извън населените места спазват скоростните режими. В урбанизираните територии това важи за по-малко от половината от тях - 45%, което е предпоставка за настъпване на ПТП в градска среда. Въпреки значително по-ниската скорост на движение, близо две трети от всички инциденти с пострадали в страната настъпват в населените места“, пише още в Доклада.

Според документа, в България често се пренебрегва необходимостта от използване на обезопасителни колани.

„Около 20% от всички водачи не ги поставят. Още по-притеснителни са данните за пътниците, пътуващи на задните седалки - само една трета от тях слагат колани. Дори на автомагистралите, където измерената средна скорост на движение е 116 км/час, едва около 36% от пътниците се обезопасяват. За системите за безопасност на деца е установено, че в автомобилите, превозващи деца, 60% се използват правилно“, се посочва в Доклада.

Според него разсейването на водачите е ключов фактор за настъпване на ПТП предвид масовото използване на мобилни устройства в съвременното ежедневие.

„В градовете данните са още по-тревожни. Над една пета от водачите държат мобилно устройство, докато управляват МПС. По всички видове пътища е наблюдавано, че 5% от управляващите автобуси използват телефон, докато извършват обществен транспорт на пътници, в това число деца и ученици“, пише още в документа.

 

20
Коментара по темата
20.
До 14
19.02.2024 20:35:20
А защо да не направим като немците и италианците - да сме културни и безопасни без значение дали караме с 30 или с 330?
Защото скоростта не убива, а простотията го прави!
19.
Доктора
19.02.2024 20:33:06
Това не говори ли, че ограниченията нарочно са изкуствени ниски с цел - пари от народа да идат в нечии джобове, чрез глоби с (незаконно) скрити камери при ограничения 30 на излизане от градовете и при широки пътища с по 2 и 3 ленти в посока?
18.
Ангелчо
19.02.2024 17:32:07
А кой може да спре системата да не продават книжки на роми който не могат да четат и пишат.
17.
Някой
19.02.2024 17:06:46
Масово виждам педали държащи телефона си като филия с лютеница! Масово чатят! Масово бързат за гробищата!
16.
Пешо
19.02.2024 16:32:28
КОЙТО Е РЕШИЛ ДА ПИЕ И ДРУСА ЩЕГО ПРАВИ,КАКТО И ДА КАРА БЪРЗО И НЕСПАЗВА ЗАКОНИТЕ,ЗАТВОР ГЛОБИ НЕ СЕ ПЛАШИ .ТОВА ГО ЗНАЯТ МНОГО ДОБРЕ ТИЯ ДЕТО НЕПРЕКАСНАТО СМЕНЯТ ЗАКОНА,ЦЕЛТА Е ДА СЕ ДЕРЕ ЖИВ ОБИКНОВЕННИЯ ГРАЖДАНИН И ПЪЛНИ ДЖОБА НА УПРАВЛЯВАЩИТЕ.
15.
До 9
19.02.2024 08:53:07
Поредния кретен с купена книжка. Теб не те интересува дали нарушаваш или не. Пречат ти тези които карат бавно. Завършен олигфрен!
14.
Читател
19.02.2024 07:56:29
Не само държат телефони, а играят на тях, въртят по тях като не нормални особено в задръстване. Абе хора нямате ли силата като гърците да спрете изродите телефони, високи скорости, наркотици, алкохол всички с йачулки като идиоти, бради като борчета, нечисто плътност всичко това не само глоби марш на село с лопата и кирка едва тогава що годе може да се случи нещо по добро.
13.
До 9
18.02.2024 22:16:21
В Закона за движение по пътищата има отговор на въпроса ти. Но ти явно не си го чел.
12.
Do 9
18.02.2024 21:32:33
Бахти разсъжденията. Лице много си зле честно.
11.
До 9
18.02.2024 21:18:02
Хахахахахаха..
Типичен Ганьо. Плащал си снимките и не му пукало. Не е въпроса да те снимат и да плащаш, важното е да не нарушаваш.
10.
Сандо
18.02.2024 21:08:55
Има и друга статистика-100%от катаджийте правят и едното и другото.90%от журналистите са купени и обслужват тоз де е на власт.Докторите те бият класацията-както каза ония боклук от пирогов -тия хора трябва да усетят болката-за майка останала без дете благодарение на тях.Към стоте процента клонят калинкиге в общината ни.Та на тоя фот народа е ангелче
9.
root@
18.02.2024 20:50:37
Активен шофьор съм от 15 години.
Нямам нито едно ПТП, а в случаите в които съм се разминавал на косъм е заради някой льохман, решил да пъпли с 50 извън града! Даа ограниченията ги спазвам само в градска среда, поради куп фактори, които е излишно да споменавам.
Снимки плащам всеки месец, не ми пука, не съм застрашил никога живота на някой срещу мен с безумно шофиране!
Та въпроса ми е защо се санкционират само водачите с по - високи скорости, а тези със скорост равна на тази на мотопед особенно на път с ограничение 80 - 140 - НЕ !?
Не е редно, някой с мислене от рода "аз ще си карам бавно, а който бърза да изпреварва" да прави километрични опашки, а пред него да няма никой ...
Не съм видял до сега (може и да се е случвало) да се санкционират такъв тип индивиди от по - горе споменатите.
8.
Do 3
18.02.2024 20:28:22
Не 70,100% трябва да карат по-бавно. Докато не се промени тъпия, балкански манталитет ще продължават да умират хора.
7.
Крайно време е
18.02.2024 19:49:10
Да се преразгледат скоростите в 21 век на всички отсечки,а не да врещите кой как е шофирал,не сме с лада и москвич,това е дране на кожи и тъпанари бълващи какво ли не в коментарите,Вие какъв автомобил шофирате и винаги ли сте с ограничението?!
6.
Ей финансови тарикати
18.02.2024 19:08:04
Днес защо не отразихте протеста на ПП Възраждане? Защото не плащаме нали!
Затворихме пристанище запад в Бургас, а вас ви нямаше да ни отразите! Само който ви храни него ще отразявате.
5.
До 3
18.02.2024 19:04:07
Нещо нередни ли намираш в карането ДО ограниченията? Това е МАКСИМАЛНА разрешена скорост, не е минимална! Напълно нормално е да караш под нея, а не с 10 км/ч отгоре, “щото така настройвали радарите”!
4.
C
18.02.2024 18:11:42
Всеки втори е с телефона в ръка .Толкова ли нямате 10 лв за едно handsfree . А на 90% мигачите им са някакво много рядко явление -има ги,но никой не ги е виждал
3.
Бургас
18.02.2024 17:52:22
70 процента карат по бавно от ограниченията и изнервят ,други 20 карат като луди къде с наркотици къде не ,10 процента карат нормално !
2.
@@
18.02.2024 17:43:02
Не съм от Бургас, но когато шофирам в Бургас , по няколко пъти съм принуден да цитирам Стоичков! Такова дивашко шофиране и неспазване на закона - ужас!
1.
399
18.02.2024 17:31:33
затова бУРГАШКИ АДИДАСИ
ВИ ЗАТВРЯТ ЛЕТИЩЕТО ДРУГИЯ МЕСЕЦ. селяни
  Добави Коментар
Прекъсна предаването си, за да съобщи ужасна новина Почина Калоян Кирилов  Любим артист остана завинаги на 39 Участваше в легендарни сериали 
Ходи в Дубай на екзотична почивка, но сега му се плаче, защото може да влезе в затвора до 8 години Разкрита е престъпна схема за незаконен добив на подземни богатства за милиони Ще ремонтират Центъра за психично здраве в Бургас с пари от ПВУ В рамките на инвестицията е предвиден ремонт и модернизиране на сградния фонд, осигуряване на медицинска апаратура и оборудване на психиатричните здравни заведения в страната
Фирканият турист катери с джип пистата на Пампорово Мъжът с английски паспорт изпил 16 бири Пропя и отнесе здрав хейт с първата си песен Той бе критикуван и заради сравнението с успешни артисти като Папи Ханс и групата „Молец“. Според някои слушатели, опитът му да се впише в този стил на музика не е бил особено успешен
Любовникът му го накълца с брадва, уби го с 40 удара Въпреки предполагаемата интоксикация с метамфетамин и кокаин в кръвта, съдебният експерт Петер Хофман е стигнал до заключението, че бившият данъчен служител не може да се оправдава с временна невменяемост Съдът постанови окончателно: Доживотен затвор за убиеца от "Соло" ВКС не възобнови делото срещу него
Бомба от ГДБОП: Разбиха престъпна група, ощетила бюджета с милиони Операцията е координирана със Софийската градска прокуратура и включва мащабно претърсване на 6 адреса, свързани с престъпната дейност Асен Василев носи отговорност за финансовата криза в държавата, обяви Деница Сачева Българските граждани вече разбират какво е довело страната до това положение, но добави, че оттук нататък е по-важно да се съсредоточим върху изхода от кризата, подчерта зам.-председателят на ПГ на ГЕРБ
Ето защо Тръмп иска Гренландия Анализ прави проф. Владимир Чуков Ето защо никога не пие Мога честно да кажа, че никога не съм пил бира през живота си, твърди Тръмп