Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Репортерите на Бесове – платени агенти на автобусните фирми, според БДЖ

Хаосът от бургаската гара на 2- ри януари обхвана цялата страна
Ключови думи: БДЖ, Бесове, гара, Бургас, София, влакът Уикенд, Пътнически превози,
След глупави опити и увъртания да се опровергае изнесената на 2 януари в „Бесове” информация, че влакът „Уикенд” 45 минути е „забравил” да тръгне от бургаската гара, БДЖ-ЕАД внезапно призна, че не само с този влак е имало проблеми в последния почивен ден от Новогодишните празници. Макар неговите служители да ни квалифицираха като платени агенти на автобусните фирми и да ни ругаеха по телефоните, докато настоявахме за този отговор, вижте го по-долу. Настоявахме да го получим в името на многобройните ни читатели.
От официално писмо на компанията става ясно, че с голямо закъснение са се движили влаковете за Бургас, Русе, Велико Търново, Варна, Сливен и София. Ускореният бърз влак /бивш експрес „Слънчев бряг”/, който тръгва сутринта от София, успял да навърти 30 минути закъснение до Стара Загора. По тази причина

 по възловите гари извехнали още сума ти влакове, които чакали пътниците да се прекачат

 за други дестинации. Това станало още до обед. Още по-голям хаос настъпил следобед, когато „Уикендът” не можал да тръгне, защото просто нямало вагони, от които да го композират. В Бургас чакали бившия експрес, който се появил час и половина по-късно. А в него веднага наскачали очакващите на перона своя „Уикенд”.  От своя страна неговото забавяне с 45 минути на тръгване направило верижна реакция на закъснение на следващите влакове за Варна, Русе, Велико Търново, Горна Оряховица, София и Бургас. През целия ден пътници са мръзнали по гарите в очакване може би на…Годо.
След близо едномесечна стачка в БДЖ се хвърляха какви ли не упреци към персонала, към лошата организация на работа, към големия брой хора на щат. А проблемите са били вътре в самото БДЖ, но тях никой не ги каза. Нито стачкуващи – нито ръководство. Никой например не призна, че закъсненията се дължат на  Национална компания „ЖП инфраструктура”, която или няма пари да довършат започнатите ремонти по трасето, или ги върши бавно и  калпаво, но каквато и да е причината, влаковете „хронично” закъсняват. Още от есента. Налице е

 един интересен договор между БДЖ и НК „ЖП инфраструктура”,


 да се плащат по два лева и 50 стотинки на минута закъснение. Излиза, че БДЖ прибира парите от всяко едно закъснение и не му пука влаковете вървят ли навреме или не. От финансова гледна точка – колкото повече закъсняват, толкова повече пари получава БДЖ „Пътнически превози” във вид на обезщетение. Не! Не е за пътниците! Те, пътуващите, и стотинка компенсации няма да получат, колкото и да закъснее влакът. Парите отиват в БДЖ. По каква логика и за какво се използват, в отговора е спестено и остава само поле за размисъл.
От друга страна БДЖ знае, че има ремонти. Знае и признава хроничните закъснения. Закономерно се появява въпросът защо не се направи друга организация, защо не се смени разписанието и на пътника веднъж завинаги да му е ясно, кога ще тръгне и кога ще пристигне и че пътуването не е  7, а 8 часа. Кому е изгодна тази няколкомесечна лъжа с разписанието, когато от нея са потърпевши единствено пътниците и на пръв поглед „Железопътна структура”, която плаща ли плаща обезщетения от парите, които всъщност трябва да се вложат в ремонт?   На фона на всички тези нелепици, БДЖ вдига цената на билетите с „цел по-добро обслужване”. По-добро в какъв смисъл? Че влакът вместо два часа ще закъснее само един ли?

Дали това е  схема, от която капят левчета в нечий джоб,

 дали парите не са от еврофондове, които искат да ни оправят ЖП-бъркотията, или просто пълно нехайство и безхаберие във всички поделения на БДЖ, не можем да кажем. Договорите са грижливо скрити от журналистически очи, разплащанията между различните структури на стават на пресконференции, а Българските железници ни ореваха ушите, че работят на загуба.
Съкращенията щяха да доведат до подобряване на работата. Поне това се тиражираше цял месец, докато траеше стачката. В същото време БДЖ не спомена нито веднъж, че няма резервни вагони да композира влакове при закъснение. Не достигат 150 вагона. Забележете! 150! По наши наблюдения в една композиция има от пет рядко до осем  пътнически вагона. Излиза, че на БДЖ му липсват цели 15 влакови композиции и работят на магия. Ако влакът от София дойде навреме /а той рядко го прави/, ще има влак обратно от Бургас. Ако не дойде, пътниците ще висят на гарата, докато вагоните се появят…
И като последен „подарък” в края на официалния отговор четем:  „Желанието на ръководството на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД е да осигури добри условия за пътуване на пътниците с подвижен състав, който предлага комфорт и безопасно пътуване. В момента стартира програма за заводски ремонт на пътническите вагони и вследствие на нейното реализиране след 3-4 месеца във влаковите състави ще започне включването на вагони, предлагащи по-добри условия за пътуване на клиентите, а също така и дружеството ще разполага с необходимия брой вагони за композиране на влаковете.

Е, това, ако не е подигравка с изтерзания и многострадален средностатичтически пътник,

здраве му кажете!
Но уви ще е така. Докато пътуващите се подлагат на различни унижения, докато плащат повече и си мълчат, докато ги третират като добитък, наистина ще е така. Ще си мръзнат по гарите и ще си псуват безадресно, като Андрешковци.
А ако всеки един пътник, станал жертва на произвола и лъжите на БДЖ подаде дело в съда, дали нещата ще продължат така?
Съмнявам се. Нашето спокойно и безпроблемно пътуване зависи в момента само от нас!
---
Прилагаме отговора на БДЖ  без редакторска намеса.
                        Уважаема госпожо Иванова,
1. На 02.01.2012 г. бърз влак със задължителна резервация № 8611 „Слънчев бряг”,   който пътува по маршрута София – Бургас реализира закъснение от 30 минути до Стара Загора, причинено от намаления на скоростта по железния път и повреди по железопътната инфраструктура. По тази причина пътнически влак № 40104, който се движи по маршрут Стара Загора – Русе разпределителна е трябвало да изчака 30 минути в гара Стара Загора за прекачване на пътници от влак № 8611, пътуващи към Велико Търново. Същевременно и бърз влак № 3621 (София – Бургас) изчаква 30 минути в гара Дъбово връзка с влак № 40104 за прекачване на пътници, пътуващи до Сливен.
Към 01.01.2012 г. „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД работи с около 130             пътнически вагона по-малко, от тези които са необходими за обслужване на влаковете,  съгласно Плана за композиране на влаковете. Поради тази причина недостигът на вагони се компенсира с повишен оборот на вагоните и влаковите състави.
На 02.01.2012 г. бърз влак № 8672 „Бургас Уикенд”, който пътува по маршрут Бургас – София, е трябвало да се композира в Бургас от състава на бърз влак № 3621 (София – Бургас). Вследствие на пристигането със закъснение на бърз влак № 3621 в гара Бургас, е причинено и закъснението на бърз влак № 8672 „Бургас Уикенд”.
Почистването на влака е извършено на място, а пътниците са започнали да се качват във вагоните непосредствено след обявяването на композирането на влака и именно затова са се натъкнали на все още непочистени места. В състава на пристигналия влак действително е липсвал четвърти вагон, но докато е извършвана организация за допълването на влака с този вагон пътниците са били настанени на свободните места, след което са били помолени да се преместят на закупените от тях места.
2. От есента на 2011 г. в отделни участъци по железопътната линия Пловдив – Бургас се извършва ремонт и рехабилитация на железния път от Национална компания „Железопътна инфраструктура”. Поради тази причина на много места са въведени временни намаления в скоростта на движение на влаковете и те съответно не успяват да спазят своя график на движение, при което се утвърдява и  тяхното „хроничното” закъснение между София и Бургас.
3. Ежедневно всеки закъснял влак се води на отчет, както и се разследват причините   за реализираните закъснения. На този етап има сключен договор между Национална компания „Железопътна инфраструктура” и „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД, с който се уреждат неустойките по закъсненията на влаковете, като за една минута закъснение се заплаща 2,50 лв.
На поставеният от Вас въпрос какво е средното закъснение на влаковете, може да се даде отговор след като бъдат зададени определени критерии: време (ден, месец, година), железопътен участък и влак (група влакове).
4.     В случаите, когато има виновни длъжностни лица, причинили закъснението на влак и неспазили своите служебни задължения, се прилагат разпоредбите на Кодекса на труда.
5.     Желанието на ръководството на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД е да осигури добри условия за пътуване на пътниците с подвижен състав, който предлага комфорт и безопасно пътуване. В момента стартира програма за заводски ремонт на пътническите вагони и вследствие на нейното реализиране след 3-4 месеца във влаковите състави ще започне включването на вагони, предлагащи по-добри условия за пътуване на клиентите, а също така и дружеството ще разполага с необходимия брой вагони за композиране на влаковете.
12
Коментара по темата
12.
Тонева
14.01.2012 11:44:54
Някой от БДЖ може ли да обясни какво стана снощи с експрес "Чайка"? От София до Долно Езерово пътуваше по разписание. После спря на няколко километра от Бургас и остана там половин час. Линията е двойна, насрещен влак не е обяснение. Май пак си заработваха по 2,50 на минута!
11.
Истински клиент
11.01.2012 20:40:14
Драги ми Божидаров, аз не искам влаковете да летят в сегашната тежка обективна ситуация (до която впрочем ни докара самото БДЖ), а искаме просто да си спазват разписанието, което (уж) са преценили, че могат да реализират и следователно именно затова са го обявили. А на практика го нарушават ежедневно и целогодишно!
10.
Истински клиент
11.01.2012 20:33:33
Драга ми Морена, права си, нормална фирма няма да тръгне да печели от закъснения на предлаганата от нея услуга, но има и ненормални фирми.
9.
Истински клиент
11.01.2012 20:28:59
Драги ми Клиент, както казваш ти "закъсненията са поради "намаления на скоростта по железния път и повреди по железопътната инфраструктура" ". Но аз искам да те допълня: А намаленията на скоростта и повредите по железопътната инфраструктура са поради нехайното и безотговорно отношение на БДЖ към своята инфраструктура десетки години наред преди настоящия момент.
8.
А така!
11.01.2012 15:36:49
Браво,Илонке.Здраво си настъпала някого и сега пищи на умряло.Обидите към журналисти са мерило за добър материал.В този сайт явно е традиция,като нямат аргументи срещу фактите,да започнат да обиждат журналиста. БДЖ е гнила,корупционна схема.Мръсни, закъсняващи влакове,нервни пътници, служители без заплати и шефове в палати.
7.
Пътник
11.01.2012 15:13:08
Тук БДЖ яко се е активизирало.Пишат коментари, та се късат. Вместо да си оправят разписанието и да не тормозят хората. Лично аз пътувам през седмица с този Уикенд. Как един път не се случи да пристигне по разписание?! Като ремонтират пътя, да ни уведомят предвалително! И на идване, и на връщане гоня връзки с автобуси. Познайте от първия път дали един път съм ги хванал. БДЖ е просто трагедия!
6.
!!!!!
10.01.2012 01:06:18
Постоянно трябва да ви напомняме колко сте жалки. При липса на сензации, сами си правите такива.
Цяла статия написахте заради един коментар? Ругаели ги по телефона .... страшна фантазия. Жълто жълто та чак кафяво
5.
ха-ха
09.01.2012 21:41:46
Този сайт свеж? Като вляза тук се чувствам като мазохист. Все се надявам на нещо интересно и все се натъквам на помия......
4.
Bojidarov
09.01.2012 14:40:10
Интересно ми е как някои хора могат да искат влаковете да "летят" след като е пределно ясно, че в много участъци на страната се извършват ремонти (жп инфраструктурата е пределно остаряла) и това налага влаковете да се движат с ниска скорост.
3.
Морена
09.01.2012 14:32:09
Жалко за готиния сайт. Дъртата вещица е изкукала. Коя нормална фирма ще печели от закъснението на предлаганата от нея услуга? Такива "писачи" вредят на свежи сайтове като този.
2.
Клиент
09.01.2012 14:26:31
Тази псевдожурналистка Иванова явно има проблем със старческото си оглупяване. В документа, който е публикувано се чете ясно, че закъсненията са пради "намаления на скоростта по железния път и повреди по железопътната инфраструктура"
1.
То е ясно
09.01.2012 09:50:07
Искат да приватизират железниците и правят всичко възможно да ни откажат да пътуваме сега с тях. По-малоумно обяснение от това на БДЖ не бях чел.
  Добави Коментар
Външно с официална първа позиция за трагедията с разбилия се самолет Ведомството изрази сърдечни съболезнования на правителството и народа на Азербайджан Дъщерята на Брус Уилис се омъжва, за да го зарадва? Решила е да внесе промяна в последните му дни живот
Нов политически трус в Южна Корея! Внесоха импийчмънт и срещу действащия президент Страната изпадна в политическа криза, когато президентът Юн Сук-йол, който е временно отстранен, обяви военно положение на 3 декември Брутални кадри от френско летище! Кюрди смляха от бой турски младежи без причина Пострадалите чакали полет за Турция на аеропорта "Шарл дьо Гол" в Париж
Изхвърлиха бебе на магистрала Разследващите са претърсили района за записи от камери и хора, които може да са били наблизо, когато детето е оставено Папата отвори „свещена врата“ в италиански затвор Франциск проявява специално внимание към лишените от свобода по време на 11-годишното си папство
Босненският министър на сигурността е арестуван за корупция Акцията се води от Министерството на вътрешните работи Крим обявява извънредно положение заради нефтения разлив Керченският проток е сцена на сериозна екологична криза
Редица квартали на София са без ток Вижте къде няма електричество На Витоша: Непочистени пътища, не може да се стигне до ски пистите Колоната от автомобили към хижа "Алеко" започва от Драгалевци и е километрична
Почина Георги Христов Три населени места в Община Троян са без ток Снежната покривка достигна 95 см