Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Драстично поскъпване на колите втора употреба. В криза ли е бизнесът с автокъщите?

Ключови думи: автокъщи, втора употреба, коли втора употреба, флагман

Драстично поскъпват автомобилите втора употреба. Според експерти цените им вече са нагоре с между 40 и 50 процента, а това намалява както печалбите, така и броя на купувачите. Поскъпването в последните месеци се дължи най-вече на скока в цената на различни услуги, които в автокъщите се налага да използват, за да въведат автомобила в годен за употреба и за шофиране вид. 

Напълно забравете разбирането си за евтин автомобил. Това вероятно е първото заключение, до което сами спонтанно ще стигнете, ако решите да купувате кола втора ръка и поразровите обявите в интернет. Автомобилите вече са значително по-скъпи отпреди няколко месеца.

"Някъде между 40 и 50 процента е оскъпяването на автомобила. Това не значи, че като се оскъпи с тези проценти, автомобилът е по-качествен и продуктът, който се продава, е по-добър. Опитваме се да лавираме между високата цена, между качеството и в същото време да ангажираме клиента да дойде да купи стоката", твърди Владо Янчовски, собственик на автокъща. 

Поскъпването се дължи не просто на търговско решение в автокъщите, а на промяната в цените на различните етапи, през които една кола, внесена от Германия, преминава, за да излезе на българския пазар здрава и атрактивна.

"Поскъпнаха всички допълнителни разходи - било услуги, транспорт, мита, както са швейцарските, и ДДС. Транспортът поскъпна, примерно от 1000-1100 лв на автомобил  в момента плащаме 1600 лв. на кола. За тенекиджийски услуги, на детайл за боядисване взимаха около 120 лв. - сега взимат 270. Повече от два пъти. Тези, които са майстори по двигатели, по миещи части... също вдигнаха много осезаемо цените. И ние сме в патова ситуация, защото няма конкуренция в този бранш, специално за майстори. Веднага вдигат цената с оправданието Украйна. Това това удря първо върху нашия бизнес, след това удря и върху крайния клиент", твърди Янчовски.

А тези удари са тежки. В сектора се наблюдава понижена мотивация сред работещите, а немалко са тези, които заключват автокъщите си и се преориентират. Но пазар на автомобили винаги ще има, успокояват търговците.
 

1
Коментара по темата
1.
Йордан Стойнов
28.01.2024 18:18:17
Търся да взема автомобил BMW X5 , телефон за връзка 0897904763 , Данчо
  Добави Коментар
Британци се „хванаха за гушите“, заради този имот у нас Преди време англичанин купи порутената сграда на затворено училище и я превърна в място за настаняване Колко пари биха получавали майките, ако взимаха заплата за домашните си задължения Изследване посочи сумата - точно 143 315 долара годишно
Тръмп подписа тежки мита за Канада, Мексико и Китай Увеличава изгледите за повишаване на цените за американските потребители България е внесла 15 560 работници за една година Руснаците най-често ползват синя карта за достъп до нашия пазар на труда
Леден обрат с времето днес, ужасът започва Прогноза за времето - неделя, 2 февруари 2025 г.  Петльовден е! 15 любими имена черпят, спазва се строга забрана за работа и секс Сретение Господне е един от дванадесетте велики празници през годината
Нов инцидент с папа Франциск - препъна се, бастунът му се счупи Светият отец не успя да падне, сътрудници му се притекоха на помощ Ще има ли мир скоро между Москва и Киев? Тагарев с коментар
Най-малко 30 души загинаха при ожесточено сражение Фаталният екшън стана в Пакистан Напусна ни Румяна Карадимчева Тя беше обичан радиоводещ
Мъж застеля украински военен Атаките срещу службите за набиране на войници са редки, но се случват в Украйна Българският консул в Швеция посети екипажа на задържания кораб "Вежен" Швеция и Латвия започнаха разследване в неделя за предполагаем саботаж на кабел, свързващ двете страни