Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Нелоялните търговски практики: За какво да внимаваме при пазаруване

Ключови думи: пазаруване, нелоялни практики, съвети, експерти

Нелоялните търговски практики сред големите вериги по време на кампании са доста често срещани. 

Така например, много често, когато има промоция тип "до изчерпване на количествата", когато посетителят дойде в търговския обект, точно тази стока липсва, но му се предлага алтернативна такава.

Друг подобен пример за нелоялна практика – търговският обект предлага оферта, че при закупуване над определена сума купувачът ще получи безплатно стоки на по-ниска цена; стигайки на касата обаче се оказва, че "подаръкът" липсва, пише БНР. Регистрират се и случаи на предлагане на продуктови групи на обособени места за продажби на по-ниска цена, а на касата се маркира редовната цена на въпросните артикули.

Нарушенията се установяват при провеждането на регулярна контролна дейност или при проверки по сигнали.

Експертът от КЗП Истатко Томов съветва потребителите да сравняват цените в няколко търговски обекта, да не се поддават на чара на търговския работник и на шумните рекламни кампании, много внимателно да четат етикета на стоката, а също така да пазят платежния си документ, тъй като той удостоверява договорните отношения с търговеца и дава право на рекламация. И не на последно място: да не се поддаваме на агресивната реклама на уличните търговци, тъй като продаваните там стоки носят по-висок риск.

Сигнали до КЗП могат да се подават на телефон 0 700 111 22.Културата на потребителите се повишава много бавно, смята Богомил Николов от Асоциация "Активни потребители". По думите му, търговците винаги са по-изобретателни, защото са в по-силна позиция, а потребителят винаги е бил в по-слаба позиция, оттам произтичат и огромната неравнопоставеност и необходимостта тя да се преодолее чрез предоставянето на права на потребителите.

В ЕС потребителите са сред най-оправомощените в света. Как се прилагат обаче на практика тези права, е съвсем друг въпрос, посочи Николов.

КЗП има изначален законодателен недостатък – санкциите трябва да бъдат процент от оборота на търговеца, за да може да има по-голям респект към тях, заяви Богомил Николов . Според него има чувство за безнаказаност сред търговците.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Листата на орхидеята веднага пускат корени и цъфтят през цялата година, ако сложите това Толкова е просто!  Помните ли торта "Джентълмен"? С тази автентична рецепта ще ви върнем в детството Най-хубавото в нея е уникалното съчетание на вкусове, което именно я прави любима и на малки, и на големи
Ремонтираха лифт преди броени седмици, а днес... Двама души пострадаха при инцидент Най-големите лъжци са сред тези 3 зодии Всичките им думи трябва да бъдат внимателно проверени
Тръмп даде отсрочка на TikTok Ето какво се случва Вихри се в Европа Везенков пак показа класа за Олимпиакос
Голямо задръстване на "Хемус" Поради катастрофа По-тежки глоби при нарушения на пътя в... Гърция
Пламна голям магазин В град Пазарджик Над 3300 са жертвите на опустошителното земетресение в Мианмар Много хора са обявени за изчезнали
Президентът със съболезнования към семейството и близките на Васил Банов Радев почете паметта на актьора Росен Желязков има празник днес Министър-председателят е рожденик