Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Нелоялните търговски практики: За какво да внимаваме при пазаруване

Ключови думи: пазаруване, нелоялни практики, съвети, експерти

Нелоялните търговски практики сред големите вериги по време на кампании са доста често срещани. 

Така например, много често, когато има промоция тип "до изчерпване на количествата", когато посетителят дойде в търговския обект, точно тази стока липсва, но му се предлага алтернативна такава.

Друг подобен пример за нелоялна практика – търговският обект предлага оферта, че при закупуване над определена сума купувачът ще получи безплатно стоки на по-ниска цена; стигайки на касата обаче се оказва, че "подаръкът" липсва, пише БНР. Регистрират се и случаи на предлагане на продуктови групи на обособени места за продажби на по-ниска цена, а на касата се маркира редовната цена на въпросните артикули.

Нарушенията се установяват при провеждането на регулярна контролна дейност или при проверки по сигнали.

Експертът от КЗП Истатко Томов съветва потребителите да сравняват цените в няколко търговски обекта, да не се поддават на чара на търговския работник и на шумните рекламни кампании, много внимателно да четат етикета на стоката, а също така да пазят платежния си документ, тъй като той удостоверява договорните отношения с търговеца и дава право на рекламация. И не на последно място: да не се поддаваме на агресивната реклама на уличните търговци, тъй като продаваните там стоки носят по-висок риск.

Сигнали до КЗП могат да се подават на телефон 0 700 111 22.Културата на потребителите се повишава много бавно, смята Богомил Николов от Асоциация "Активни потребители". По думите му, търговците винаги са по-изобретателни, защото са в по-силна позиция, а потребителят винаги е бил в по-слаба позиция, оттам произтичат и огромната неравнопоставеност и необходимостта тя да се преодолее чрез предоставянето на права на потребителите.

В ЕС потребителите са сред най-оправомощените в света. Как се прилагат обаче на практика тези права, е съвсем друг въпрос, посочи Николов.

КЗП има изначален законодателен недостатък – санкциите трябва да бъдат процент от оборота на търговеца, за да може да има по-голям респект към тях, заяви Богомил Николов . Според него има чувство за безнаказаност сред търговците.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Взе ключово решение Теа Таирович се омъжи Сподели какво мисли за Фарниев Маринов говори за борбата ни
Виталий Кличко с много важно изказване Кметът на Киев говори за войната Продадоха потник за 7 милиона долара Дрехата е емблематична
Огромен скандал в ресторант, жена откри в чинията си... Плъх в обедно меню Блести в Италия Николов с фурор във волейбола
БФС с много дискусионно решение Финалът за Купата няма да е през почивен ден Дръзка кражба в... Казанлък
Председателят на Европейския съвет идва в България Антонио Коща ще проведе срещи с президента и премиера Сърцето му се къса Камата скърби за Йохан Кройф
Мощно земетресение до... Еквадор Жените, които са майсторки в прикриването Не можеш да я хванеш в изневяра, защото винаги ще „замаже“ положението