Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Нелоялните търговски практики: За какво да внимаваме при пазаруване

Ключови думи: пазаруване, нелоялни практики, съвети, експерти

Нелоялните търговски практики сред големите вериги по време на кампании са доста често срещани. 

Така например, много често, когато има промоция тип "до изчерпване на количествата", когато посетителят дойде в търговския обект, точно тази стока липсва, но му се предлага алтернативна такава.

Друг подобен пример за нелоялна практика – търговският обект предлага оферта, че при закупуване над определена сума купувачът ще получи безплатно стоки на по-ниска цена; стигайки на касата обаче се оказва, че "подаръкът" липсва, пише БНР. Регистрират се и случаи на предлагане на продуктови групи на обособени места за продажби на по-ниска цена, а на касата се маркира редовната цена на въпросните артикули.

Нарушенията се установяват при провеждането на регулярна контролна дейност или при проверки по сигнали.

Експертът от КЗП Истатко Томов съветва потребителите да сравняват цените в няколко търговски обекта, да не се поддават на чара на търговския работник и на шумните рекламни кампании, много внимателно да четат етикета на стоката, а също така да пазят платежния си документ, тъй като той удостоверява договорните отношения с търговеца и дава право на рекламация. И не на последно място: да не се поддаваме на агресивната реклама на уличните търговци, тъй като продаваните там стоки носят по-висок риск.

Сигнали до КЗП могат да се подават на телефон 0 700 111 22.Културата на потребителите се повишава много бавно, смята Богомил Николов от Асоциация "Активни потребители". По думите му, търговците винаги са по-изобретателни, защото са в по-силна позиция, а потребителят винаги е бил в по-слаба позиция, оттам произтичат и огромната неравнопоставеност и необходимостта тя да се преодолее чрез предоставянето на права на потребителите.

В ЕС потребителите са сред най-оправомощените в света. Как се прилагат обаче на практика тези права, е съвсем друг въпрос, посочи Николов.

КЗП има изначален законодателен недостатък – санкциите трябва да бъдат процент от оборота на търговеца, за да може да има по-голям респект към тях, заяви Богомил Николов . Според него има чувство за безнаказаност сред търговците.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Шокиращо: Твърдят, че първата съпруга на Димо Алексиев го зарязала заради... Алексиев има тежки проблеми с алкохола и... дрогата? Предизвикан е на бой Любовната драма за Беба може да влезе в клетката за ММА, ако зависи от Велин...
"Взриви" телевизията Димо Алексиев произнесе присъда в Игрите, деликатна подробност е, че в момента той е зад решетките Вярно ли е, че хората във връзки всъщност са по-щастливи от необвързаните? Ето какво казват експертите
„За“ и „против“ прошката след изневяра Да останеш във връзка с някого, който е изневерил, понякога може да бъде нараняващо 4-те зодии, които ще намерят нова любов Вижте кои са те 
За бургазлии това е перфектното предястие - калмари с чуден чеснов сос Това е тайната рецепта на хората от морето  Президентският вот в Румъния: На първи тур води критик на НАТО, социолозите му даваха едва 5% Калин Джорджеску получи 22 на сто подкрепа 
7 нездравословни храни, които да избягвате Инстантни спагети са едни от тях Българските гори са едно от местата с най-голямо биоразнообразие в Европа
„Жени като Дебора Михайлова“: Урсула фон дер Лайен спомена българката на Деня срещу насилието над жени (ВИДЕО) Една на всеки три жени става жертва на насилие в някакъв момент от живота си Близо 5% от българите са пристрастени към спиртните напитки За 2024 г. страната ни се нарежда на осмо място по консумация