Самолетът, разбил се в Афганистан е на Газпром, вип персони били на борда
Разбилият се над Афганистан руски частен самолет е принадлежал на "Газпром Авиа". Тази версия се лансира в телеграм каналът AviaSpotter.Екипажът е съобщил за авариен остатък от гориво и поискал разрешение да кацне в град Куляб. После допълва за отказ на единия двигател, а 10 минути по-късно - и на другия, пишат потребители.
Самолетът е летял от Индия. Говорителят на регионалната дирекция за информация и култура Забихула Амири каза пред сайта Tolo News, че екип е изпратен на мястото на катастрофата, за да разследва инцидента. Според източници на Aamaj News изчезналият самолет се е отправял към Москва.
RBC е изпратил запитване до Gazprom Avia, но не съобщава получил ли е отговор. Федералната агенция за въздушен транспорт е уточнила, че самолетът е на Athletic Group LLC и частно лице, а на борда е имало шестима души. Falcon 10 е реактивен самолет, разработен от френската Dassault Aviation. Производството започва през 1971 г. и приключва през 1989 г. и се смята за един от най-популярните бизнес джетове на пазара. Falcon 10 обикновено има екипаж от двама души и има капацитет от четирима до седем души. Самолетът е изпълнявал чартърен полет за бърза помощ по маршрут от Гая, Индия, до Ташкент, Узбекистан, и по-нататък до международното летище "Жуковски" в Москва.
Самолетът "спрял да комуникира и изчезнал от радарните екрани", съобщават властите. Руски официални лица заявиха, че самолетът е собственост на Athletic Group LLC и на частно лице.
"Самолетът е изпълнявал чартърен медицински полет от Гая (Индия) до Ташкент (Узбекистан) и Жуковски (Русия)", предаде Франс прес. По непотвърдена информация на борда му е имало "прикована към леглото пациентка в тежко състояние" и съпругът ѝ, който е платил за полета. И двамата са руски граждани.
Руски чартърен самолет се разби в Афганистан
Руското следствие обяви, че започва разследване за "нарушения на правилата за безопасност, довели до смъртта на двама или повече души поради небрежност". По-рано първоначалните данни бяха за самолет на индийска компания, но малко след това Министерството на авиацията на Индия отрече информацията. "Нещастната самолетна катастрофа, която току-що се случи в Афганистан, не е нито индийски редовен самолет, нито извънпланов (NSOP)/чартърен самолет. Това е малък самолет, регистриран в Мароко.
Очакват се повече подробности, пишат от Министерството.
"Самолетът се разби, но местоположението все още не е известно. Изпратихме екипи, но те все още не са пристигнали", каза Забихула Амири, ръководител на провинциалния информационен отдел. Провинцията е дом на част от планинската верига Хиндукуш и най-високия връх на Афганистан, връх Ношак, на височина 7492 метра (24 580 фута).
Версията за ВИП персони от ръководството на руския газов гигант се тиражира масово в Телеграм от руски и украински канали в Телеграм.
"... а също така ще го направи много поскъп за ЕС, тъй като цената на застраховките на влизащите там танкери рязко ще се
Накратко, това е много голям стратегически успех на ВСУ УКРАЙНА"
Вероятно от година казвам във видеата си, че ударът с дрон по Усте-Луг ще бъде много по-болезнен за Русия, отколкото атаката срещу пристанище Одеса - за Украйна. И накрая, този удар е нанесен, ярко, успешно и ефективно!
Унищожаването или дори щетите на този терминал ще затрудни много износа на петрол (за ремонта на западната техника няма къде да се вземат части), а също така ще го направи много поскъп за Русия, тъй като цената на застраховките на влизащите там танкери рязко ще се
Накратко, това е много голям стратегически успех на ВСУ УКРАЙНА
Пратили са честитка на Газпром (ракета Stinger)