Ще ви таксуват за тротинетките „Лайм”, ако ги захвърлите на улицата
Тротинетките „Лайм”, които през последната година станаха популярни сред бургазлии като удобен алтернативен транспорт, ще се завърнат в морския град, вероятно през април, стана ясно на днешно извънредно заседание на Постоянната комисия по транспорт. В него се включи мениджърът на „Лайм” Евани Попдончева, както и началникът на Отдел „Транспорт и безопасност на движението” към Общината, и представители на ОП „Транспорт”.
Завръщането на електрически тротинетки обаче ще се осъществи по нови правила, които в момента са в процес на изясняване между компанията и Общината. Целта е да се спазват всички нормативни уредби, услугата да е по-лесна за ползване и най-важното - да не ставаме свидетели на безразборно захвърлени електрически индивидуални транспортни средства (ЕИПС). За целта администрацията иска от фирмата гаранции и нововъведения.
Допреди декември, малко преди „Лайм” да изтегли всичките си ЕИПС от града, нямаше обособени места за тяхното паркиране. Нямаше и ограничения за потребителите - кой и дали може да ги ползва. Реално не се спазваха и ограниченията за скорост в пешеходните зони, с което се създаваха предпоставки за инциденти и съответно напрежение в обществото. От април обаче всичко това би следвало да бъде изчистено, макар по-голямата част от отговорността да спада към фирмата.
Забелязахте ли, че в Бургас няма тротинетки на „Лайм”? Предстои ъпгрейд на системата
Първата важна промяна в системата ще бъде направена от страна на Община Бургас. От там ще бъде изготвен експертен план, който да опише точка по точка локациите, където е позволено и където не е позволено да се управляват ЕИПС. В него ще бъдат включени и ограничения за скоростта, както и допълнителни изисквания към компанията.
„Надяваме се на пролет, когато „Лайм” се върне в Бургас, правилата да са различни и контролът да е по-строг. От компанията казаха, че са тествали метода за поощряване на ползвателите при добро поведение от тяхна страна, но той не работи. И затова засега опция остава само санкционирането на нарушителите. Към момента местната власт няма възможност прави това, което ни подтиква към мисълта, че може би ще е необходимо да се входира план за промени в ЗДвП, който да ни дава такива правомощия”, каза общинският съветник Тодор Иванов, който е инициатор на днешната среща.
По време на събранието в Общината днес бе начертан и пътя, по който фирмата трябва да мине. Според администрацията е необходимо да се въведе ограничение във възрастта на потребителите. Това означава, че трябва самото приложение, което е необходимо за ползване на тротинетките, да има секция за идентификация на ползвателя. По този начин се стига и до втората точка, която е може би по-важна.
Към момента тротинетките трябва да се оставят на конкретни места, за да няма хаос по улиците. Това се осъществява с GPS системи, които следят приблизителната локация при използване, както и последното място, на което са били оставени. Самата ситема обаче предполага радиус от около 20 метра грешка. При „паркиране” извън обозначените места потребителят се таксува допълнително. Досега продължителността на това допълнително таксуване бе с дължина 15 минути. От Общината днес настояха този период да се удължи. Така реално на нарушителите се връчват „глоби”, като нарушението не са констатира нито от полицията, нито от местната власт, а от частната фирма, посредством технологията. Вероятно потвърждението на самоличността ще става чрез потвърждение на лична карта или данни от Google/Facebook.
„За нас е важно да нанесем промените в системата още преди да пуснем отново тротинетките в Бургас. Няма да е желателно в разгара на активния летен сезон да се налага да внасяме корекции, защото това ще обърка потребителите. Ще направим всичко възможно да удовлеторим изискванията на Община Бургас и ще се радваме отново да работим заедно”, каза по време на срещата мениджърът на „Лайм” Евани Попдончева.
тя е чужда, но и полезна вещ за гражданите на бургазлии.
Лайм предостатъчно имаха на личната информация чрез кредитни и дебитни карти.
Мисля че те не са в основата на това да изискват да оперират с подобни лични данни.
И кого трябва да мразя в случая, и кой мрази мен?
Задача с повишена трудност за екипа на Флагман.