Областният управител на Бургас спря решението за актуализацията на цената на синята зона
Областният управител на Бургаска област Пламен Янев спря решението на Общинския съвет в Бургас за поскъпването на синята зона в града. Причината е, че липсва мотивирано предложение за увеличаването на услугата, финансово-икономическа обосновка и не са представени разчети на дейността, приходите и разходите. Не са калкулирани очакваните постъпления, нито необходимите средства за предоставяне на услугата през тази година. Това съобщиха от пресцентъра на Областната администрация, съобщи БТА.
Припомняме, че решението за поскъпването на синята зона бе взето на последното заседание на общинските съветници, които приеха Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Бургас. Предложението за промяна на таксите е внесено от кмета на Община Бургас и е прието с поименно гласуване с 35 гласа – "за", 11 гласа - "против" и 4 гласа – "въздържал се". Цените касаят услуги, свързани с почасово или абонаментно ползване на закрити и открити паркинги - общинска собственост, кратковременно паркиране "Синя зона", велосипеди под наем и Автогара "Юг".
От Областна управа информираха, че при обстойно извършена проверка за законосъобразността на решението на Общинския съвет се установява, че то е незаконосъобразно. Съгласно нормативните изисквания "размерът на конкретните такси и цени на услуги и права се определя след представено мотивирано предложение от съответната дирекция или второстепенен разпоредител с бюджет, които извършват дейността или предоставят съответната услуга".
В хода на осъществяване на контрол, областният управител Пламен Янев изисква от Община Бургас и Общинския съвет да представят от съответните ресорни дирекции и общински предприятия предложения, с които да се обосновава необходимостта от повишаване на цените на предоставяните от тях услуги, предвидени в проекта на Наредбата.
В предложението на общинското предприятие "Транспорт" липсва финансово-икономическа обосновка, определяща конкретния размер на предложеното увеличение. Текстът, аргументиращ исканото увеличение, е общ, като се позовава на инфлация, увеличена поддръжка на зоната, евентуални бъдещи инвестиции в уеб продукт, подобряващ паркирането, но без никаква конкретика, както и без обосновка какво пречи и при тази цена да се извършат тези дейности, обясниха от Областна управа.
"Въпреки че има абстрактно посочени мотиви за повишаване качеството на услугата, в своята същност искането за увеличаване на таксата е финансово. В него се посочва, че са необходими финансови средства за постигане на посочените цели, колкото и неясно да са заложени те. Защо е нужно повишаване на цените, ако липсва ясна система къде и за какво ще се разпределят постъпващите пари и в какво ще бъде инвестирано това увеличение? След като в основата си проблемът е финансов, би трябвало първо да се убедим, че със събирания към момента ресурс няма как да се финансират посочените евентуални действия", пита областният управител.
Той посочва също, че в гласуваната наредба има и други увеличени цени, но увеличението е ясно аргументирано и подкрепено с всички необходими документи. Докато за "синята зона" стойността се изменя дори по време на обсъжданията - първоначално в проекта за решение дори е записано 2,00 лв. на час, което затвърждава съмненията в липсата на ясен анализ и точни разчети.
"Областна администрация Бургас, като представител на държавата, търси баланса в защита на обществения интерес и икономическия интерес, както и развитието на региона. Много често точно в името на развитието на региона не се санкционират пропуски на общинските администрации, с оглед на убеждението, че те по-скоро са неволни и тяхното оспорване би довело до повече вреди, отколкото ползи. Но при решения, засягащи голям кръг от граждани и с неясен краен резултат за обществото, би трябвало администрациите да бъдат абсолютно обосновани в своите мотиви и с ангажимент за реални резултати", заяви областният управител Пламен Янев.
5500х8ч= 44000ч на ден= 44000лв на ден х 365дни= 16 060 000лв на година. Разходи 2 000 000лв. Хайде сега всеки да се запита къде отиват 14 000 000лв. всяка година?
Да не говорим, че контролът, особено във Възрадане е почти нулев. Кола на предприятие Транспорт, се вижда по-рядко от бялата лястовица
", Сигурно ви интересува мнението на всички, но ще останете в невидение", защото сте плиткоумни, а вашите рекламодатели, ще са тъжни, защото, не могат да си предлагат боклуците си, тъй като имам блокер за такива боклуци като вас.