Вижте колко процента от автомобилите у нас не успяват да минат теста при технически преглед
Доколко реално се извършват техническите прегледи на автомобилите у нас? Отговор на този въпрос донякъде може да се намери в Доклада за състоянието на безопасността на движението по пътищата и изпълнението на Националната стратегия за безопасност на движението по пътищата в Република България за 2022 г. Припомняме, че той бе одобрен на заседание на Министерския съвет през септември.
През последните години се наблюдава подобряване на организацията и целенасочеността на извършвания физически и автоматизиран контрол, което се отрази върху броя на установените нарушения на ЗДвП. През 2022 г. са извършени 3 080 453 периодични прегледа за проверка на техническата изправност на ППС. От проверените 2 428 082 леки автомобила 5.14% не са допуснати в движение поради техническа неизправност. Това се посочва в приложението към Доклада в частта, касаеща прегледа и анализа на пътната обстановка в Република България. Сметката показва, че в рамките на съответната година спрени от движение поради неизправност са били близо 125 000 автомобила.
С цел да се отговори на необходимостта от осигуряване на контрол по всяко време на денонощието, както и предвид увеличаващия се брой нарушения, свързани с извършване на обществен превоз на пътници и товари през тъмната част на денонощието, контролната дейност на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ е обезпечена с осъществяване на денонощен контрол на територията на страната.
Съгласно данни, предоставени от МВР за 2022 г., са съставени 224 844 акта за установяване на административни нарушения, което е 4% повече от 2021 г., но 11.4 % по-малко от 2019 г.
От издадените 203 252 наказателни постановления са връчени 165 969, а 37 283 не са влезли в сила като невръчени, което е 18.3%.
Електронните фишове и съставените актове за установяване на административни нарушения за движение с превишена скорост бележат известен спад спрямо 2021 г., но имат нарастване спрямо 2019 г. – 43% повече.
Сериозен ръст бележат установените нарушения, наказуеми по реда на чл. 343Б от Наказателния кодекс или управлението на автомобил след употреба на алкохол с концентрация в кръвта над 1.2 на хиляда, както и управление на автомобил след употреба на наркотични вещества или техни аналози, като ръстовете са съответно 15.2% спрямо 2021 г. и 34.3% спрямо 2019 г., се посочва още в приложението към Доклада.
В града, всеки втори малоумник пуши, като комин, карайки скапаният си дизел.
Предимно БМВ и АУДИ!!
Не, че колите са лоши-скъсаняка няма лев да я подържа и помпи колата, маха филтри и каквото може, само и само да има малко повече звук и кончета!!!
Щото иска да кара по-бързо кола, ама няма жълтици. За това, в гаража бърникат, все едно са нива над немският инженер!!!!
Ебати скапаното пламе!!!!!!