Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg
Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!
Покупката на "Булсатком" предизвика трус в тв средите, всички скочиха срещу сделката
бТВ и Йетел като пряко заинтересовани обжалват процедурата, смятат, че ще изкриви пазара
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) ще провери под лупа сделката за “Булсатком”. С решение от 21 декември КЗК започва задълбочено проучване относно намерението на “Юнайтед Груп България” да придобие пряк едноличен контрол върху “Вива Корпорейт България”, собственост на бизнесмена Спас Русев, а чрез това и непряк контрол върху “Булсатком” и неговите дъщерни дружества, съобщиха официално от комисията.
Въз основа на представената информация и доказателства комисията установи, че сделката води до хоризонтално припокриване на пазарите на дребно на разпространение на ТВ програми и на предоставяне на фиксиран достъп до интернет, гласи официалното съобщение. Придобиващата контрол група, чрез “Нова Броудкастинг Груп”, продава на едро права за разпространение на телевизионни програми, което оказва влияние и на пазар на разпространение на ТВ програми на дребно, пише вестник Труд.
КЗК счита за необходимо да бъде извършено задълбочено проучване, което ще є позволи да направи своите крайни заключения относно ефекта на сделката върху конкуренцията на засегнатите пазари.
Икономическата група, към която принадлежи “Юнайтед Груп България”, осъществява контрол върху редица фирми, сред които са: “Виваком България”, “Нет 1”, “Нова Броудкастинг Груп”, “Нет инфо”, “Радио Веселина”, “Радио Експрес”, “Витоша ФМ” и “Вестник Телеграф”. Придобиваното дружество “Вива Корпорейт България” пък е собственик на “Булсатком” и неговите дъщерни дружества.
Компаниите от групата на “Юнайтед Груп” и придобиваните дружества, свързани с “Булсатком”, създават аудио-визуално съдържание, което разпространяват до крайните клиенти.
Изразени опасения
Може да наложат непазарни цени
“Юнайтед Груп” и “Булсатком” създават аудио-визуално съдържание, което разпространяват до крайни клиенти