Рафинерията в Бургас да може да се продаде само с решение на НС, предлагат Борисов и Кирил Петков
Продажбата на активите на „Лукойл“ да не може да се случи без разрешение на парламента. Това предлагат съпредседателят на „Продължаваме промяната“ (ПП) Кирил Петков и председателят на ГЕРБ Бойко Борисов. Те направиха общо изявление пред репортери в Народното събрание (НС).
За целта се подготвял съответен текст, който ще се гласува от парламента. Той ще касае не само нефтената рафинерия в Бургас, но и други стратегически активи.
Мярката е спорна, тъй като „Лукойл“ е частна компания.
Кирил Петков обясни, че разговаряли с Борисов в качеството им на председатели, съответно, на парламентарните комисии по европейските въпроси и по външна политика. Те обсъдили и новата такса за пренос на газ по "Турски поток".
"Току-що разговаряхме и взехме следното решение, че за газовата такса за пренос ще следваме общия европейски подход. Тази такса не трябва да е едностранна от страна на България. Трябва да се работи с Европейската комисия, така че само заедно, с всички европейски страни, този тип такси може да бъдат наложени по начин, по който да имат ефект върху икономиката и на Руската федерация. От тази гледна точка ще взимаме решение сега да отложим таксата, да работим с Европейската комисията, докато изработим общо решение това нещо да се приложи", каза Петков.
"Понеже има много спекулации по темата "Лукойл" и тука аз благодаря специално на председателя на външната комисия Бойко Борисов, че взехме решение да има пълна прозрачност по темата за потенциален купувач. Понеже е стратегически обект за България - няма да има възможност тази сделка да бъде финализирана без одобрението на Народното събрание. Така целият български народ ще се запознае с потенциалния купувач - ако има такъв; ще се вземе абсолютно прозрачно решение и ще избегнем всякакви спекулации, че едва ли не, някакви задкулисни интереси или офшорки могат да се кандидатират за купуването на този стратегически актив", добави съпредседателят на ПП.
След въпрос - как точно ще стане това с "Лукойл", ще се ползва ли "златната акция", законова промяна ли ще се прави, Бойко Борисов каза: "Сега след малко ще вкараме текст, който касае стратегически предприятия."
Защото сред тях имало такива не само от преработвателната промишленост, но и от ядрената енергетика, "газопроводите, ако щете, в хранилищата - все важни неща".
"И за да няма никакви спекулации, с общо решение на парламента ще се ратифицира подобна сделка или подобно искане", заяви Борисов.
Малко след това, по заформила се вече традиция, се изказа и новият лидер в ДПС Делян Пеевски, който обясни, че партията му подкрепя горепосочените предложения.
Гледайте тук:
Накрая пак вие ще решавате на кой да го продадете! Дори и опозицията да не е съгласна с вас, те са малцинство и нямат нужните гласове.
При вас кражбата ще е: печеля-печеля…
Маааама ви убита.
Освен Америка със стратегически стоки снабдявали Съветския съюз и други страни. Потребностите на Съветския съюз от алуминий възлизали на 4000 тона месечно (бившият член на Политбюро А. Микоян. ВИЖ. 1978, кн. 9, с. 64.). Днепърският алуминиев комбинат в Запорожие давал по 4500 тона алуминий месечно. Но той бил загубен. Производството на останалите съветски заводи било незначително. И затова Британия най-редовно доставяла на другаря Сталин по 2000 тона алуминий месечно (пак там). Потребностите на СССР от алуминий през войната били осигурени с доставки от САЩ и Британия. И когато комунистите се фукат с производството на бойни самолети през войната, редно е да се съгласим и да отдадем дължимото на авиационната промишленост на СССР. Но независимо от това трябва да си спомним и за произхода на „крилатия метал“ и на останалите неща, без които самолетите не могат да летят. Най-добрите в света съветски танкове имали най-добрите в света танкови двигатели ОВ. Основният метал в тяхната направа е алуминият. А откъде се е вземал той?
Съветският Северен флот получил само от Британия 27 бойни кораба, включително 4 подводници, освен това Британия предоставила на Сталин временно до края на бойните действия цял флот (извън американския) от 92 бойни кораба, включително линейния кораб „Роял Соверен“ и един кръстосвач. На възражението, че линейният кораб бил остарял, трябва да се отговори, че дотогава Съветският съюз изобщо нямал в Ледовития океан големи кораби — нито един линеен кораб и нито един кръстосвач. Британия доставяла авиаторски кожени облекла от най-високо качество. В Британия и днес е голям шик да се появиш с авиаторско кожено яке модел 1940 година, именно с такова, с каквото се фотографирали за спомен нашите прочути асове Кожедуб, Покришкин, Речкалов и Клубов. Модата на тези якета в Британия не минава. Защото са ги изработвали с особено старание. С тези якета Британия облякла сталинските соколи.
От 1 октомври 1941-ва до 31 май 1945 година само Америка изпратила на Сталин 2660 транспортни кораба, на които били натоварени 37 500 000 тона стратегически материали. Из пътя били потопени десетки транспортни кораби с 1 300 000 тона товар. Останалото стигнало до съветските пристанища. За съпровождане на керваните се ангажирали стотици бойни кораби на Америка и Британия, хиляди самолети и десетки хиляди хора. Само Британия загубила 19 бойни кораба, съпровождащи товари за Съветския съюз, включително два кръстосвача.”
из “Последната република” от Виктор Суворов
Честито на гепи груп и водстрой!
Рафинерията ще стане като кремиковци!
Няколко хиляди бургазлии останаха на улицата!
Държавата държи златната акция ,а това и дава право да блокира важни решения свързани със съдбата и дейността на рафинерията.
Отделно преди да я продадат на братушките имаше и друг кандидат купувач(Шел),но Иван Костов реши срещу определена комисионна да е Лукойл
Преход, пасмина, застой.
Болни, доктори, рушвет.
Кмет, корупция, разцвет.
Безпорядък, рев, искри.
Алкохол, жени, псувни.
Цици, интернет, Айфони.
Бизнес, спонсор, милиони.
Обир, банка, далавера.
Ред, полиция, химера.
Път, поръчка, магистрала.
Катастрофа, вой, раздяла.
Улици, ремонт, павета.
Кражби, сеч, екодървета.
Фирми, призраци, офшорки.
Евро, сметки, уговорки.
Избори, елит, управа.
Шок, пародия, държава.
Изход, бягство, терминал.
Народ, история, финал...
Да не би да не могат да я купят те?
Това ще е голяма грешка ,ако го допуснат